در نشست تبیین شیوه‌نامه «طرح هیوا» مطرح شد:

نقش مهم اشتراک مفاهیم در نهادینه‌شدن فرهنگ نخبگانی

سرویس: شهرستانکد خبر: 308190|14:19 - 1398/04/12
نسخه چاپی
 نقش مهم اشتراک مفاهیم در نهادینه‌شدن فرهنگ نخبگانی
پایگاه خبری امروله : رییس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه ضمن اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ و گفتمان نخبگانی، گفت: اشتراک مفاهیم و دانسته‌ها، نقش مهمی در نهادینه‌شدن فرهنگ نخبگانی دارد.

به گزارشامروله، نشست تبیین شیوه‌نامه «طرح هیوا (طرح هدایت، یاری و واکاوی استعدادهای برتر» با حضور جمعی از مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مراکز علمی و تحقیقاتی با هدف معرفی فعالیت‌های بنیاد نخبگان استان کرمانشاه، به همت بنیاد نخبگان استان در شهرستان صحنه برگزار شد.

 

 

آوات طاهرپور؛ رییس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه ضمن بیان مطالبی در خصوص ضرورت توسعه فرهنگ و گفتمان نخبگانی، گفت: اشتراک مفاهیم و دانسته‌ها، نقش مهمی در نهادینه‌شدن فرهنگ نخبگانی دارد.

 

 

وی سپس با اشاره به شیوه نامه طرح هیوا، افزود: این شیوه‌نامه با توجه به ظرفیت‌های استانی و ضرورت هدایت، یاری و واکاوی استعدادهای برتر در اجتماعات نخبگانی استان و همچنین ایجاد فرصت‌های مناسب برای صاحبان استعدادهای برتر استان طراحی و اجرا می‌شود.

 

 

طاهرپور ایجاد سازوکارهای حمایتی در زمینه‌های شناختی و ضرورت برنامه‌ریزی برای توانمندسازی افراد وگروه‌های نخبگانی را از دیگر اهداف هیوا دانست و ادامه داد: به استناد رویکردهای کلی سند راهبردی کشور در امور نخبگان، فرهنگ‌سازی در حوزه نخبگانی به منظور افزایش حس مسئولیت‌پذیری، نیازسنجی و شناسایی تسهیلات مورد نیاز جامعه نخبگانی و همچنین رفع تمرکزگرایی بنیادهای نخبگان استانی از مرکز استان، از دیگر اهداف این طرح است.

 

 

لازم به ذکر است، تبیین رسالت‌ها و اهداف بنیاد ملی نخبگان و توجه به سند راهبردی کشور در امور نخبگان به عنوان سند بالادستی در امور نخبگانی و همچنین لزوم بومی‌سازی، اجراء و گسترش مفاهیم نخبگانی در جامعه، از مهمترین محورهای این نشست بود.