امام جمعه اسلام‌آباد غرب:

دشمن با مقاومت ما از زیاده‌خواهی‌ عقب‌نشینی می‌کند نه با سازش

سرویس: اخبار استانکد خبر: 307973|10:12 - 1398/03/19
نسخه چاپی
دشمن با مقاومت ما از زیاده‌خواهی‌ عقب‌نشینی می‌کند نه با سازش
امام جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: دشمن با مقاومت ما از زیاده‌خواهی‌هایش کوتاه می‌آید نه با سازش و مصداق این امر را در تجارب چهل ساله انقلاب هم دیده‌ایم.

به گزارشامروله، 

حجت الاسلام محمد طاها مهری در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاددر تبیین ضرورت تکیه بر منطق مقاومتبا بیان اینکه هر ملت و جامعه ای به دنبال اهداف و آرمانهاییحرکت می کند، اظهار داشت: لازمه رسیدن به آرمانها ایستادگی و مقاومت در مقابل زورگویان و مستکبران است.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب، افزود: این انقلاب هم بر اساس آرمانها و اهدافی که نشات گرفته از آموزه های دین اسلام است و بر مبنای استکبارستیزی، مقابله با زورگویان، عدالت طلبی، آزادی‌خواهی، عزتمندی، شرافت و کرامت انسانی شکل گرفته است.

امام جمعه اسلام آباد غرب بیان داشت: بدون شک انقلابی با این خصوصیات به هیچ وجه با زورگویی و قلدری همخوانی ندارد.

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: برخی کشورها از جمله آمریکای جنایتکار به دنبال زورگویی و معرفی خود به عنوان کدخدا به کل جهان هستند و اینگونه طرز تفکر با اخلاق اسلامی و اهداف و آرمانهای نظام ما منافات دارد.

وی افزود: ملتی كه فرهنگ ايثار، مقاومت و شهادت داشته باشد همواره پيروز و موفق خواهد بود و هیچ گاه زیر بار ظلم و ستم زورگویان نخواهد رفت.

امام جمعه اسلام آباد غرب اذعان داشت: در طول این چهل سال انقلاب هیچ وقت ما با مذاکره مخالفت نکردیم و حتی با آمریکای جنایتکار برای اینکه عقلانیت و منطق اسلام و انقلاب را به آنها تفهیم کنیم پای میز مذاکره حاضر شدیم.

وی ادامه داد: در برهه های مختلف تاریخ مثل برجام پای میز مذاکره حاضر شدیم و سیاست نظام بر این بود که ما حرف های خود را بگوئیم و بر قول خود استوار بودیم.

حجت الاسلام مهری افزود: اما هر وقت ما این کار را با صداقت انجام دادیم، دیدیم که طرف مقابل نه به قول خود نه به تفاهم نامه ها، معاهدات بین الملل و حتی امضاهایشان پایبند نبودند.

وی بیان داشت: آنها به دنبال همان اهدافشان که زورگویی، سیطره بر عالم، جرم و خیانت است اصرار دارند و این رذایل اخلاقی هیچ وقت با آرمانها و آموزه های دینی ما مطابقت ندارد.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب بیان داشت: تجربه 40 ساله نظام ما این را ثابت می کند که هر جا در مقابل ظلم و زیاده خواهی ظالمان و مستکبران کوتاه آمدیم و سست شدیم ضرر کردیم.

وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نمونه بارز مقاومت و ایستادگی را ما در این سالها حس کردیم و دیدیم مقاومت کشور ما را به پیروزی نائل کرد.

حجت الاسلام مهری اظهار داشت: در طول مدت این چهل سال، تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه به انحاء مختلف بر ما تحمیل کردند اما می بینیم با مقاومت و ایستادگی مردم غیور این مرز و بوم، دشمنان قسم خورده اسلام طعم شکست را همواره می چشند و راه به جایی نبرده اند.

تنها راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب مقاومت است

وی افزود: الان می بینیم تا دو هفته پیش وزیر امور خارجه آمریکا بیان داشت که ما 12 شرط از جمله دست برداشتن ایران از جبهه مقاومت، دست برداشتن از مباحث هسته ای و موشک های بالستیک و ... را برای مذاکره با ایران قرار داد.

امام جمعه اسلام آباد غرب بیان داشت: اما وقتی دیدند این جمهوری اسلامی محکم و پابرجا ایستاده و مردم نیز به طور قاطع حمایت خود را از جمهوری اسلامی اعلام کردند و رهبر انقلاب نیز استراتژی نظام را به زیباترین وجه تبیین کرد از مواضع خود عقب نشینی کردند.

وی ادامه داد: با این شرایط دو روز پیش همین وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با وزیر خارجه سوئیس اعلام کرد ما حاضریم بدون هیچ پیش شرطی با ایران سر میز مذاکره بنشینیم.

وی اذعان داشت: همین موضوع جدیدترین مصداق ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر هجمه های دشمنان است که نمونه های آن در طول تاریخ چهل ساله انقلاب به وفور دیده می شود.

حجت الاسلام مهری گفت: خدا را شاکریم که جمهوری اسلامی ايران امروز با هدايت رهبری بصیر و فرزانه روز به روز در منطقه موفق تر ظاهر می شود.

وی تاکید کرد: امروز همه ما به این نتیجه رسیده ایم که تنها راه رسیدن به اهداف و آرمانهای انقلاب، مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهان است.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب با اشاره به بصیرت و آگاهی مردم در مسائل مختلف روز گفت: برخی از سیاسیون واقعا فهم و درک مسائل را ندارند و برخی هم که درک می کنند مغرض هستند اما اینها باید بدانند آمریکا در چهل سال گذشته هر آنچه در چنته داشته علیه نظام، انقلاب و مردم به کار گرفته تا این نظام را فلج و زمین گیر کند اما نتوانسته و الان در حال دست و پا زدن است.

حجت الاسلام مهری خاطر نشان کرد: امروز دولت آمریکا و ترامپ استراتژی ثابت و پایداری علیه نظام ندارد چون می داند موفقیتی کسب نخواهد کرد.

وی ادامه داد: از این رو به صورت فصلی و هرچند وقت یک بار دست به اقدامات و نقشه های شومی می زند و خوشبختانه راه به جایی نمی برد.

امام جمعه اسلام آباد غرب بیان داشت: جناح ها و گروههای مختلف با اتحاد و حفظ اعتقادات و سلایق مختلف در زیر چتر نظام هستند و باید همه بدانیم اگر استراتژی نظام را دنبال کنیم همواره موفق خواهیم بود.

وی اشاره ای به بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب داشت و یادآور شد: بخش عمده ای از سخنان رهبر انقلاب در سالگرد امام راحل به مباحثی در خصوص مقاومت، ایستادگی و استکبار ستیزی بود.

منطق مقاومت یک راهبرد برای موفقیت نظام است

حجت الاسلام مهری سخنان مقام معظم رهبری را راهبردی برای تمام اقشار جامعه، مسئولان نظام و تحلیل گران سیاسی عنوان کرد و گفت: اگر به سخنان رهبر گوش فرا داده و آنها را اجرایی کنیم پیروزی از آن ما خواهد بود.

وی بیان داشت: دولت باید بداند امروز تمام دشمنان دست به دست هم داده اند که مردم را نسبت به نظام بدبین و دلسرد کنند و نارضایتی اجتماعی را از طریق جنگ اقتصادی و خالی کردن سفره های مردم به وجود آورد.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب گفت: در این شرایط تمام مسئولین، سران سه قوا، دولت و مسئولین اجرایی باید دست به دست هم دهند و بازار را کنترل کنند و نظارت بر بازار را بیش از پیش داشته باشند.

حجت الاسلام مهری افزود: اگر مسئولین معیشت مردم را دنبال کنند و مدیریت صحیحی در این خصوص داشته باشند از این مشکلات نیز گذر می کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: به حمد خداوند آینده امیدوار کننده ای پیش رو داریم که متعلق به نظام، مردم، آرمانها، اهداف امام و شهدا و رهبری عالیقدر خواهد بود

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد