گزارش

دراکولاهای خونخوار بلای جان مردم صحنه شده است / مدیر جهاد کشاورزی و رئیس اداره محیط زیست صحنه : کشاورزان نسبت به سم پاشی مزارع خود اقدام کنند

سرویس: شهرستانکد خبر: 308209|00:50 - 1398/04/17
نسخه چاپی
دراکولاهای خونخوار بلای جان مردم صحنه شده است / مدیر جهاد کشاورزی و رئیس اداره محیط زیست صحنه :  کشاورزان نسبت به سم پاشی مزارع خود اقدام کنند
پایگاه خبری امروله : همراه با آغاز فصل تابستان پشه و حشره ها ظاهر می شوند که هیچ کس از نیش آنها در امان نیست، با این وجود برخی افراد کمتر در معرض نیش حشرات قرار می گیرند.

به گزارشامروله، همراه با آغاز فصل تابستان پشه و حشره ها ظاهر می شوند که هیچ کس از نیش آنها در امان نیست، با این وجود برخی افراد کمتر در معرض نیش حشرات قرار می گیرند.

 

در شهر صحنه و روستاهای اطراف آن به خاطر کشت برنج و مرطوب بود زمین های زراعی میزان این پشه ها نسبت به سال های گذشته بیشترشده است و این میزان پشه باع نارضایتی بسیار ی از اهالی آن شده است.

 

یک شهروند صحنه ای در گفتگو با امروله عنوان کرد : از زمانی که کشت برنج در صحنه مرسوم شد پشه های خون آشام در شهر و منظقه افزایش یافت و کشاورزان نسبت به این عمل و سم پاشی مزارع خود بی تفاوت هستند.

 

وی بیان کرد : زندگی کردن با این وضع بسیار سخت شده است و شب ها اصلا نمی شود از خانه خارج شویم بنابراین از مسئولین درخواست داریم تا فکری به حال این موضوع داشته باشند.

 

محمد رضا مرادی گفت :  میزام التهاب نیش این داراکولاهای خون خوار به قدی است که با داروهای عادی و خانگی قابل درمان نیستند.

 

 

 

برای مقابله با پشه ها کشاورزان زمین های کشاورزی خود را سمپاشی نمایند

 

سیروس نوروزی درگفتگو با امروله عنوان کرد : این حشرات در مکان هایی که رطوبت هوا زیاد باشد همچون تالاب ها و مرداب ها بیشتر حاضر می شوند و به سرعت تولید مثل می کنند.

 

وی ادامه داد : برای مقابله با انها راه های بسیاری از جمله سم پاشی مرداب ها و زمین های زراعی توسط کشاورزان توصیه میشود.

 

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان صحنه گفت :  برای مقابله خانگی با این حشرات شهروندان می توانند با نصب تله های نوری ، نصب توری پنجره ها ، استفاده از سطل آبی رنگ با محتوای آب و مایع ظرف شویی استفاده نمایند.

 

 

کشاورزان ماندآب های کنار زمین ها را زا بین ببرند

 

مهندس وحید گودینی در گفتگو با  امروله عنوان کرد : پشه ها برای ازدیاد و تخم ریزی به محیط های مرطوب وابسته هستند و پشه های ماده تخم های خود رو در مناطقی که نزدیک آب هستند و (نه داخل آب) میگذارند و یا در مناطق مرطوبی که در اینده انجا را آب میگیرد و این تخم ها حتی ممکن است تا زمستان و بهار دوام بیارند و منتظر رطوبت بمانند.

 

وی ادامه  داد : تبدیل شدن تخم به پشه بالغ ۱۰ تا  ۱۴ روز طول میکشد و معمولا از روز سوم تخم با لارو تبدیل میشود، لارو ها آبزی هستند و کاملا از محیط آبی تغذیه و رشد میکنند.

 

گودینی خاطر نشان کرد : این نکته قابل توجه است که پشه های نر به هیچ عنوان نیش نمیزند و از خون تغذیه نمیکند و این پشه های ماده هستند که به دلیل نیاز بالا به پروتئین نیش زده و خون میمکند.

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان صحنه گفت : برای مبارزه با انها سمپاشی یک راه است ولی از نظر سلامت جامعه و هم بیولوژیک مناسب نیست، بنابراین باید برای پنجره ها توری نصب کرد و کشاورزان مانداب های کنار زمین ها یا از بین ببرند یا سم پاشی کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد