کره شمالی رویکرد آمریکا در قبال تهران را فریبنده توصیف کرد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 308037|11:46 - 1398/03/26
نسخه چاپی
کره شمالی رویکرد آمریکا در قبال تهران را فریبنده توصیف کرد
پیونگ‌ یانگ آمریکا را به اتخاذ سیاستی فریبنده در قبال جمهوری اسلامی ایران متهم کرد.

به گزارشامروله، به نقل از یونهاپ، پیونگ یانگ می‌گوید کره شمالی معتقد است ایالات متحده سیاستی فریبنده در قبال جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته و در حالی که پیشنهاد مذاکره داده، تحریم‌های تازه‌ای علیه تهران اعمال کرده است.

گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی از یک سو به پیشنهاد رئیس‌جمهوری ایالات متحده و دیگر مقام‌های آمریکا برای انجام مذاکرات با ایران و از سوی دیگر به اعمال تحریم‌های تازه واشنگتن علیه پتروشیمی ایران، اشاره دارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا دو هفته پیش شرکت پتروشیمی ایران و ۳۳ شرکت اقماری آن را مشمول تحریم کرد.

خبرگزاری کره شمالی به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در این مورد نیز اشاره کرده که گفته بود این اقدام نشانه پوچ بودن ادعای رئیس جمهوری آمریکا برای مذاکره است.

ایالات متحده تاکید کرده تا زمانی که با جمهوری اسلامی به توافق تازه‌ای نرسد، فشارهای حداکثری علیه تهران ادامه خواهد یافت.

شماری از تحلیلگران در کره جنوبی می‌گویند آنچه در خبرگزاری کره شمالی در ارتباط با ایران منتشر شده، بازتاب‌دهنده خشم پیونگ یانگ از روند مذاکرات فعلی با ایالات متحده است.

آمریکا هرچند با کره شمالی در مورد حرکت به‌سوی پاکسازی شبه‌جزیره کره از جنگ‌افزار اتمی به توافق دست یافته، اما در این مورد نیز تاکید کرده تا زمانی‌که خلع سلاح صورت نگیرد، تحریم‌های گسترده علیه پیونگ یانگ برچیده نخواهند شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد