امام جمعه سرپل‌ذهاب:

«گفتگوی تمدن‌ها» نتیجه پشت پا زدن به مقاومت بود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 307972|10:11 - 1398/03/19
نسخه چاپی
«گفتگوی تمدن‌ها» نتیجه پشت پا زدن به مقاومت بود
امام جمعه سرپل‌ذهاب گفتگوی بی‌نتیجه تمدن‌ها در دولت اصلاحات را نمونه‌ای از پشت پا زدن به مقاومت بیان کرد.

به گزارشامروله، 

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاددر تبیین بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: استکبار یک خوی حیوانی دارد و زمانی که در وجود کسی این خوی حیوانی باشد و نتواند آن را کنترل کند به دنبال ظلم کردن و پایمال کردن حقوق مردم خواهد بود.

وی افزود: این خوی حیوانی و تکبر ممکن است در وجود فرد باشد که به افرادی چون هیتلر و صدام حسین تبدیل خواهد شد اما ممکن است این خوی استکباری در وجود یک تفکر، جناح، نظام و حزب سیاسی باشد که مصداق کنونی آن آمریکا است.

امام جمعه سرپلذهاب ادامه داد: این خوی حیوانی در وجود فرد و چه در وجود یک نظام یا تفکر اگر کنترل نشود، به دنبال این است که حقوق یک عده مستضعف و کسانی که توان مقابله با آن خوی استکباری را ندارند، پایمال شود.

وی با بیان اینکه ما در طول تاریخ نمونه هایی از این دست داشته ایم، یادآور شد: در طول تاریخ معاصر هم در کشورهای اطراف کشورهای آسیایی و کشورهای اروپایی و آمریکایی و حتی کشورهای اسلامی نیز این نمونه‌ها را داشته ایم.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: برخی از حکام و برخی از سردمداران که خوی استکباری و حیوانی داشتند، ضررهای زیادی را به مردم کردند.

 وی خاطرنشان کرد: همانطور که گفته شد برخی از نظام ها نیز خوی و تفکر استکباری داشتند اما همانطور که خداوند در قرآن می فرمایند در مقابل مستکبران باید ایستاد.

مقاومت در مقابل مستکبر صحبت دین و مکتب ماست

امام جمعه سرپلذهاب تصریح کرد: اگر امروز در جمهوری اسلامی اعتقاد بر این است و حضرت آقا می‌فرمایند که در مقابل آمریکا که واقعا شیطان اکبر است، ایستادگی کنیم این فقط به خاطر یک نگاه سیاسی نیست بلکه دین مکتب و شریعت ما این را می‌گوید و معتقد است در مقابل مستکبر و ظالم باید ایستاد و نباید عقب‌نشینی کرد.

وی افزود: در طول تاریخ مستکبرینی بودند که ظلم های زیادی کردند و از ضعف مسلمانان و برخی از کشورها سوء استفاده کرده و نهایت استفاده را بردند.

حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: هم اکنون نیز در طول تاریخ معاصر مستکبرین و کسانی را داریم که به دنبال سیطره و غلبه بر مستضعفین هستند.

وی تاکید و یادآوری کرد: همواره ظالم در مقابل مظلوم قرار می‌گیرد و حق مظلوم را پایمال می کند و امروز با نگاه به فلسطین می بینید که ظالم و مظلوم بیش از ۶۰ سال است که مقابل هم هستند و ظالم به دنبال غلبه بر مظلوم است و از آنها آب و خاک سرزمین مادری شان را می خواهد.

امام جمعه سرپلذهاب خاطرنشان کرد: امروز ظالم در عربستان دارد بر علیه مظلوم در یمن می جنگند و خون مردم مظلوم یمن را می ریزد.

وی افزود: امروز مستکبران واقعی و اعظم که همان آمریکاست با جنگ نیابتی که در منطقه به راه انداخته است دارد مسلمانان ما را در افغانستان عراق و سوریه می ریزد.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: آمریکا با تجهیز داعش به دنبال اهداف خودش است و برای اینکه به اهداف خودش برسد برایش مهم نیست که خون چند میلیون یا چند صد هزار نفر مظلوم ریخته شود.

امام جمعه سرپل ذهاب یادآور شد: اسلام به ما این توصیه و تأکید را دارد که در مقابل ظالم باید ایستاد و باید مقاومت کرد.

عقب نشینی در مقابل ظالم تنها موجب چیرگی و تسلط آنها می‌شود

وی افزود: اگر ما در مقابل مستکبر و ظالم از خودمان ضعف نشان دهیم، عقب نشینی کنیم و متحد نباشیم قطعاً اینها بر ما غلبه می‌کنند.

حجت الاسلام فاطمی نسب یادآور شد: در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی می بینیم که امام راحل  در مقابل طاغوت ۱۵۰۰ ساله که واقعا مستکبر بودند ایستاد و تاج و تخت آنها را به هم زد و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که هم شرق و هم غرب تصور می کردند که پایان حکومت داری اسلامی و پایان معنویت است به این معنا که دیگر در دنیا ما چیزی به اسم حکومت اسلامی نمی توانیم داشته باشیم و حکومت اسلامی ناکارآمد است.

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: اینها به دلیل لگد مال کردن روح معنویت و سعادت و تعالی بشر تفکر شرق و غرب را رواج داده بودند و انقلاب اسلامی زمانی پیروزی رسید که هم شرق و هم غرب در تلاش بودند و با رسانه هایی که در اختیار داشته اند برعلیه تفکر اسلامی تبلیغ می کردند.

وی یادآور شد: علی رغم تلاش شرق و غرب انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و زمانی که اتفاق افتاد تمام محاسبات سران استکباری به هم ریخت.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظامی شکل گرفت که تفکرات آن بر این مبنا است که باید در مقابل ظالم ایستاد و مقاومت کرد.

وی افزود: چهل سال ما مقاومت کردیم و ۴۰ سال کشورهای استکباری و در راس آنها آمریکا بر علیه ما توطئه کردند برای مثال یک بار صدام را تجهیز کردند، بار دیگر ما را تحریم کردند و در واقع یک بار با تهدید و یک بار با مذاکره به دنبال این بودند که مقاومت مردم ایران و تفکرات انقلابی آنها را در هم بشکنند.

امام جمعه سرپل ذهاب تاکید کرد: در این چهل سال هر جا ما مقاومت و ایستادگی کردیم و در مقابل ظالم و طاغوت ایستادیم و به آنها تودهنی زدیم، پیروز شدیم و هر جا ضعف نشان دادیم و به دنبال مذاکره بودیم دچار مشکل شدیم.

وی یادآور شد: اواخر دهه ۷۰ و در زمان دولت اصلاحات این ها آمدند و گفت و گوی تمدنها را راه انداختند؛ نه تنها جمهوری اسلامی بلکه اسلام با مذاکره و سازش مخالف نیست. البته سازشی که در آن حقوق ما پایمال نشود.

حجت الاسلام فاطمی نسب تاکید کرد: اسلام و انقلاب با گفت و گو مشکل ندارد اما گفتگو با چه کسی و با چه قیمتی؟!

وی تصریح کرد: اینها بحث و گفت و گوی تمدن ها را و همچنین آزادی بیان و آزادی قلم را راه انداختند البته این آزادی بیان و آزادی قلم باید باشد اما در چارچوب صورت بگیرد.

سازش در گفتگوی تمدن‌ها چه دستاوردی داشت؟

حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: در همان زمانی که دم از گفتگوی تمدن ها زدیم و احساس کردیم باید با سران استکباری سازش کنیم و در جبهه اصلاحات گفته شد که این مقاومت به درد نمی‌خورد، دیدید که آمریکا به افغانستان و عراق حمله کرد و بیشترین پایگاه های نظامی را در اطراف ایران راه انداخت و در واقع افغانستان را تسخیر کرد و جورج بوش انقلاب اسلامی ایران را محور شرارت خواند و این نتیجه گفتگوی تمدنها بود.

وی گفت اینها احساس می‌کردند که با گفت و گوی تمدن ها همه چیز خوب پیش خواهد رفت و ظالم و مظلوم می توانند در کنار هم قرار گیرند و اتفاقی نیفتد اما این خوی استکباری که اینها دارند با گفتگو مذاکره و معامله حل نمی‌شود.

امام جمعه سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: همان زمان که مادرم از گفتگو زدیم و گفتیم مقاومت به درد نمی‌خورد اینها عراق و افغانستان را تسخیر کردند و بیشترین پایگاه نظامی را در اطراف ایران راه انداختند و ایران را محور شرارت دانستند.

وی یادآور شد: پس از آن دوباره ما بر اساس تفکرات و مبنای اصلی شکل گیری انقلاب و تفکرات امامین انقلاب در بحث مقاومت تلاش کردیم که روی پای خودمان بایستیم و در مقابل ظالم ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام فاطمی نسب افزود: به لطف خدا این کار انجام شد و خدمات بسیار خوبی هم داشتیم و دستاوردهای بسیار خوبی نیز اتفاق افتاد و همچنین برخی از صنایع ما چون صنعت دفاعی و هسته ای ما نیز رشد خیلی خوبی داشته اند و صنعت هسته ای به روز شد.

وی یادآور شد: دشمن در آن مقطع زمانی عقب‌نشینی گسترده‌ای کرد و آن نشانه همان مقاومتی است که مقام معظم رهبری فرمودند.

امام جمعه سرپل ذهاب خاطرنشان کرد: ما مقاومت کردیم و در بخش علوم روز، تکنولوژی‌هایی که داشتیم، صنعت هسته‌ای و نانو پیشرفت کردیم و آنها متوقف شدند.

وی خاطرنشان کرد: ما مقاومت را کنار زدیم و بحث و گفتگوی تمدنها را پیش کشیدیم و نتیجه آن این شد که بیشتر این پایگاه‌های نظامی در اطراف ایران زده شد و ایران را محور شرارت دانستند و عراق و افغانستان به عنوان هم پیمانان اصلی ایران در تسخیر آمریکا درآمد.

حجت الاسلام فاطمی نسب تاکید کرد: خروجی گفتگوی تمدن ها این بود که ایران در تمام دنیا و سازمان ملل محور شرارت شناخته شد.

وی افزود: در نقطه مقابل زمانی که رئیس جمهوری که در آن زمان تفکرات انقلابی آیا در ایران و اسلامی داشت و به راه شهدا معتقد بود، ما مقاومت کردیم و دستاورد آن این شد که ما موجود زنده به فضا فرستادیم و در بحث هسته ای به غنی‌سازی ۲۰ درصد رسیدیم. همچنین به علوم روز در مباحثی چون بحث موشکی دست یافتیم.

امام جمعه سرپل ذهاب یادآور شد: با توجه به مواردی که اتفاق افتاد قدرت ما به حدی رسید که بازدارنده شد و البته دشمن در این شرایط درجا زد.

وی گفت: دشمن به این نتیجه رسید که ما اهل مقاومت و ایستادگی هستیم و ما نیز با مقاومت و خون دل خوردن و ما حتی در  آن مقطع زمانی هفت و هشت ساله توانستیم راه ۵۰ ساله را طی کنیم.

حجت الاسلام فاطمی نسب یادآور شد:  پس از دوره مذکور باز هم دوره ای آمد که تفکرات لیبرالی و اصلاح‌طلبی روی کار آمد و بنا را بر مذاکره گذاشتند و نتیجه آن این بود که دیدیم پنج سال همه چیز کشور را متوقف کردیم.

وی افزود: ۵ سال رشد، اقتدار و پیشرفت کشور و همچنین حرکت های انقلاب را به خاطر مذاکره با آمریکا متوقف کردیم تا دم کدخدا(آمریکا) را ببینیم.

امام جمعه سرپل ذهاب ادامه داد: بحث هسته ای را تعطیل و نیمه تعطیل کردیم و در بحث آزمایش موشکهای بالستیک کمتر این آزمایش‌ها را داشتیم همچنین در بحث هوافضا ماهواره هایی را که باید به فضا پرتاب می‌شد را متوقف و دانشمندان هسته‌ای خودمان را خانه نشین و نخبگان و شخصیت های علمی برجسته خودمان را منزوی کرده و مقاومت خودمان را در مقابل آنها از دست دادیم.

وی با بیان اینکه خروجی این همه اتفاق چه چیزی بود؟ گفت:خروجی اینکه ما مقاومت مان را در مقابل آنها از دست دادیم این شد که وعده را آتش زدند و اروپایی ها همان مسیری را که آمریکا انتخاب کرد برگزیدند و رشد ۵ تا ۶ ساله کشور ما که دنیا را متحیر کرده بود، عملاً متوقف شد.

تمام پیشرفت‌های ما در سایه مقاومت بوده است

حجت الاسلام فاطمی نسب با تاکید بر اینکه اتفاقات فوق نتیجه سازش و معامله با استکبار بود، خاطرنشان کرد: طی ۴۰ سال گذشته ما هرجا رشد و پیشرفتی داشتیم در پرتو این مقاومت بوده است.

وی افزود: اگر به کشورهای اطراف که بیشترین هجمه های نظامی به آنها شد نگاهی بیاندازیم، می بینیم که این ها آمدند راه جمهوری اسلامی ایران را ادامه دادند.

امام جمعه سرپل ذهاب ادامه داد: هم اکنون فاطمیون افغانستان را می بینید که شاخه ای از حزب الله ما است، در پاکستان زینبیون را می بینید که دارند غوغا می کنند، در یمن انصارالله شکل گرفته و دارد مقاومت می کند، در فلسطین نیز حماس که گروه های خودگردانی هستند تشکیل شده و در مقابل اسرائیل ایستاده اند.

وی تصریح کرد: هم اکنون اسرائیل که یکی از پنج ارتش برتر دنیا را دارد، تحمل ۴۸ ساعته مبارزه با نیروهای مقاومت فلسطینی را ندارد.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: هم اکنون در عراق نیز حشدالشعبی تشکیل شده و در لبنان و سوریه نیز نیروهای مقاومت تشکیل شده اند و این نشان می دهد که کشورهای مسلمان اطراف ما جمهوری اسلامی الگو گرفتند و الگوی جمهوری اسلامی ایران نیز این بود که ما باید در مقابل ظالم باید مقاومت کنیم.

وی افزود: به قول همان رئیس جمهور احمق آمریکا هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه شد که خاورمیانه جدید بر اساس تفکرات آمریکایی طراحی شود اما خاورمیانه آمریکایی تبدیل به خاورمیانه انقلابی شد.

امام جمعه سرپل ذهاب ادامه داد: هم اکنون یک خاورمیانه جدید شکل گرفته که انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلی نظام ما آن را می‌خواهد.

وی یادآور شد: دنیا بر علیه سوریه و بشار اسد بسیج شد و خواستار این بودند که بشار اسد به کناره‌گیری کند و نظام حاکم بر سوریه متلاشی شود و باید خط بطلانی به تفکرات اینها کشیده شود اما حضرت آقا فرمود که بشار اسد باید بماند و ماند و این ماندن بر اساس همان مقاومتی بود که داشت.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب افزود: به قول همان رئیس جمهور احمق آمریکا هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه شد که خاورمیانه جدید بر اساس تفکرات آمریکایی طراحی شود اما خاورمیانه آمریکایی تبدیل به خاورمیانه انقلابی شد.

امام جمعه سرپل ذهاب ادامه داد: هم اکنون یک خاورمیانه جدید شکل گرفته که انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلی نظام ما آن را می‌خواهد.

وی یادآور شد: دنیا بر علیه سوریه و بشار اسد بسیج شد و خواستار این بودند که بشار اسد به کناره‌گیری کند و نظام حاکم بر سوریه متلاشی شود اما حضرت آقا فرمود که بشار اسد باید بماند و ماند و این ماندن بر اساس همان مقاومتی بود که داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد