امام جمعه شهرستان صحنه :

امربه معروف موجب از بین رفتن بستر رشد وتوسعه افکار انحرافی در جامعه می شود

سرویس: شهرستانکد خبر: 308111|08:28 - 1398/04/03
نسخه چاپی
امربه معروف موجب از بین رفتن بستر رشد وتوسعه افکار انحرافی در جامعه می شود
پایگاه خبری امروله : امام جمعه شهرستان صحنه گفت : امربه معروف در جامعه موجب از بین رفتن بستر رشد وتوسعه افکار انحرافی و ماندگاری عظمت ارزش ها و خوبی ها می شود و این مهم هم در گرو اجرای این فریضه الهی با استفاده از شیوه های درست و همه جانبه و فراگیر است.

حجت الاسلام والمسلمین جواد الیاسی در گفتگو باامروله،  عنوان کرد :  در باب فواید امر‌ به معروف و نهی از منکر و نقش آن در حفظ سلامت و تثبیت امنیت جامعه سخن‌های فراوانی بیان شده و ضرورت توجه و تحقق فراگیر آن همواره مورد تأکید مسئولین و علمای دین قرار داشته است.

 

وی ادامه داد: امربه معروف در جامعه موجب از بین رفتن بستر رشد وتوسعه افکار انحرافی و ماندگاری عظمت ارزش ها و خوبی ها می شود و این مهم هم در گرو اجرای این فریضه الهی با استفاده از شیوه های درست و همه جانبه و فراگیر است.

 

حجت الاسلام الیاسی با بیان اینکه از نظر اسلام امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز یک واجب شرعی  محسوب شده و در سطحی حتی بالاتر از جهاد قرار دارد تصریح کرد :  این مفهوم بدان معناست که فریضه امر به معروف و نهی از منکر زبانی به عنوان یک تکلیف الهی به زمان و مکان خاص یا افراد مشخصی اختصاص ندارد و لذا این موضوع خود‌‌به‌خود بر ویژگی همگانی و همیشگی بودن این واجب الهی دلالت دارد.

 

امام جمعه شهرستان صحنه در پایان گفت: بدون شک اجرای صحیح امربه معروف و نهی از منکر مانع از بوجود آمدن زمینه ای برای ضربه زدن دشمن به باورهای مردم و تلاش آنها در راستای  منحرف کردن اقشار مختلف مردم می شود و بی اعتنایی و بی تفاوتی نسبت به این فریضه الهی هم قطعا موجب ایجاد بستر سلطه اشرار وافراد ناشایست برسرنوشت مردم خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد