رییس مجمع نمایندگان کرمانشاه:

اروپا به تعهداتش پایبند نیست /به وعده‌های اینستکس خوشبین نیستیم

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308183|12:44 - 1398/04/12
نسخه چاپی
اروپا به تعهداتش پایبند نیست /به وعده‌های اینستکس خوشبین نیستیم
مرصادنیوز: رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تصریح عدم پایبندی اروپا به تعهداتش گفت: به وعده‌های اینستکس خوشبین نیستیم.

به گزارشامروله، فرهاد تجری در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاددر خصوص رو به پایان بودن مهلت 60 روزه ایران به اروپا برای عمل به تعهدات برجامی اظهار داشت: یقینا آنچه باید نصب العین مسئولان و در اولویت آنها باشد توجه به حفظ عزت و غرور ملی ما است.

وی افزود: با توجه به تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای حضور در برجام و پایبندی به تعهدات مربوطه حسن نیت ایران به دنیا ثابت شد و امروز نوبت جهانیان و در راس آن متحدین مقابل ما است تا به الزاماتی که متعهد شده اند پایبند باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: این پایبندی سبب خواهد شد حداقل در قبال محدودیتهایی که برای ما قائل شده اند بتوانیم از امتیازات این معاهده استفاده کنیم.

تجری گفت: بر اساس آنچه شاهد بودیم ما تاکنون یک جانبه الزامات برجام را رعایت کرده ایم و هیچ کمکی از سوی طرف مقابل انجام نشده بلکه نتیجه برجام به طور کامل به ضرر منافع ملی ما بوده است.

وی افزود: به دنبال تذکرات مقام معظم رهبری تصمیم و تدبیر هوشمندانه ای در این باره توسط شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شد برهمین مبنا یقینا دولتمردان و مسئولان کشور تحت لوای مصلحت عمومی جامعه، حفظ غرور و عزت ملی از این مصوبات تبعیت خواهند کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عنوان کرد: این مصوبات دارای پشتوانه کارشناسی است و اگر هرگونه انعطافی درباره آن نشان داده شود نیازمند مصوبه جدید شورای عالی امنیت ملی است.

تجری خاطرنشان کرد: اروپا با موضوع اینستکس وعده هایی به ایران داده و تاکنون به آن عمل نکرده ما هم به آن خوشبین نیستیم زیرا تاکنون وعده های آنها هیچ گونه خروجی برای ما نداشته است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد