ووشوکار قهرمان جهان در گفتگو با مرصاد مطرح کرد

طعم شیرین «حجاب» روی سکوی قهرمانی جهان

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308215|11:06 - 1398/04/17
نسخه چاپی
طعم شیرین «حجاب» روی سکوی قهرمانی جهان
مرصادنیوز: ووشوکار محجبه قهرمان جهان از لذت و طعم شیرین داشتن حجاب بر روی سکوهای جهان می‌گوید.

به گزارشامروله، قهرمانی جهان در سال‌های 2011، 2013، 2015 و 2017 را در کارنامه درخشان خود دارد و حالا به یکی از الگوهای موفق حجاب برای دختران ایرانی بدل شده است؛ مریم هاشمی ووشوکار ملی‌پوش کشورمان در سال 2017 برای همیشه از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی کرد.

حضور موفقش در عرصه ورزش و قرار گرفتن بر روی سکوهای قهرمانی جهان با داشتن حجاب برتر نشان داد که حجاب نه تنها محدودیتی برای زن نیست بلکه باعث رشد و تعالی وی هم می‌شود.

شیرین‌ترین خاطره‌‌اش از حجاب هم همان توصیه رهبر معظم انقلاب به حفظ حجاب است در زمانی که مدال قهرمانی‌اش را به آقا تقدیم کرده بود.

به بهانه هفته عفاف و حجاب با مریم هاشمی که نمونه یک زن محجبه موفق است به گفتگو نشستیم تا از امنیت و آرامشی که حجاب برایش به ارمغان آورده است صحبت کنیم.

حجاب برخلاف تفکر برخی‌ها اصلا مانع موفقیت نیست

مریم می‌گوید: بسیار خوشحالم که به عنوان دختری مسلمان در جامعه ای زندگی می کنم که عفاف و حجاب از اصول آن است، الگوی درونی همه ما نشأت گرفته از حضرت زهرا (س) است و به روش و سیره این بانوی بزرگوار اسلام پایبندیم.

وی افزود: موضوع عفاف و حجاب برای بانوان ایرانی از هر موضوع دیگری مهمتر است زیرا در جامعه ای مسلمان زندگی می‌کنیم که هرچه این اصول پررنگ‌تر باشد در زندگی موفق‌تر هستیم.

این قهرمان جهان بیان داشت: در عرصه ورزش هم با همین حجاب که بعضی‌ها فکر می کنند دست و پاگیر است و ممکن است باعث عقب ماندن از روند حرکت در مسیری که در آن تلاش می‌شود در مسابقات جهانی حاضر می شویم، اما  دختران ایرانی ثابت کردند با تلاش می‌توان بر روی سکوهای قهرمانی دنیا ایستاد در حالی که بسیاری از زنان کشورهای دیگر به حجاب اعتقاد ندارند.

ورزشکاران محجبه در کانون توجه همگان هستند

هاشمی ادامه داد: موضوع حجاب در دنیای امروزی بحث برانگیز شده زیرا در دهه‌های گذشته بانوان ایرانی به این اندازه موفق نبودند، اما امروزه موضوع حجاب آنها در دنیا سر و صدا به پا می‌کند و وقتی بانوی ایرانی با حجاب در مسابقات حضور می‌یابد بسیار چشمگیرتر است تا جایی که هنگام حضور بانوان ایرانی در مسابقات جهان، با وجود اینکه قهرمانان مطرح دنیا در این مسابقات حضور دارند، اما به واسطه حجاب ما دیگران در صدد عکس گرفتن با ما بر می آیند.

وی درباره احساس خود زمانی که با حجاب بر روی سکوهای قهرمانی دنیا می‌ایستد هم گفت: در رابطه بانوان ایرانی به دلیل پوشش خاص آنها، حتی اگر در مسابقات جهانی هم موفق نشوند تمرکزها و دیدهای خاصی روی آنها وجود دارد و این توجه زمانی که موفق شوند بیشتر می شود؛ البته کسی منکر سختی حجاب نمی شود، اما زمانی که در عرصه ای مثلا عرصه‌های ورزشی موفق می‌شویم این حجاب شیرین تر خواهد بود و با افتخار از خاطرات موفقیت خود با وجود حجاب برای دیگران سخن می‌گوییم.

هاشمی درباره آثار مثبت حجاب در جامعه بیان کرد: به فرموده رسول اکرم (ص) چه خوب است که دخترانی با حیا وجود دارند که خداوند آنها را مانعی در برابر آتش دوزخ قرار می دهد و این یکی از دیدگاه ها درباره حجاب است. از سوی دیگر متاسفانه در جامعه امروزی برخی الگوها هستند که به جای داشتن آثار مثبت، آثاری مخرب و ویرانگر دارند در نتیجه به دلیل قرار گرفتن در شرایط جنگ نرم، باید آثار مثبت حجاب را پررنگ تر نشان دهیم زیرا غرب درصدد به کار گیری از ابزارهای خاص برای جلب فرزندان و جوانان این مرز و بوم به سمت بدحجابی است.

این قهرمان محجبه جهان معتقد است که مهمترین آثار حجاب برای یک زن همان امنیتی است که در پس آن وجود دارد.

وی می‌گوید: در چند سال گذشته موضوع حجاب کمرنگ تر از قبل شده بود اما حالا بسیاری از خانواده‌ها چوب بدحجابی را خورده اند و فرزندان خود را از پایه به حجاب تشویق می‌کنند و همواره مثال هایی از شکست افراد بدحجاب می‌زنند بنابراین در حال حاضر موضوع حجاب نیاز امروزی جامعه ما است که باید همگان به سمت آن تشویق شوند.

دختران ایرانی الگوی حجاب زنان دیگر کشورها شدند

وی در پاسخ به اینکه واکنش زنان کشورهای دیگر به حجاب شما چه بوده است گفت: آنها در خیابان ها، رستوران ها، هتل ها در صدد عکس گرفتن با ما هستند حتی در مسابقات ۲۰۱۱ تنها یک کشور مسلمان در این مسابقات حضور داشت و آن هر کشور ایران بود اما با برنامه‌ریزی رئیس فدراسیون و هدیه دادن حجاب به زنان دیگر کشورها در دور بعدی مسابقات شاهد حضور زنان مسلمان از کشورهای ترکیه، مصر، افغانستان و عراق با لباسی کاملا شبیه کشور ایران بودیم.

وی با بیان اینکه حتی در مسابقات ۲۰۱۷ بازیکن کشور مصر از لباس ایرانی ها استفاده کرد، افزود: کاش مدیران ما در راستای ترویج حجاب و نشان دادن حجاب ایرانی ها تلاش بیشتری کنند.

هاشمی با اشاره به خاطراتی که از حجاب در عرصه‌های ورزشی دارد، گفت: در یکی از مسابقات زمانی که برای صرف غذا به رستوران مراجعه کردیم از آنجا که غذای ما با غذای کشورهای غیرمسلمان متفاوت است و ما ورودی را اشتباه رفته بودیم در مقابل درب ورودی رستوران دار به ما اجازه ورود نداد و می‌خواست به واسط بفهماند که این غذاها خاص مسلمانان نیست و باید از غذاهای حلال استفاده کنیم. این موضوع که با یک مقنعه آنها متوجه مسلمان شدن ما شدند بسیار برای من خوشایند بود و اینکه برای ما اهمیت قائل بودند.

وی افزود: کشورهای دنیا به مسلمانان بسیار اهمیت می‌دهند و حتی نوع تغذیه را برای آنها تغییر می دهند همچنین تشویق رهبر انقلاب اسلامی به موضوع حجاب یکی از شیرین ترین خاطرات من بوده است.

هاشمی در پاسخ به توصیه برای افرادی که وی را الگوی خود قرار داده‌اند گفت: این بیت شعر" از فاطمه به تو اینگونه خطاب است  ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است" مهمترین توصیه به همگان است تا با توکل بر خدا و توسل به ائمه موضوع ارزندگی حجاب در اولویت زندگی همه ما قرار گیرد زیرا کسی با بدحجابی به جایی نخواهد رسید اما با محجبه بودن و حرکت در مسیر الگوی واقعی درون خود که تمایل به سمت حجاب دارد می‌توان به موفقیت‌های زیادی دست یافت.

هاشمی با آرزوی موفقیت برای همه جوانان ایرانی خاطرنشان کرد: از همه می‌خواهم در راستای اهداف خود با توکل به خدا، حفظ شئونات اسلامی و احترام به والدین حرکت کنند و البته موفق خواهند شد زیرا اگر به بالاترین موفقیت‌ها هم برسند و این اصول را نداشته باشند مجسمه هایی پوشالی و توخالی خواهند بود.