فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه :

صدام منافقین کور دل را برای ضربه زدن به کشور ما پرورش داده بود / عملیات مرصاد نماد مقاومت است

سرویس: شهرستانکد خبر: 308413|13:25 - 1398/05/03
نسخه چاپی
صدام منافقین کور دل را برای ضربه زدن به کشور ما پرورش داده بود / عملیات مرصاد نماد مقاومت است
پایگاه خبری امروله : فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه گفت: این حمله های پی در پی عراق در شهر های مختلف استان کرمانشاه همه و همه برای آماده سازی شرایط برای حضور منافقین کور دل بود که سال ها آنان را برای ضربه زدن به کشور ما پرورش داده بود.

به گزارشامروله، " سرهنگ پاسدار عزت الله عظیمی" یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و یکی از افراد حاضر در عملیات مرصاد در گفتگو با امروله عنوان کرد: در سال 59 که برای ثبت نام در مدرسه کوروش کبیر اسلام آباد غرب مراجعه کرده و منتظر کسانی که متصدی دوران ثبت نام دوره راهنمایی بودم متوجه شدم هواپیماهای رژیم بعث در آسمان شهرستان اسلام آباد پیدا شدند و شروع به بمباران هوایی کردند.

 

وی ادامه داد: در آن موقع با وجود اینکه ما اصلا جنگ و حتی هواپیما ندیده بودیم متوجه شدیم که عراق مردم بی گناه اسلام آباد را مورد حمله هوایی خود قرار داد و بسیاری از آنان را جانباز و شهید کرده است از همان لحظه جرغه هایی در ذهن من و دوست عزیزم جناب سرهنگ یار بیگی که در آن زمان هم کلاس بودیم ایجاد شد که باید هر چه زودتر با این دشمن تا به دندان مسلح مقابله کرد.

 

عظیمی تصریح کرد: ما در آن موقع اطلاعات کافی درباره جنگ نداشتیم و تنها صبحت های امام راحل که در رادیو و تلویزیون شنیده میشد یا اینکه در بسیج بعضی وقتا در روستاها فیلم می آوردند و پخش می کردند ما اطلاعات ابتدایی از دفاع مقدس داشتیم تا اینکه در پنجم مهر ماه سال1362 از طرف بسیج سپاه گیلان غرب در قالب تیپ مسلم ابن عقیل به فرماندهی شهید محمد مرتضی قلی  به جبهه اعزام شدم تا سال 66 به عنوان یک رزمنده در جبهه های غرب و یک بخش در کردستان از خاک وطن دفاع کردم.

 

 

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی در اسلام آباد آغاز و پایان یافت بیان کرد: در سال های 66 و 67 فرمانده وقت یگان ما ( سردار شاه ویسی ) سه روز مانده به آغاز عملیات مرصاد به گیلان غرب آمد ولی متاسفانه ایشان مجروح شدند و در همان روزها تمام اعضاء خانواده ایشان بر اثر تصادف به رحمت ایزدی پیوستند که خاطره تلخی برای هه ما شد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه گفت: در مدت زمانی که سردار شاه ویسی تحت مداوا بودند حاج یحیی قیاسوند که مسئول ستاد تیپ بودند فرماندهی را بدست گرفتند و همه ما را در جلسه ای فرا خواندند و گفتند که اعضاء ستاد تیپ جهت انجام عملیات باید آماده شوند.

 

وی یاد آور شد : در آن موقع ما بجز یک سلاح کلاشینیکف و 60 عدد تیر تجهیزات زیادی نداشتیم بنابراین تصمیم گرفتیم که مهمات بیاوریم . من با یک خودروی تویوتا به سمت زاغه مهمات حرکت کردم و چند صندوق تیر با خودم اوردم و به سمت خط مقدم رفتم.

 

سرهنگ عظیمی تشریح کرد: دو گروهان ما با تمام توان در مقابل رژیم بعثث عراق ایستادگی کرد و نگذاشتند که خط شکسته شود ، دشمن وقتی دید که نمی تواند از سمت ما نفوذ کند از سمت دیگری وارد عمل شد به همین خاطر ما در حلقه محاصره قرار گرفتیم . به مرکز بی سیم زدیم و آنها به ما گفتند که ما در پشت جبهه عراق قرار گرفته ایم . ما با شنیدن این پیام به سه راه چم امام حسن رسیدم که ببینیم دژبانی که قبلا داشتیم به تصرف دشمن درامده است یا نه؟ ما از دور دیدم که یک هلی کپتر عراقی در حال سوار کردن افراد محلی بود با دیدن آنها پی بردیم که دژبانی هم به تصرف عراق درآمده است .

 

وی گفت: تنها یک مسیر برای ما مانده بود که بتوانیم به سمت نیروهای خودی حرکت کنیم و در کنار سایر رزمندگان از با دشمنان بجنگیم یک راه میانبر بود. در حال حرکت بودیم که سلاح دوشکا دشمن همه ما را به گلوله بست ، گلوله ها طوری بودند که به داخل خاک فرو می رفتند و از خاک در می آمدند خداروشکر هیچ یکی از رزمندگان حتی زخمی نشدند فقط شیشه ماشین شکسته شد . هنگامی که به گیلان غرب رسیدم و متاسفانه تیپ مسلم ابن عقیل کلا از بین رفته بود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه گفت: این حمله های پی در پی عراق در شهر های مختلف استان کرمانشاه همه و همه برای آماده سازی شرایط برای حضور منافقین کور دل بود که سال ها آنان را برای ضربه زدن به کشور ما پرورش داده بود.

 

 

 

وی یادآور شد: گروهک منافقين در پي حملات عراق به خاک ميهن اسلامي و عقب‏نشيني ‏هاي موقت رزمندگان اسلام، با تصور اين‏که پذيرش قطعنامه 598 ناشي از جدايي ملت و دولت است، به خيال واهي، فرصت را غنيمت شمرده و سعي در رسيدن به اهداف پليد خود نمود. منافقين با جمع ‏آوري ديگر ضد انقلابيون سرخورده، از کشورهاي مختلف اروپايي، نيرويي به استعداد تقريبي 15 هزار نفر فراهم کرده و با بهره‏گيري از جنگ‏افزارهاي اهدايي صدام و ديگر اربابان خود، حمله خود را از غرب کشور به خاک جمهوري اسلامي ايران آغاز کردند.

 

سرهنگ عظیمی گفت : نيروي هوايي عراق با حمايت مقدماتي، آنها را براي ورود به عمق خاک ايران و در نهايت، فتح تهران، ترغيب مي ‏کند. با اين اتحاد شوم، قسمت‏هايي از اراضي ميهن اسلامي مورد تجاوز قرار مي‏گيرد. ملت سلحشور و مسلمان ايران، پس از اطلاع از تجاوز منافقين به ميهن اسلامي، به خروش آمده و به جبهه ‏هاي جنگ اعزام مي‏ شوند.سرانجام عمليات مرصاد در پنجم مرداد ماه 1367، با رمز مبارک يا علي(ع) و به منظور مقابله با منافقين در منطقه اسلام‏ آباد و کرند غرب در استان کرمانشاه، آغاز شد. منافقين، خوشحال از پيروزي ‏هاي مقدماتي و در يک اقدام عجولانه، راهي باختران(کرمانشاه) شده و به خيال باطل خود، قصد حرکت به سمت تهران و سرنگوني نظام جمهوري اسلامي ايران را نمودند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه تاکید کرد: راديو منافقين، با ارسال پيام به مردم باختران، از آنها مي‏خواهد که زمينه را براي ورود ارتش به اصطلاح آزادي‏بخش مهيا سازند و آماده جذب در گردان‏ها و لشکرها باشند. از آن طرف رزمندگان اسلام در 34 کيلومتري باختران، ناگهان راه را بر ستون‏هاي منافقين مي‏بندند و واحدهاي زرهي رزمندگان، در يک اقدام متهورانه، تعداد زيادي از ادوات سنگين زرهي منافقين را هدف قرار داده و به آتش مي‏کشند. جاده باختران - اسلام ‏آباد در همان لحظات اوليه، انباشته از ادوات سوخته شده مي‏ شود و عکس‏ العمل سريع رزمندگان، منافقين را به فراري مفتضحانه وادار مي‏ سازد.

 

 

 

وی گفت: اين عمليات در روز بعد نيز با حمله هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران با سرکوب شديد منافقان ادامه يافت و دشمن را دچار شکست سخت و سنگيني نمود. بدين ترتيب، منافقان شکست خورده، در اين تجاوز نابخردانه، متحمل تلفات و خسارات عظيمي شدند که بيش از 120 دستگاه تانک،400دستگاه نفربر، 90 قبضه خمپاره‏ انداز 80 ميلي‏متري، 150 قبضه خمپاره ‏انداز 60 ميلي‏متري و 30 قبضه توپ 106 ميلي‏متري منهدم شد. علاوه بر آن ده‏ها دستگاه تانک، نفربر، خودرو و نيز صدها قبضه سلاح سبک و نيز مقاديري تجهيزات پيشرفته الکترونيکي و مخابراتي به غنيمت نيروهاي اسلامي درآمد. در اين عمليات، 4800 نفر از منافقان نيز کشته و زخمي شدند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد