مدیرکل زندان‌های کرمانشاه:

۳۰۰ نفر به دلیل جرایم مالی در زندان هستند /ارائه آموزش به ۱۶۵۰ زندانی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308102|12:54 - 1398/04/02
نسخه چاپی
۳۰۰ نفر به دلیل جرایم مالی در زندان هستند /ارائه آموزش به ۱۶۵۰ زندانی
مرصادنیوز: مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه گفت: ۳۰۰ نفر از محکومان در این استان صرفاً به دلایل مالی در زندان هستند.

به گزارشامروله،  منصور بیگلری صبح امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه زندان‌ها اصلاح، تربیت، بازسازی شخصیت و همچنین بازگشت زندانیان به جامعه است.

وی به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده با هدف تقویت مبانی دینی و اخلاقی زندانیان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ نفر روحانی و مبلغ امور دینی در زندان‌ها و مراکز تأمینی و تربیتی استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت توسعه آموزش‌های دینی و فرهنگی در زندان‌های استان با همکاری نهادهای مرتبط خاطر نشان کرد: ۳۸ نماز خانه در سطح زندان‌های استان داریم که ۳ وعده نماز در آنها اقامه می‌شود.

وی از احداث و راه اندازی مرکز تخصصی و الکترونیک حفظ قرآن کریم در زندان مرکز کرمانشاه و دیگر برنامه‌های اجرا شده در حال حاضر بیش از ۸۵۰ نفر از زندانیان خانم و آقا موفق به حفظ قرآن کریم از یک جز تا حفظ ۱۴ جزءشده اند.

بیگلری بیان داشت: ارتقا سطح آموزه‌های دینی، اخلاقی، غنی سازی فعالیت‌های آموزشی زندانیان و حمایت از خانواده آنها بر کاهش وقوع جرم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه ۱۵ نفر از کارشناسان روانشناس جهت ارتقا مهارت‌های اساسی فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: مجتمع آموزشی دانشگاه در این راستا به روز کلاسهای آموزنده‌ای برگزار می‌کنند و شرکت در این کلاس‌ها امتیازاتی از قبیل عفو را در پی دارد.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در زندان‌ها کتابخانه هایی دایر کردیم که ۴۰۰۰ کتاب‌های مختلف اعم از رمان، علمی، تاریخی و … داریم.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای عمده ما بحث آموزش فنی و است و به این منظور ۲۰ کارگاه آموزشی با مربیان فنی و حرفه‌ای استان راه اندازی کردیم.

بیگلری با بیان اینکه در این کارگاه‌ها ۴۰ رشته آموزشی به زندانیان آموزش داده می‌شود، بیان داشت: طی سال گذشته ۱۶۵۰ نفر آموزش فنی و حرفه‌ای را دریافت کردند که در مجموع ۳۶۰ هزار نفر ساعت می‌شود که در پایان به این افراد گواهی معتبر تعلق می‌گیرند.

وی عنوان کرد: این افراد پس از آزاد شدن با این گواهی‌ها و تفاهم نامه‌ای که با صندوق مهر شده می‌توانند وام دریافت کنند و شغل و حرفه‌ای برای خود راه اندازی کنند.

به گفته بیگلری، حدود ۴۰ کارگاه شناسایی شده که کسانی که در زندان دوره‌های حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند می‌توانند در این کارگاه‌ها مشغول شوند.

وی در ادامه از نظارت دقیق بر بهداشت زندان سخن گفت و بیان داشت: به این منظور در هر زندان یک کارشناس و در زندان مرکزی ۳ کارشناس بهداشت فعالیت می‌کنند و ماهانه کل زندان‌ها به لحاظ رشد حشرات موذی سم پاشی می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه به دلیل فراوانی عناوین جرم قادر به تفکیک زندانیان نیستیم، خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم افرادی که تحت قرار هستند با مابقی زندانی‌ها در یک جا جمع نشوند و آنها را در قرنطینه جا داده می‌شوند.

وی افزود: در کلینیک مثلثی به زندانیانی که بیماری‌های هاص دارند رسیدگی می‌شود و آنها را تحت درمان قرار می‌دهند.

بیگلری خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه از پاک‌ترین زندان‌های کشور به لحاظ ورود هر گونه مواد مخدر به درون زندان است.

وی تعداد خانواده‌های تحت پوشش انجمن زندانیان را ۱۰۰۰ خانواده اعلام و عنوان کرد: تا کنون به خانواده‌های بی بضاعت مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی شده است.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه بیان داشت: ۳۰۰ نفر از محکومین در زندان‌ها صرفاً به دلایل مالی است و ۷۶ نفر هم به خاطر مهریه در زندان هستند.

وی گفت: از سال قبل تا کنون ۱۴۸ نفر از زندانیان ۵ نفر خانم و ۱۴۳ نفر خانم آزاد شده اندکه بدهی آنها حدود ۱۴۸ میلیارد تومان بوده است.

بیگلری از گذشت ۶۰۰ میلیون تومانی شاکیان خبر داد و گفت: همچنین حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طریق منابع ستاد دیه پرداخت شده است.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه بیان داشت: کمک خیرین در جشن گلریزان امسال ۲۴۰ میلیون تومان است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد