معضلی که نیازمند رسیدگی است؛

تبدیل صحنه به قلمروی ماشین های غول پیکر

سرویس: شهرستانکد خبر: 307924|08:13 - 1398/03/11
نسخه چاپی
تبدیل صحنه به قلمروی ماشین های غول پیکر
پایگاه خبری امروله : تردد و توقف ماشینهای سنگین دربسیاری از شهرها بخصوص در شهر صحنه به معضلی بزرگ تبدیل شده و مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده است.

به گزارشامروله، آلودگی صوتی ، مشکلات ترافیکی و بروز تصادفات فراوان که گاها منجر به خسارات جانی می شود ، درهم ریختگی مبلمان و چهره شهر، تخریب زیر ساختهای معابر و تاسیسات تنها بخشی از ره آوردهای تردد و پارک  وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر می باشند.

 

تردد ماشینهای سنگین دربسیاری از شهرها بخصوص در شهر صحنه به معضلی بزرگ تبدیل شده و مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده است.

 

بسیاری از مردم صحنه ای درباره پارک و توقف خودروهای سنگین در حاشیه خایابانها و معابر در پی تماس ها و نظرهایی که با این پایگاه خبری داشته اند نارضایتی خود را اعلام کرده اند.

 

این امر با وجودی اتفاق افتاده است که شهرداری صحنه اعلام کرده پارکینگ بزرگی برای خودروهای سنگین در جنب دانشگاه آزاد اسلامی ساخته تا دیگر این خودروها در خیابان پارک نکنند

 

 

 

 

توقف خودروهای سنگین را می توان در تمام خیابان های سطح شهر دید

 

یک شهروند صحنه ای ساکن شهرک امام رضا(ع) در گفتگو با امروله عنوان کرد : توقف خودرو های سنگین ویژه یه محله یا مکان خاصی نیست بلکه اگر شب ها سری به کوچه ها و خیابان های سطح شهر بزنید می بینید که کامیون ها در اکثر خیابان ها پارک شده اند.

 

وی ادامه داد : متأسفانه برخی رانندگان وسایل نقلیه سنگین، با وجود ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در داخل شهر واستفاده از جاده کمربندی ، خود را به نزدیک ترین فضای خالی و خیابان نزدیک محل سکونتشان می رسانند و خودروهایشان را پارک می کنند.

 

محمد حسن حسین پور گفت : از پلیس راهنمایی و رانندگی خواستاریم که برخورد قاطع با این افراد داشته باشند تا کوچه و خیابان های سطح شهر به پارکینگ خودروهای سنگین تبدیل نشود.

 

 

 

توقف خودرو های سنگین در خیابان ها علاوه بر کم شدن میدان دید باعث خطرات جانی می شود

 

یک شهروند دیگر در ادامه این گفتگو ها عنوان کرد: توقف کامیون ها و تریلرها در معابر کم عرض برای رفت و آمد ساکنان محله ها مشکلات جدی ایجاد می کند .

 

وی ادامه داد : بسیاری از رانندگان خودروهای سنگین در داخل کوچه های پارک می کنند که باعث آلودگی صوتی برای اهالی می شود و این در حالی می باشد که پلیس راهور هم هیچگونه برخوردی را با این رانندگان متخلف ندارد.

 

سلمان اکبری در پایان گفت : با وجود پارکینگ خودرو های سنگین دلیل قانع کننده ای وجود ندارد که این خودرو ها در معابر شهری پارک شوند.

 

توقف هر گونه خودروی سنگین در معابر عمومی ممنوع می باشد

 

" قنبرعلی منصوری "  در گفتگو با عنوان کرد : با توجه به مشکلات تردد و توقف کامیون ها و خودروهای سنگین در سطح معابر و شهرک های مسکونی و پیامدهای منفی اجتماعی و ترافیکی ناشی از آن ؛ شهرداری و شورای اسلامی شهر صحنه ، به منظور ساماندهی تردد و توقف خودروها و ماشین آلات سنگین ، اقدام به ساخت جایگاه مناسب برای توقف این خودروها کرده است.

 

وی در ادامه توضیح داده: این پارکینگ، در جنب دانشگاه آزاد اسلامی و جایگاه چند منظوره عزیزی ساخته شده است.

 

عضوشورای اسلامی شهر صحنه در پایان گفت : مکان یابی و ساخت این پارکینگ با جلسات متعددی انجام گرفته شده تا رعایت مواردی از قبیل مجاورت با کاربری های صنعتی موردنیاز خودروهای سنگین ، سهولت در تردد کامیون ها ، عدم ایجاد معضلات زیست محیطی و مشکلات ترافیکی برای شهروندان و همچنین جلوگیری از تخریب فضاهای سبز شهری ؛ مدنظر قرار گرفته است.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد