رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلام آبادغرب مطرح کرد

معرفی آثار پذیرفته‌شده در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر مرصاد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308376|11:08 - 1398/05/01
نسخه چاپی
 معرفی آثار پذیرفته‌شده در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر مرصاد
مرصادنیوز: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب از معرفی آثار پذیرفته‌شده در بخش صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر مرصاد خبر داد.

به گزارشامروله، خسرو تمری در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، با بیان اینکه یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد ۱۲ الی ۱۶ مرداد در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار می‌شود، اظهار داشت: پس از بازبینی آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره توسط هیئت انتخاب، لیست آثار پذیرفته شده بخش صحنه‌ای در این جشنواره اعلام شد.

وی از استقبال هنرمندان برای حضور در این جشنواره ابراز خرسندی کرد و افزود: در بخش صحنه‌ای ۸۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از بازینی آثار توسط داوران تعداد ۱۲ اثر به این جشنواره راه پیدا کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب، کامران شهلایی نمایشنامه نویس، کارگردان تئاتر و عضو کانون نویسندگان خانه تئاتر، عبید رستمی بازیگر، نویسنده وکارگردان و مجید حسینی محقق، نویسنده، کارگردان و بنیانگذار انجمن نمایش اسلام آباد غرب را اعضای هیئت انتخاب این دوره از جشنواره در بخش صحنه‌ای عنوان کرد.

این مسئول به آثار راه یافته به یازدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد اشاره کرد و گفت: نمایش «سرخ دم» به نویسندگی مجید کاظم نژاد مژده‌ی و کارگردانی محمد سلیمی از شهرستان میناب استان هرمزگان و نمایش نامه‌های شرجی به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی مریم جلیلی از استان تهران از جمله این آثار است.

تمری نمایش بی تابی به نویسندگی شهرام سلطانی و کارگردانی شهرام سلطانی از شهرستان اراک استان مرکزی و نمایش مرگ سپید دو کابوس به نویسندگی مصطفی غلامی و کارگردانی مصطفی غلامی از شهرستان رشت استان گیلان از دیگر آثار راه یافته در این بخش عنوان کرد.

وی افزود: نمایش زووو به نویسندگی علی شکری و کارگردانی افسانه محمدی از استان ایلام، نمایش به خنده گندم، رؤیای آرد به نویسندگی مرتضی شاکرم و کارگردانی محمدرضا حیدری از استان کرمان و نمایش " کوچه مختار بود وساسانبود… به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی محمود خرم آزادی از شهرستان یاسوج استان کهکیلویه و بویر احمد از دیگر آثار راه یافته در این بخش است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب ادامه داد: نمایش رؤیای یک نفر در این حوالی… به نویسندگی علی نبی پور و کارگردانی حسین اسدی از شهرستان خارک استان بوشهر، نمایش تکراری ترین بازی دنیا به نویسندگی یوسف لطفی زاده و کارگردانی یوسف لطفی زاده از استان لرستان شهرستان خرم آباد و نمایش پنجشنبه سوری به نویسندگی آرش منصوری و کارگردانی آرش منصوری از شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه آثار دیگری است که در بخش صحنه‌ای معرفی شده‌اند.

این مسئول نمایش هاری به نویسندگی محسن عظیمی و کارگردانی بیژن مرادی از کرمانشاه و نمایش «نمایش ۵۹» به نویسندگی کاظم عینعلی و کارگردانی سعید میرزایی از کرمانشاه را آخرین آثار معرفی شده در این بخش اعلام کرد.