مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه :

واکسیناسیون دام های شهرستان صحنه علیه بیماری شاربن و آبله انجام می گردد

سرویس: شهرستانکد خبر: 307870|08:11 - 1398/03/05
نسخه چاپی
واکسیناسیون دام های شهرستان صحنه علیه بیماری شاربن و آبله انجام می گردد
پایگاه خبری امروله : مدیرکل دامپرشکی استان کرمانشاه گفت : کار واکسیناسیون هدفمند دام های شهرستان صحنه علیه بیماری شاربن به صورت همزمان با واکسیناسیون علیه آبله انجام می‌شود.

به گزارشامروله،مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز واکسیناسیون دام‌ها در سطح استان کرمانشاه از ۲۰ فروردین افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان خرداد ماه کلیه دام های سبک استان شامل گوسفند و بز را علیه آبله که یک بیماری ویروسی است و بروز آن در جمعیت دام سبک استان عواقبی مثل لاغری دام ها، سقط جنین و... را در پی خواهد داشت، واکسینه کنیم.

 
 
 
حاج محمدی با اشاره به تدارک واکسیناسیون سه میلیون راس دام سبک علیه آبله افزود: طبق قانون باید ۸۵ درصد جمعیت دامی استان را علیه بیماری آبله واکسینه کنیم، در حالیکه ما هر ساله ۹۵ درصد جمعیت دامی استان را علیه این بیماری واکسینه می کنیم.
 
 
 
حاج‌محمدی در ادامه اشاره‌ای هم به دیده شدن بیماری شاربن در چهار شهرستان صحنه، سنقر و کلیایی، دالاهو و سرپل ذهاب در سنوات گذشته داشت و افزود: کار واکسیناسیون هدفمند دام های این شهرستان ها علیه بیماری شاربن نیز به صورت همزمان با واکسیناسیون علیه آبله انجام می‌شود.
 
 
 
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ضرورت سمپاشی جایگاه ها و بدن دام ها برای مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام افزود: کار سمپاشی جایگاه ها و بدن دام ها در نوار مرزی مناطق محروم و کانون‌های بیماری به صورت رایگان انجام می شود.
 
 
 
وی از بقیه دامداران خواست تا خودشان نسبت به تهیه سم برای سمپاشی جایگاه ها و بدن دام های خود برای مقابله با بروز بیماری‌های ناشی از حشرات مثل لمپی اسکین،زردی و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اقدام کنند.
 
 
 
حاج‌محمدی گفت:توصیه می شود تمامی دامداران کار سمپاشی دام های خود را حداقل ۲ بار و به فاصله ۱۵ روز یکبار در فصل تابستان انجام دهند.
 
 
ایسنا