مدیرکل اوقاف کرمانشاه خبر داد

برپایی بیش از ۵۰ محفل انس با قرآن کریم در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 307821|09:15 - 1398/02/31
نسخه چاپی
 برپایی بیش از ۵۰ محفل انس با قرآن کریم در کرمانشاه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان ۵۰ محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی در حال برگزاری است.

به گزارشامروله، 

حجت الاسلام آیت عباسیان در گفتگو با مرصاد ،  برگزاری محافل انس با قرآن را از جمله برنامه‌های شاخص در ماه مبارک رمضان برشمرد و اظهار داشت: محافل جز خوانی قرآن طی ماه رمضان همراه با بیان تفسیر قرآن با حضور عموم مردم در ۱۵ بقعه متبرکه و مساجد شاخص استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

وی افزود: همچنین کرسی تفسیر قرآن با محوریت آیات اخلاقی آن از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام در برخی بقاع متبرکه استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان داشت: در همین راستا و به مناسبت ماه رمضان یک محفل انس با قرآن ویژه بانوان برپا شده است.

وی خاطر نشان کرد: این محافل در شب‌های قدر و همچنین میلاد خجسته امام حسن (ع) با حضور قاریان ملی و بینالمللی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عباسیان از برپایی ۲۰ جلسه تفسیر قرآن کریم با محوریت ائمه محترم‌جمعه شهرستان‌ها و تفسیر سوره اسرا بر اساس تفسیر نمونه سخن گفت و افزود: بیش از ۵۰ محفل انس با قرآن در مناطق شهری با حضور قاریان بینالمللی استاد حمید شاکرنژاد، استاد مهدی ساعد و استاد سعید پرویزی از ششم ماه مبارک رمضان تا ۲۳ رمضان در سطح استان در حال برگزاری است.

وی ابراز داشت: طی تفاهم نامه‌ای با گروه جهادی قرار شد در روستاها و مناطق محروم استان ۳۹ محفل انس با قرآن در طول ماه رمضان برگزار کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به میزبانی شایسته اداره اوقاف از روزه داران خبر داد و بیان داشت: افطاری به ۹۰۰۰ نفر از مردم مناطق محروم سطح استان، کمیته امداد، متکدیان اردوگاه چشمه سفید و....از محل موقوفه حاج محمد تقی اصفهانی تا پایان ماه مبارک رمضان در دستور کار این اداره قرار دارد.

وی از ضیافت افطاری ساده در ۵ بقعه متبرکه سطح استان پس از نماز مغرب و عشاء خبر داد و افزود: همچنین افطاری به ۲۰۰۰ نفر از معلولین بهزیستی تا پایان‌ماه مبارک رمضان از محل موقوفه حاج محمد تقی اصفهانی از دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه استان است.

حجت الاسلام عباسیان همچنین بیان داشت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و زیباسازی فضای بقاع متبرکه، طرح تعویض نسخه‌های قرآن فرسوده به مناسبت ماه رمضان در بقاع متبرکه کرمانشاه اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۰۰ قرآن تعویض شده و این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان ابراز داشت: فعال کردن غرفه‌های پاسخگویی به سوالات شرعی، گفتمان‌های دینی، مشاوره و تصحیح قرائت نماز، با حضور روحانی متخصص از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ماه مبارک رمضان است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد