مصری در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه:

مذاکره بدون شرط یعنی تثبیت تحریم‌ها /آمریکا باید اول به تعهداتش عمل کند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 307955|08:53 - 1398/03/13
نسخه چاپی
مذاکره بدون شرط یعنی تثبیت تحریم‌ها /آمریکا باید اول به تعهداتش عمل کند
نایب رییس مجلس شورای اسلامی معتقد است مذاکره بدون شرط با آمریکا یعنی تثبیت تمام تحریم‌ها علیه ایران و برای مذاکره اول باید آمریکا و اروپا به تعداتشان در قبال برجام عمل کنند.

به گزارشامروله، 

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاددر مورد اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در مورد آمادگی برای انجام مذاکره بدون پیش شرط با ایران اظهار داشت: آنچه در ارتباط با آمریکا می‌گذرد همه یکطرفه است؛ خودشان پیشنهاد می‌دهند، خودشان پیش‌شرط می‌گذارند و خودشان هم شرایط تعیین و حذف می‌کنند.

وی افزود: قطعا و یقینا آمریکا به تعهدات خودش در قبال برجام عمل نکرد و در حال حاضر هم نه زمان پیش‌شرط است نه بدون شرط، بلکه ما باید برای مذاکره پیش شرط بگذاریم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما قبلا مذاکره کرده و تمام تعهداتمان را در آن مذاکره چه از خروج اورانیوم و چه قلب رآکتور اراک هم عملیاتی کرده‌ایم و 16 بار سازمان انرژی اتمی اعلام کرده که ما به تعهداتمان عمل کرده‌ایم، اما متاسفانه آمریکایی‌ها نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند بلکه بعد از روز تصویب برجام مدام تحریم‌ها علیه ما را افزایش دادند.

مصری تاکید کرد: لذا به نظرم شرط مذاکره ما باید انجام تمام تعهدات برجام توسط آمریکا و اروپا باشد وگرنه مذاکره با آمریکا به هیچ عنوان موضوعیتی ندارد.

وی ادامه دارد: بنده معتقدم مذاکره سم است و البته تثبیت تمام تحریم‌هایی است که آمریکا بعد از برجام علیه ایران اعمال کرده و با مذاکره ما تمام این تحریم‌ها را پذیرفته ایم، لذا تا انجام کامل تعهداتشان هیچ راهی برای مذاکره وجود ندارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اول باید آنها تعهداتشان را انجام دهند بعد امکان این فراهم می شود که مذاکره شود که البته بعید می دانم آنها که اهل فریبکاری هستند به این تعهدات عمل کنند.

مصری تصریح کرد: آمریکا بیش از 100 مورد بعد از برجام تحریم علیه ایران اعمال کرده است و خصمانه علیه ما جنگیده بنابراین مذاکره در این شرایط بدون انجام تعهدات هیچ موضوعیتی نخواهند داشت.