استاندار کرمانشاه:

مالکان واحدهای دولتی واگذار شده در قبال کارکنان آن مسئول هستند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 307793|09:57 - 1398/02/29
نسخه چاپی
مالکان واحدهای دولتی واگذار شده در قبال کارکنان آن مسئول هستند
استاندار کرمانشاه با اشاره به واگذاری برخی واحدهای دولتی به بخش خصوصی گفت: مالکین این واحدها در قبال کارکنان آن مسئول هستند.

به گزارشامروله، هوشنگ بازوند شامگاه امروز شنبه در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت بر عملیاتی شدن مصوبات تاکید کرد و اظهار داشت: مصوبات غیرکارشناسی مشکلی را حل نمی‌کنند.

وی افزود: ️اگر بخواهیم به رونق تولید دست پیدا کنیم باید از ظرفیت‌های استانی استفاده کنیم در غیر این صورت ممکن است برای سایر استان‌ها اشتغال ایجاد کند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: ️در این استان برخی مجموعه‌های دولتی توسط بخش خصوصی خریداری شد و در طی آن بیش از ۳۰۰ نفر مشاغل خود را از دست دادند و مجموعه به حالت راکد در آمده است.

وی گفت: مالکین این واحدها باید در قبال بیکار، شدن این افراد پاسخگو باشند و اگر بدون دلیل موجه واحدها را تعطیل کرده باشند به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

بازوند در پایان به حمایت از مجموعه‌های اشتغالزاو توانمند تاکید و تصریح کرد: با جدیت این موضوع را دنبال خواهم کرد.

محمد رضا علیخانی رئیس انجمن نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمانشاه هم در این نشست اظهار داشت: در اجرای ماده ۱۲ قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزارهای رایانه‌ای و حمایت عملی از حقوق یادشده در آن، با تلاش‌های صورت گرفته صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، جهت نظم بخشی و ساماندهی فعالیت‌های تجاری رایانه‌ای مجاز، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور شکل گرفت.

وی افزود: هدف از این نظام صنفی، تنظیمگریمناسبات بخش خصوصی و دولت و مشارکتمؤثردر ساماندهی امور تجاری رایانه‌ایبراساسقانون حمایت از پدید آورندگان نرم افزار وآئیننامه مصوبهیأتوزیران است.

رئیس انجمن نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمانشاه کمک به توسعه اشتغال استان را از دیگر اهداف این نظام دانست و بیان داشت: رفع موانع و مشکلات بخش خصوصی در حوزه ict و نظم بخشی به بازار it از دیگر اهداف آن محسوب می‌شود.

وی ابراز داشت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از تیرماه سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و با ادغام انجمنشرکتهایانفورماتیک ایران به عنوان سازمانی مردم نهاد در ۶ سال گذشته فعال بوده است.

علیخانی گفت: نظام صنفی رایانه‌ای مجموعه قواعد و مقرراتی است که در جهت ساماندهی، ایجاد تشکیلات، تعیین وظایف و نظم بخشی به فعالیت تجاری رایانه‌ای مجاز و حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزار وضع و تحت نظارت شورای عالی انفورماتیک کشور تنظیم و تنسیق می‌شود.

وی استان کرمانشاه را نوزدهمین استان کشور به لحاظ شکلگیریاین نظام در آن عنوان کرد و بیان داشت: در همین راستا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمانشاه در تیرماه ۱۳۹۰تأسیسو شروع به فعالیت کرد.

رئیس انجمن نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمانشاه همچنین به مشکلات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با سازمانتأمیناجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: بخش نامه ۹ کارفرمایی و بخش نامه ۱۴.۳تأمیناجتماعی از آن جمله است.

وی گفت: در تعریف بخشنامه ۹ کارفرمایی به صراحت برای هیأت مدیرههاییکه بیمه شده نیستند و رابطه حقوق بگیری آنها برایتأمیناجتماعی در دفاتر و بازرسی از کارگاه ثابت نشده صدق دارد این بخشنامه در استان‌های دیگر هم با این شکل اجرایی نشده و حتی در تهران معاون بیمه‌ای به صراحت گفته برایهیأتمدیرههایموظف قابلیتاجراییندارد.

وی ادامه داد: در خصوص بخشنامه ۱۴.۳ در حوزه ICTنیرقدیمی بودن و عدم پوشش کلیه قراردادهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهرهمندیاز این بخشنامه در صدورمفاصاحساب‌های تعهدی بر اساس سلیقه‌ای بودن تشخیص قراردادها حوزه IT در شعب استانی است.

وی عدم عضویت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان درکارگروه هایمدیریتی و کارشناسی پدافند غیر عامل و مدیریت بحران استان را از دیگر مشکلات دانست و ابراز داشت: مشکلات عرضه سرویس‌ها در شرایط بحرانیبعنواناصلیترینخدمات اولیه در هر آفند و حوادثی می‌باشد، لذا بزرگترین تشکل قانونی استان می‌تواند کلید مفقوده اینکارگروه هاباشد و عضویت تخصصی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان در کارگروه‌های مدیریتی و کارشناسی پدافند غیر عامل و مدیریت بحران استان بسیار از مشکلات در زمان بحران را حل و فصل کند.