لاریجانی در صحن مجلس:

حمله مشکوک به نفتکش‌ها مکمل تحریم‌های اقتصادی است

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 308039|11:49 - 1398/03/26
نسخه چاپی
حمله مشکوک به نفتکش‌ها مکمل تحریم‌های اقتصادی است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات مشکوک در دریای عمان علیه نفتکش‌ها، مکمل تحریم‌های اقتصادی است.

به گزارشامروله، در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی رئیس مجلس سالروز شهادت چهار شهید موتلفه، بخارایی، صفار هرندی، نیک نژاد و امامی را گرامی داشت و گفت آنان پیشکسوتان و پیشتازان مبارزان ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی بودند که در سنین جوانی راه درست زیستن را یافتند و با مجاهدت خویش مسیر مبارزات ملت را هموار کردند.

وی افزود: از سخنان هوشمندانه و عزت‌مندانه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نخست وزیر ژاپن تشکر می‌کنیم که با دقت تام و استدلال متین، منطق ملت ایران را در مقابل ستم هیولای استعمار، آمریکا بیان داشت.

رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی بیانات مهم، دقیق و شجاعانه رهبر معظم را قدر دانسته و حمایت می‌کند، اظهار داشت: همه بخش‌های کشور باید بر اساس همین صراط استوار عمل کنند.

لاریجانی با اشاره به اقدامات مشکوک علیه نفتکش‌ها در خلیج فارس گفت: اقدامات مشکوک در دریای عمان علیه نفت کش‌ها، مکمل تحریم‌های اقتصادی است به جهت آنکه از تحریم‌ها، نتیجه‌ای به دست نیاوردند با توجه به سوابق تاریخی آمریکا در این زمینه که در جنگ جهانی آمریکایی‌ها کشتی‌های خود را در نزدیکی‌های ژاپن مورد هدف قرار دادند تا توجیه لازم برای خصومت را فراهم کنند.

وی افزود: اما بخش فکاهی ماجرا در اظهارات «پومپئو» نهفته است که توصیه کرده ایران در مقابل اقدامات سیاسی و دیپلماتیک از دیپلماسی استفاده کند. این حرف از زبان آقای پمپئو واقعاً شیرین است.

رئیس مجلس تصریح کرد: وزیر خارجه کشوری که با اقدامات تروریستی یا اقتصادی که به بیان خودشان شدیدترین تحریم‌ها علیه یک کشور است به مصاف یک کشور انقلابی آمده‌اند، آیا این یک اقدام دیپلماتیک است. آقای پمپئو! آیا نقض عهد و جنگ اقتصادی علیه ایران اقدامی سیاسی است؟

لاریجانی ادامه داد: آیا اقدامات آمریکا در ونزوئلا علیه رئیس جمهور این کشور یک اقدام سیاسی و دیپلماتیک است؟ آیا اقدام آمریکا علیه ملت مظلوم یمن اقدامی سیاسی است؟ آیا حمایت همه جانبه نظامی از دولت به ساز و بفروش صهیونیستی علیه ملت فلسطین یک اقدام سیاسی است؟

وی تصریح کرد: متأسفانه ملت آمریکا گرفتار باند سیاسی بی آبرویی شدند که پس و پیش، حرف‌های خود را محاسبه نمی‌کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد