مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه:

نهر های سنتی شهرستان صحنه ساماندهی می شوند

سرویس: شهرستانکد خبر: 307779|00:16 - 1398/02/28
نسخه چاپی
نهر های سنتی شهرستان صحنه ساماندهی می شوند
پایگاه خبری امروله : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه گفت :7 میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای ساماندهی نهر های سنتی این شهرستان تخصیص داده شده است.

سیروس نوروزی در گفتگو باامروله،  با توجه به اینکه حفظ منابع آب یکی از اولویت های مهم جهاد کشاورزی می باشد عنوان کرد : برای تامین آب  7700 هکتار باغ شهرستان صحنه تدابیر بسیاری اندیشیده شده است .

 

وی ادامه داد : از محل آبیاری کم فشار ، توافقی با مدیریت جهاد کشاورزی استان انجام گردید که به صورت رایگان و استفاده از خدمات دولتی تمامی نهر های سنتی باغات شهرستان بعد از مطالعه مهندسی ساماندهی می شوند.

 

مهندس نوروزی خاطر نشان کرد : بیش از 70 کیلومتر لوله های پلاستیکی با توجه به مطالعات انجام شده خریداری و بیش از 50 درصدآن وارد شهرستان صحنه شده که این لوله ها آماده کارگذاری هستند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه گفت : در این 70 کیلومترلوله یاد شده بیش از 7 میلیارد و هشتصد میلیون تومان هزینه خرید آنها شده است . 30 روستا و 40 نهر را تحت پوشش قرار می دهد.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 250 کیلومتر در دست مطالعه و طراحی است تصریح کرد : بعد از انجام مطاعات مخصوص بیش از 222 کیلومتر نیز باز خط انتقال خواهیم داشت.

 

مهندس نوروزی اشاره ای به مشارکتی بودن این طرح داشت و بیان کرد : 15 درصد این امر بر عهده کشاورزان می باشد و مابقی آن به صورت رایگان توسط دولت انجام می گیرد.