رئیس دایره مشارکت زنان بنیاد حفظ آثار کرمانشاه عنوان کرد

برکات حجاب برای زنان /از تربیت فرزندان موفق تا حضور موثر در عرصه‌های مختلف

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308214|11:05 - 1398/04/17
نسخه چاپی
برکات حجاب برای زنان /از تربیت فرزندان موفق تا حضور موثر در عرصه‌های مختلف
مرصادنیوز: رئیس دایره مشارکت زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه معتقد است حجاب برای زنان برکات فراونی دارد که تربیت فرزندان صالح و حضور موفق در جامعه از مهمترین آنهاست.

به گزارشامروله،آذر آزادی در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاد، در خصوص مقوله عفاف و حجاب و ثمرات آن و همچنین صدمات ناشی از بدحجابی بر خانواده و جامعه گفت: با توجه به اینکه کشور ما یک کشور اسلامی بوده داشتن حجاب در وهله اول نوعی پوشش عمومی در جامعه ما محسوب می شود.

وی تاکید کرد: حجاب نوعی امنیت برای زن به وجود می آورد و زنان با حجاب چه در عرصه سیاسی، چه در عرصه اجتماعی و چه در عرصه زندگی خانوادگی و خصوصی خود نسبت به سایرین موفق‌ترند.

زنان با حجاب فرزندان موفق تری تربیت می کنند

رئیس دایره مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: همسر زنان با حجاب به واسطه حجابی که دارند، به آنها اطمینان و اعتماد بیشتری دارد و چنین زنانی قطعاً فرزندان موفق تری خواهند داشت.

آزادی تاکید کرد: کسی که عفاف و حجاب دارد، مسلما در تربیت فرزندانش از لحاظ روابط و سطح زندگی اجتماعی آنها موفق تر است.

وی گفت: زنان با حجاب و عفیفه در تربیت فرزندان برخی معیارهای انسانی و اسلامی را در نظر می گیرد و مولفه هایی چون صداقت و راستگویی را در تربیت فرزندانش به کار می بندد.

رئیس دایره مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاهتاکید کرد: همه اینها پشتوانه آن عفت و حیایی است که در زن ایرانی و زن مسلمان وجود دارد.

آزادی  خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب تاثیر مستقیم بر تربیت فرزندان دارد و زنان عفیف و با حجاب فرزندان موفقی تربیت خواهند کرد که به اصول و اخلاقیات پایبند باشند.

حضور زنان محجبه موفق در سطوح عالی کشور

وی با تاکید بر اینکه زنان با حجاب می توانند در عرصه اجتماع نیز بسیار خوب ظاهر شوند، تصریح کرد: در حال حاضر خانم های موفقی را در عرصه اجتماع می بینیم که محجبه هستند.

این مسئول ادامه داد: از جمله این زنان می توان به زنان موفقی اشاره کرد که در سطوح عالی وزارت، در سطوح عالی پزشکی، سطوح عالی و بین المللی ورزشی و حتی پست های مهم و کلیدی کشور حضور دارند و حجاب خود را نیز حفظ کرده اند.

رئیس دایره مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاهخاطرنشان کرد : همانطور که بارها تاکید شده، حجاب یک محدودیت نیست، بلکه یک مصونیت برای یک خانم است.

وی افزود: وقتی که زن حجاب داشته باشد می تواند به راحتی به کارش برسد، اما در نقطه مقابل و برای مثال زنان غربی با نوع آرایش و لباسی که دارند، باعث جلب توجه مردان می شوند و این مانعی برای کار او خواهد بود.

استفاده تبلیغی از زن در کشورهای غربی و اروپایی و حتی کشورهای به ظاهر اسلامی خلیج فارس

آزادی ادامه داد: در چنین مواردی بیشتر به ظاهر زن تا توانمندی های او توجه می شود و بعضا در کشورهای غربی و اروپایی و حتی کشورهای به ظاهر اسلامی حاشیه خلیج فارس می بینیم که از زنان زیبا برای تبلیغات ضد اسلامی و بی حجابی و همچنین ترویج فرهنگ غربی استفاده می کنند.

وی گفت: در واقع این کشورها از زنان به عنوان یک ابزار برای تبلیغات کالاهای خودشان استفاده می کنند، در حالی که اسلام زن را یک گوهر می داند که باید در صدف حجاب قرار گیرد تا محافظت شود.

رئیس دایره مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تاکید کرد: بنابر اصول اسلام حجاب باعث حفظ ارزش های زن می شود و آنها را از کارهای پست و کارهایی که شان آنها را پایین می آورد، منع می کند.

قوی بودن بنیان خانواده اجتماع را سالم تر می‌کند

آزادی با بیان اینکه اسلام اولین رسالت یک زن را همسری و مادری می‌داند، گفت: پیامبر اسلام(ص) نیز همواره بر این نکته تاکید داشتند و معتقد بودند که زن ابتدا باید کانون خانواده خود را حفظ کند.

وی افزود: این موضوع از ابتدا مورد تاکید سلام بوده و اکنون بسیاری از روانشناسان به این موضوع پی برده‌اند که زمانی که کانون خانواده قوی باشد ما اجتماع سالم تری نیز داریم.

این مسئول ادامه داد: زمانی که خانواده پایبندی خوبی داشته باشند افراد و به ویژه مردان با سلامت بیشتری وارد جامعه می شوند و می توانند از انحرافات محیط خارج مصونیت پیدا کنند و فرزندان بهتری نیز داشته باشند.

غرب به بهانه ارزش بخشیدن به زن او را به سمت مکاتب انحرافی می کشاند

وی خاطرنشان کرد: در جامعه غربی وضعیت این‌گونه نیست و به بهانه ارزش بخشیدن به زنان تفکراتی چون فمنیست، زن گرایی و... را تبلیغ می کنند و در برخی از مکاتب فکری می‌خواهند این موضوع را تلقین کنند که زن موجودی است که به کسی نیاز ندارد و حتی برای ارضای نیازهای جنسی خود شان نیاز به وجود یک مرد نیست و به همجنسگرایی روی بیاورند.

آزادی تاکید کرد: عملاً اینها مباحثی را ایجاد می‌کنند که با طبیعت انسان ها و طبیعت یک زن مخالف است و همانگونه که خداوند در قرآن فرموده انسان ها را به صورت زن و مرد و برای آرامش یکدیگر آفریده است.

وی افزود: اینها در واقع می‌خواهند روی طبیعت و فطرت انسان ها پا بگذارند اما می بینیم که بسیاری از مکاتب آنها با شکست مواجه شده است و در کشور های غربی شاهد خرد شدن پایه های خانواده و مباحثی چون انحرافات جنسی با مشکلات و بیماری های عدیده ای ناشی از سست شدن جامعه و خانواده ها هستیم که همه اینها نشان از بی بند و باری خانم ها در آن جوامع است.

فساد یک زن باعث فساد جامعه و متزلزل شدن پایه های جامعه می شود

این مسئول تاکید کرد: زمانی که یک زن بی بند و بار باشد، اگر بخواهد از هر کار یک درآمدی کسب کند، نه تنها خودش به فساد کشیده می شود بلکه اطرافیانش نیز را به فساد می کشاند و در واقع آن جامعه فاسد می‌شود.

رئیس دایره مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاهافزود: در جوامع این چنینی پایه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... متزلزل می شود نمونه آن را می توان در انتخابات کشورهای اروپایی وامریکایی دید.

وی تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فساد اخلاقی ترامپ یک برگ برنده برای دموکرات‌ها بود و در واقع فساد اجتماعی اینها آنقدر زیاد شده که وارد سیاست، اقتصاد و... آنها شده است.

استفاده از تزلزل زنان برای سست شدن پایه های اسلام

آزادی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ترویج فرهنگ غربی در کشور ایران گفت: هر چند که نمی توانند اما می خواهند به نحوی ما را مدیریت کنند و این رفتار و فرهنگ بد خود را به کشورهای اسلامی منتقل کنند.

این مسئول تصریح کرد: به عقیده آنها یکی از عواملی که باعث سست شدن پایه‌های اسلام در این کشورها می‌شود، تزلزل خانم ها است و اگر بتوانند خانم ها را ضعیف و بی بند و بار کنند، این ها نیز می توانند مردان را سست و پایه های سیاسی جامعه را تضعیف کنند.

وی تصریح کرد: اینها می‌توانند فرهنگ و اجتماع را به ضعف بکشانند در نهایت بی بند و باری را در جامعه ترویج دهند چرا که اگر جامعه ای به لحاظ اخلاقی مشکل داشته باشد، از همه لحاظ دچار مشکل خواهد شد و آن غیرت و تعصب وطنی و این فرهنگ که برای وطنش بجنگد و جان خود را بدهد کم رنگ می شود و فرهنگ «به من چه و به تو چه» در جامعه حاکم می شود.

رئیس دایره مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به تاکید شهدای دفاع مقدس در وصیت نامه ها یشان مبنی بر حفظ حجاب گفت: اینها به بانوان کشور تاکید کردند که من برای حفظ حجاب جان خودم را می دهم و سعی کنید شما سنگر من را خالی نگذارید و جبهه شما حجاب شماست.

وی افزود: آنها به مادر و خواهرشان در وصیت نامه‌شان سفارش می کنند که حتی در مراسم آنها شیون و ضجه نکنند که نامحرم صدای آنها را نشنود و به اینکه فرزندشان در راه دین شهید شده، افتخار کنند و اینها نشانه پایبندی به اسلام ناب و پایبندی به اعتقادات قوی آنها است.

ایرانیان اصیل از پوشش های مناسب و با حجاب برخوردار بودند

آزادی با بیان اینکه برخی حجاب ایرانیان را به دوران پس از اسلام نسبت می دهند، گفت: اگر ما به پیشینه تاریخی مان مراجعه کنیم می بینیم که ایرانیان اصیل از پوشش‌های مناسب و باحجاب برخوردار بوده‌اند.

وی تصریح کرد:حتی در کتاب های پیامبران باستان ما چون کتاب اوستا می‌بینیم که به بحث عفاف و حجاب و اخلاقیات برای بانوان و پندار و کردار نیک تاکید کرده است و اسلام آمد این موضوع را کامل کرد.

این مسئول حجاب و عفاف را مایه آرامش دانست و گفت: اسلام در قالب آموزه های اسلامی این موضوع را کامل کرد و روی آنچه که زنان به آن احتیاج داشتند و آرامشی که در سایه عفاف و حجاب اتفاق می افتد، دست گذاشت.

اسلام فرهنگ باستان را کامل و اعتبار زنان را دو چندان کرد

رئیس دایره مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه یادآور شد: اسلام فرهنگ ایران باستان را کامل و ارزش و اعتبار زنان را دوچندان کرد.

این مسئول تصریح کرد: شاید در ایران باستان آن ارزش و احترام را برای زنان قائل بودند اما پیامبر اسلام آمد و به زنان ارزشی صد چندان داد و روی القابی چون ضعیفه که برای زنان گفته می شد، خط باطل کشید وگفت، «زن و مرد با هم برابر هستند و ملاک برتری تقوا است».

رئیس دایره مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه ادامه داد: در قرآن هم می بینیم که چندین بار در برابری زن و مرد بیان شده است و آمده که به لحاظ شان و منزلت هر دو اینها از نظر خداوند برابر هستند.

آزادی گفت: شان و منزلت زنان در نزد خداوند به حدی است که ما در قرآن اسامی زنان متعددی را داریم که از آن جمله می توان به حضرت زهرا (س) اشاره کرد که آیه ای برای ایشان نازل می شود.

وی افزود: از دیگر زنانی که در قرآن اسم آنها آمده است می توان به حضرت مریم اشاره کرد که در بسیاری از سوره های قرآن اسم این بانوی بزرگ آمده است.

این مسئول ادامه داد: دیگر زنان می توان به آسیه همسر فرعون اشاره کرد و این موضوع نشانه شان و عظمت زنان در نزد خداوند است.

زنان می توانند در سایه حجاب به همه جا برسند

وی گفت: این زنان ضمن حفظ عفت و حجاب خود حضور بسیار موثری نیز در عرصه جامعه داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به خدیجه همسر پیامبر اسلام اشاره کرد که تاجری بزرگ بود و در گسترش اسلام اقدامات زیادی انجام دادند.

آزادی تاکید کرد: این نشان می‌دهد که یک زن می‌تواند در هر عرصه‌ای موفق ظاهر شود و نمونه بارز آن را می توان حضرت زهرا (س) دانست که در عرصه سیاسی بسیار حضور داشتند و پشتوانه ای برای حضرت علی (ع) بودند و با آن فتواهای زیبایی که دادند مقام امامت از مقام امامت حمایت کردند. از دیگر موارد می‌توان حضرت زینب (س)  اشاره کرد که با آن رسالتی که در شام داشتند نمونه بارز یک زن مسلمان، با حجاب و موفق را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: آنها نشان دادند که یک زن می تواند در قالب عفاف و حجاب و همه جا برسد و این حجاب برای او مصونیتی در مقابل نگاه های نامحرم و نگاه هایی است که فقط به زن در عرصه جنسی نگاه می کنند.

می خواهند به بهانه دیده شدن خانم ها فرهنگ اسلامی را ضعیف کنند

آزادی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز با توجه به برخی تبلیغات غرب در فضای مجازی، باید توجه بیشتری به این مقوله صورت گیرد و مسئولین توجه بیشتری به این فضاها و این موضوع داشته باشند.

وی گفت: اینها می خواهند با کمک فضاهای مجازی به بهانه بیشتر دیده شده خانم ها، فرهنگ اسلامی را ضعیف کنند و بی بند و باری و تیپ های مبتذل را ترویج دهند در حالی که در واقع کانون خانواده را به خطر می اندازند.

آزادی خاطرنشان و تصریح کرد: وقتی زنی با یک آرایش مبتذل وارد محیط جامعه می شود، نگاههای دیگران را را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود مردان بیشتر حریص شوند و حتی این مردان از زنان و زندگی خودشان دلسرد شوند و به آن خانمی که با آن تیپ افتضاح وارد جامعه می‌شود، بیشتر نظر داشته باشند.

رئیس دایره مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاهدر پایان بار دیگر حجاب و عفاف را زمینه ساز استحکام بنیان خانواده و جامعه برشمرد و خواستار توجه مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی به این حوزه شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد