معاون شرکت آبفا شهری کرمانشاه مطرح کرد

رفع مشکل کمبود آب شرب کرمانشاه در صورت تکمیل طرح آبرسانی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308119|10:57 - 1398/04/04
نسخه چاپی
رفع مشکل کمبود آب شرب کرمانشاه در صورت تکمیل طرح آبرسانی
مرصادنیوز: معاون بهره‌برداری شرکت آبفا شهری استان کرمانشاه گفت: مشکل کمبود آب شرب در صورت تکمیل طرح آبرسانی مرتفع می‌شود.

به گزارشامروله، در خصوص مشکل کمبود آب شهر کرمانشاه اظهار داشت: مشکل کمبود آب شهر کرمانشاه در صورت تکمیل طرح آبرسانی مرتفع می‌شود.

وی با بیان به اینکه تأمین آب به عهده شرکت آب منطقه‌ای و توزیع به عهده آبفا است، افزود: شهر کرمانشاه جزو شهرهای دارای تنش آبی در استان بوده و با کمبود مواجه است.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا شهری استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از مشکلات عدم وجود خطوط بین مخازن در شهر کرمانشاه است، به نحوی که در برخی از نقاط میزان آب به مقدار مناسب و مازاد وجود دارد و در برخی از مناطق نیز کمبود وجود دارد، که در صورت ایجاد خطوط انتقال در توزیع آب تعادل ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی شهر کرمانشاه که توسط شرکت آب منطقه ای در حال اجرا بوده یک طرح عظیم است، گفت: انتقال آب از سد گاوشان به شهر کرمانشاه به میزان ۲.۶۶ مترکعب اقدام قابل توجهی است که در صورت تکمیل آن بخش عمده‌ای از مشکلات مرتفع می شود.

داوودی از اجرای برنامه ای برای کاهش آب مصرفی ادارات خبر داد و گفت: ادارات موظف به کاهش ۲۰ درصدی مصرف خود هستند و در غیر اینصورت مشمول جریمه های سنگین خواهند بود.

وی عنوان کرد: این موضوع به تمامی ادارات ابلاغ شده است و برخی از آنها در سال قبل کاهش مصرف داشته اند و این موضوع در سال جاری با حساسیت بالاتری پیگیری می شود و در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف برابر ضوابط اعمال قانون خواهند شد.

این مسئول با اشاره به وضعیت تاسیسات آب و فاضلاب استان پس از زلزله های مداوم گفت: زلزله باعث لطمه به تاسیسات و شبکه های زیر زمینی به خصوص در محل اتصالات شد و نشت های زیادی در شبکه ها اتفاق افتاد.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا شهری استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین مصرف غیر متعارف در شهرهای زلزله زده از جمله سرپل ذهاب و تازه آباد به دلیل عدم پرداخت آب بها و همچنین استفاده از آب شرب در امر بازسازی و ساخت ساز باعث ایجاد مشکلات جدی در زمینه مدیریت مصرف و کاهش تلفات شد اما با این وجود و با تلاش همکاران، این شرکت در مجموع موفق به کاهش ۴ درصدی هدر رفت از زمان وقوع زلزله تا کنون شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد