در گفتگو با مرصاد مطرح شد

تشریح برنامه‌های هفته صنایع دستی در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 307961|13:10 - 1398/03/18
نسخه چاپی
 تشریح برنامه‌های هفته صنایع دستی در کرمانشاه
مرصادنیوز: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه برنامه‌های هفته صنایع دستی در استان را تشریح کرد.

به گزارشامروله،  پروانه حیدری در گفتگو با  مرصاد ، در خصوص برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به مناسبت هفته صنایع دستی اظهار داشت: ۲۰ تا ۲۶ خرداد به عنوان هفته صنایع دستی نامگذاری شده است و برنامه‌های متعدد و متنوعی برای این هفته پیش بینی شده است.

وی از برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه صنایع دستی استان در روز ۲۰ خرداد مصادف با روز صنایع دستی خبر داد و گفت: در این همایش پیشکسوتان بالای ۷۰ سال، صنعتگران فعال زیر ۱۸ سال، مربیانی که در طی سال در این حوزه فعالیت داشته‌اند، دو تن از صنعتگران که در نمایشگاه‌های بین المللی حضور داشته و مقام آورده‌اند همینطور صنعتگران و هنرمندانی که توانستند در شورای جهانی صنایع دستی موفقیت کسب کنند مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

وی از تشکیل مجمع عمومی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی استان در اتاق بازرگانی در این هفته خبر داد و تصریح کرد: همچنین دیدار تشکل‌های صنایع دستی با استاندار و نیز بازدید رایگان هنرمندان و صنعتگران از موزه‌های استان در این هفته پیش بینی شده است.

حیدری از برگزاری آزمون‌های پایان دوره آموزش صنایع دستی در این هفته خبر داد و گفت: در این آزمون فراگیرانی که در دوره‌های آموزشی ما شرکت کرده‌اند و دوره‌ها را گذرانده‌اند، حضور خواهند داشت.

وی تعداد رشته‌های فعال صنایع دستی استان کرمانشاه را ۶۰ رشته اعلام کرد و از وجود ۴ بازارچه دائمی صنایع دستی در کرمانشاه و دالاهو خبر داد.

عاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: برنامه ریزی شده که در شهرستان‌های صحنه، اسلام آباد غرب و روانسر هم بازارچه‌های دائمی ایجاد شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد