مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب مطرح کرد:

افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308020|11:13 - 1398/03/25
نسخه چاپی
افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در کرمانشاه
مرصادنیوز: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در بخش خانگی و تجاری باید مدیریت مصرف صورت گیرد.

به گزارشامروله، علی اسدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  از ساخت نیروگاه دالاهو با ظرفیت ۹۰۰ مگاوات در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: کار ساخت این نیروگاه در حال انجام است.

وی ظرفیت نیروگاه‌های برق استان را ۳ هزار و ۲۶۰ مگاوات عنوان کرد و گفت: از این میزان ۱۶۳۰ مگاوات در استان مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب افزود: بقیه ظرفیت برق تولیدی در استان کرمانشاه به استان‌های ایلام و کردستان انتقال می‌یابد.

وی اشاره‌ای به اقدامات انجام شده در حوزه تولید و تقویت شبکه برق استان داشت و ادامه داد: از جمله این اقدامات می‌توان به افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها و افزایش ظرفیت شبکه انتقال و توزیع که توسط همکاران ما در شرکت‌های تولید، توزیع و شرکت برق منطقه‌ای غرب انجام شده است، اشاره کرد.

اسدی با بیان اینکه امیدواریم با توجه به اقدامات انجام شده تابستان پیش رو را بدون هرگونه مشکلی در این حوزه سپری کنیم.

وی از رشد ۲۰ درصدی مصرف برق در استان کرمانشاه طی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این موضوع مقداری نگران کننده است به ویژه اینکه این برق در بخش‌های غیر مولد صرف شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب افزود: با توجه به اینکه امسال، سال رونق تولید است وزارت نیرو این سیاست را در پیش دارد که برق صنایع، کارخانجات و بخش‌های مولد را قطع نکند اما در بخش خانگی و تجاری باید مدیریت مصرف صورت گیرد.

وی در خصوص صادرات برق تولیدی در نیروگاه‌های استان کرمانشاه به کشور عراق نیز گفت: زمانی که انرژی تولید می‌شود، قابل ظرفیت‌سازی نیست بنابراین تا زمانی که تولید مازاد بر نیاز باشد صادرات برق به کشورهای مختلف از جمله عراق انجام می‌شود اما چنانچه استان و کشور به برق تولیدی نیاز داشته باشد، قطعاً صادرات به عراق را قطع خواهیم کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد