گزارش خبری

بازارچه دائمی صنایع دستی صحنه تیر ماه سال جاری عملیاتی می گردد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 307819|08:59 - 1398/02/31
نسخه چاپی
بازارچه دائمی صنایع دستی صحنه تیر ماه سال جاری عملیاتی می گردد
پایگاه خبری امروله : شهرستان صحنه با داشتن هنرمندان بسیار در عرصه های مختلف به ویژه صنایع دستی دارای رتبه بالایی در استان و حتی کشور است

به گزارشامروله،  شهرستان صحنه با داشتن هنرمندان بسیار در عرصه های مختلف به ویژه صنایع دستی دارای رتبه بالایی در استان و حتی کشور است.

 

یکی از اولویت های اساسی این شهرستان برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی ویژه هنرمندان و صنعتگران بومی این منطقه است ایجاد این‌گونه نمایشگاه نیازمند کمک همه مسئولین به‌ویژه فرمانداری و شورای اسلامی شهر است.

 

بدون شک برای رونق اقتصاد صنایع دستی صحنه  ایجاد یک بازارچه دائمی صنایع دستی امری ضروری به نظر می‌رسد.

 

 

 

صنعتگران صحنه جزو صنعتگران برتر کشوری هستند

 

یک صنعتگر صحنه ای در گفتگو با امروله عنوان کرد : شهرستان صحنه از قدیم ایام هنرمندان بزرگی را در حوزه های مختلف پرورش یافته است و وجود یک بازارچه صنایع دستی یکی از مطالبات و نیاز های اساسی این قشر به شمار می رود.

 

وی در ادامه اشاره ای به نشان های ملی صنتعگران صحنه ای داشت و تصریح کرد: : اگر نگاهی به تمام فعالیت های صنعتگران این شهرستان داشته باشیم میبینم که همه آنها در زمینه های مختلف افتخارات بسیاری داشته اند که راه اندازی باراچه دائمی گام مهمی برای حمایت از این افراد است .

 

اکبری گفت :8کالا دست ساز از قبیل سازهای سنتی توسط سعید ذوالنوری با عنوان ساز ابداعی و احیاء ساز قدیمی ، در رشته مهر کاری روی چوب با 5 نشان ملی توسط هنرمند بهرام طاهریان و نیز کیف کلاسور جاجیمی توسط فرشته قاسم پور نشان مرغوبیت سومین کالاهای صنایع دستی را از ان خود کرده اند.

 

 

بازارچه دائمی صنایع دستی صحنه تیر ماه سال جاری عملیاتی می گردد

 

مصطفی توشمالانی ، رئیس شورای شهر صحنه درگفتگو با امروله عنوان کرد : در خصوص راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان صحنه جلسه ای با حضور معاون اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه ،  مدیر کل میراث فرهنگی استان ، معاون عمرانی فرمانداری و شهردار صحنه برگزار گردید.

 

وی گفت : اعتبارات لازم در این خصوص در ابتدای امر به مبلغ ۷ میلیارد ریال جهت اجرا تحویل شهرداری و در این راستا خود شهرداری نیز دستگاه بهره بردار و مالک طرح باش.

 

 توشمالانی خاطر نشان کرد :  سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری استان صرفاً سیاستگذار و ناظر امر باشد.

 


رئیس شورای شهر صحنه گفت :  این مصوبه تا پایان تیر ماه ۹۸ وارد فاز عملیات اجرایی خواهد شد .