ظریف در جمع خبرنگاران:

ادعاها درباره توقیف نفتکش انگلیسی ارزشی ندارد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 308256|14:31 - 1398/04/20
نسخه چاپی
ادعاها درباره توقیف نفتکش انگلیسی ارزشی ندارد
وزیر خارجه کشورمان در مورد ادعای انگلیس مبنی بر اینکه سپاه نفتکش انها را به زور گرفته است، گفت: ادعاهایی مطرح می کنند تا ایجاد تنش کنند. ادعاهای انها ارزشی ندارد و قبلاً هم زیاد مطرح کردند.

به گزارشامروله، محمدجواد ظریف در ابتدای ورود به همایش فرمانداران در وزارت کشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که آیا آقای بن در دیدار با شما، طرح توقف را مطرح کردند، گفت: نخیر.

وی افزود: ایشان پیشنهادی آوردند برای اینکه از افزایش تنش جلوگیری شود، آقای بن گفت میانجی نیستیم بلکه میخواهیم راجع به راه ها فکر کنیم و به آنها گفته شد تا زمانی که امریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران است نباید توقع داشته باشند ایران اقدامات خود را متوقف کند.

ظریف گفت: یا اروپا باید اقدامات لازم را انجام دهد یا امریکا این جنگ اقتصادی را علیه ایران پایان دهد.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا به نشست نیویورک می رود یا نه، گفت: من هنوز ویزا ندارم بروم امریکا.

وی در مورد ادعای انگلیس مبنی بر اینکه سپاه نفتکش انها را به زور گرفته است، گفت: ادعاهایی مطرح می کنند تا ایجاد تنش کنند. ادعاهای انها ارزشی ندارد و قبلاً هم زیاد مطرح کردند.

وزیر خارجه کشوردر پاسخ به این سوال که پس تکذیب می کنید که سپاه توقیف کرده گفت: باید سپاه رد کند، اما این حرفها برای پوشاندن نقاط ضعف انهاست.

ظریف در مورد سفر به سازمان ملل اظهار کرد: این سفر برای شرکت در اجلاس شورای اقتصادی و اجتماعی است که در کنار آن با مجامع فکری و رسانه ها برنامه خواهم داشت و بعد به کاراکاس برای اجلاس عدم تعهد می روم و دیدارهای دو جانبه خواهم داشت و به دو کشور امریکای لاتین سفر می کنم.

وی در مورد چراغ سبز به آمریکا برای مذاکره گفت: ما هیچ وقت میز مذاکره را ترک نکردیم تا اسفند ۹۶ امریکا در جلسات کمیسیون مشترک ۱+۵ حضور می یافت اما خودشان میز مذاکره را ترک کردند و الان ادعا دارند که اماده مذاکره هستند.

ظریف تصریح کرد: مذاکره با اعمال تروریست اقتصادی جور در نمی‌آید خودشان با تروریست مذاکره نمی کنند، ما هم با کسانی که علیه مردم دست به تروریست اقتصادی زدند مذاکره نمی کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد