معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

برنامه های هنری ویژه عشایر شهرستان صحنه برگزار می گردد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 307892|09:23 - 1398/03/08
نسخه چاپی
برنامه های هنری  ویژه عشایر شهرستان صحنه برگزار می گردد
پایگاه خبری امروله : معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : امسال برنامه های هنری برای عشایر شهرستان صحنه از جمله تجلیل از نام آوران و نخبگان عشایر کرمانشاه، ساخت فیلم کوتاه ، جشنواره عکس ایلات و عشایر و...برگزار خواهیم کرد.

به گزارشامروله، مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه پیرامون برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در بین عشایر استان دیدار و گفتگو کردند.

 
 
در این نشست، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: توجه به عشایر یک حس درونی است و باید همه مدیران این را درک کنندکه جامعه عشایری با جامعه روستایی متفاوت است و این قشر محدود به مکان نیستند.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین رحیم جعفری ادامه داد: اگر همه دستگاه های فرهنگی با یکدیگر تعامل داشته باشیم اتفاقات مهمی در استان می افتد حضور در بین عشایر درک مطالبات را بالا می برد.
 
 
وی گفت: دربحث اطلاع رسانی تهیه و انتشار فصلنامه عشایر نسبت به شناسایی زندگی عشایر می تواند کمک بزرگی کند.
 
 
جفعری همچنین ادامه داد: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری عشایر به صورت ویژه در استان می تواند به هم افزایی مدیران در خصوص نیازمندی های فرهنگی و هنری عشایر کمک کند.
 
 
بهزاد محمدی، مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه، نیز ضمن تقدیر و تشکر بابت پیگیری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به عشایر استان در سال گذشته با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری و اهدا بیش از ٢ هزار جلد کتاب در بین عشایر استان، یکی از بزرگترین خدمات بود که ما از مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه برای نگاه ویژه اش تشکر می کنیم.
 
 
وی گفت: تشکیل کتابخانه های سیار عشایری و جشنواره شعر دفاع مقدس  از مواردی است که قصد داریم در سال جاری آن را به انجام برسانیم.
 
 
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: ما در بحث فرهنگی با تمام توان پای کار هستیم و یکی از بهترین کارهای حوزه فرهنگی اهدا کتاب در بین مردم بوده است.
 
 
محمدی بیان داشت: گفتگوی رو در رو و ایجاد باشگاه های کتاب و کتابخوانی و برگزاری عصر شعرهای ویژه عشایر در بین آنها نکته مثبتی خواهد بود و قطعا بازخورد کارهای فرهنگی در بین عشایر می تواند ما را در ادامه این فعالیت ها کمک کند.
 
 

محسن کرمیان، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز بیان داشت: در حوزه قرآن و انعقاد تفاهم نامه در خصوص پژوهش و آموزش قرآن در بین عشایر، طرح برگزاری جشنواره نماز و قرآن در بین کودکان تدوین شده که در صورت تأمین اعتبار برگزار خواهد شد.

 

مظفر تیموری، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: ما در اسفند ٩٦ و فروردین ٩٧ جشنواره خوبی را در بین عشایر شهرستان سرپل ذهاب برگزار  کردیم.

 

وی گفت: همچنین امسال برنامه های هنری برای عشایر شهرستان صحنه  از جمله تجلیل از نام آوران و نخبگان عشایر کرمانشاه، ساخت فیلم کوتاه «دختران آفتاب و پسران طهماس در مورد ایل زوله (پهلوان)»، جشنواره عکس ایلات و عشایر و...برگزار خواهیم کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد