گزارش خبری

کارگروه فرهنگی اجتماعی بانوان شهرستان هرسین برگزار شد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 307998|09:08 - 1398/03/22
نسخه چاپی
کارگروه فرهنگی اجتماعی بانوان شهرستان هرسین برگزار شد
پایگاه خبری امروله : کارگروه فرهنگی اجتماعی بانوان شهرستان هرسین با موضوع اشتغال بانوان تشکیل جلسه داد

به گزارشامروله، کارگروه فرهنگی اجتماعی بانوان شهرستان هرسین با موضوع اشتغال بانوان تشکیل جلسه داد

 

 این جلسه به ریاست حسین رستمی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور اعضای کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان و تعدادی از بانوان شاغل در ادارات تشکیل جلسه داد.

 

 حسین رستمی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان هرسین در این جلسه از اشتغال بعنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور  محترم یاد کرد و طی سخنانی اظهار داشت : با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی فرماندهی محترم ستاد اقتصاد مقاومتی تسهیلات بسیار خوبی مبنی بر ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده است .

 

 وی ادامه داد : این تسهیلات برای ایجاد اشتغال به حوزه‌های مختلف صنایع دستی ، کشاورزی ، بوم گردی و... اختصاص داده خواهد شد.

 

رستمی ابراز امیدواری کرد که انشاالله این تسهیلات بتواند با توجه به ظرفیت های خوب منطقه تاثیر مهمی در کاهش آمار بیکاری بویژه در حوزه بانوان داشته باشد.

 

رستمی توانمندسازی و افزایش تاب آوری اجتماعی در حوزه بانوان را از مهمترین عوامل اختصاص این تسهیلات برشمرد.

 

 معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان هرسین خواستار نظارت جدی در روند ( قبل ، حین و بعد ) پرداخت تسهیلات شد و از مدیران مربوطه خواست در این راستا اهتمام جدی را داشته باشند تا تسهیلات بدست کار آفرینان واقعی برسد.

 

در این جلسه پس از بحث و بررسی تصمیماتی به شرح ذیل جهت اجرا اتخاذ گردید :

مقرر گردید ادارات بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) با معرفی بانوان فاقد مهارت به مرکز آموزش فنی حرفه ای نسبت به مهارت آموزی آنان با توجه به رشته های متناسب با دستورالعمل ابلاغی اقتصاد مقاومتی اقدام نمایند.


 مقرر گردید با توجه به درخواست مدیر کانون فرهنگی اجتماعی بانوان مبنی برتشکیل صندوق خرد زنان روستایی ، فرمانداری نسبت به پیگیری درخواست مذکور از طریق مراجع ذی صلاح اقدام نماید.