هیولاهای گهواره بزمجه از آب درآمدند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 307981|12:56 - 1398/03/20
نسخه چاپی
هیولاهای گهواره بزمجه از آب درآمدند
مرصادنیوز: روابط عمومی حفاظت محیط زیست شهرستان دالاهو اعلام کرد ۲ حیوان مشاهده شده در شهر گهواره نوعی سوسمار متعلق به تیره بزمجه‌ایان است.

به گزارشامروله، روابط عمومی حفاظت محیط زیست شهرستان دالاهو توضیحاتی درباره ۲ حیوان مشاهده شده در شهرستان دالاهو اعلام کرد.

در این توضیحات آمده است: این گونه بزرگ‌ترین گونه بزمجه است که در موارد نادری تا سه مترهم رشد می‌کند و وزن آن به حدود ۷۰ کیلوگرم نیز می‌رسد.

میانگین عمر این موجودات در طبیعت هشت تا ۹ سال است، در حیات وحش، گستره پراکندگی آن‌ها به علت فعالیت‌های انسانی کاهش پیدا کرده و آن‌ها توسط اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت به عنوان یک گونهٔ آسیب‌پذیر شناخته شده‌اند.

سوسمارها در همه جای ایران از بیابان‌های پست با زمین‌های داغ گرفته تا مناطق مرطوب و جنگلی شمالی، سواحل دریای خزر و خلیج فارس و دریای عمان، ارتفاعات کوه‌های البرز و زاگرس پراکنده اند.

گفتنی است، چند روزی است ویدئویی به وسیله اهالی روستای کنه‌رشید بخش گهواره شهرستان دالاهو ضبط شده وبا عنوان «مشاهده ۲ حیوان عجیب در شهر گهواره» در فضای مجازی دست به دست می‌شود و بیشترین بازدید را داشته است.