مدیرعامل شرکت آبفای کرمانشاه مطرح کرد

افزایش ۱۷ درصدی مصرف آب در کرمانشاه/ هشدار نوبت‌بندی در برخی مناطق

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308467|11:37 - 1398/05/08
نسخه چاپی
افزایش ۱۷ درصدی مصرف آب در کرمانشاه/ هشدار نوبت‌بندی در برخی مناطق
مرصادنیوز: مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه از افزایش ۱۷ درصدی مصرف آب در این استان خبر داد.

به گزارشامروله، علیرضا تخت شاهی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  با بیان اینکه مصرف آب از ابتدای تابستان امسال تاکنون ۱۷ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: طی هفته اخیر نیز افزایش ۲۲ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه افزود: همچنین طی هفته اخیر که دمای هوا افزایش پیدا کرد، مصرف استان نسبت به فصول سرد سال ۵۲ درصد افزایش داشته است.

این مسئول بیان داشت: افزایش دما و پایداری هوای گرم نیز موجب جهش مصرف آب در اریبهشت ماه امسال شد.

تخت شاهی با بیان اینکه مصرف آب هر ساله در فصول گرم نسبت به فصول سرد سال مصرف آب بالاتر است، تصریح کرد: بخشی از این افزایش طبیعی است اما افزایش ۱۷ تا ۱۸ درصدی در یک شوک زمانی با کوچکترین افزایش دما قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف شهروندان در مصرف آب، گفت: مردم باید در مصرف صرفه‌جویی داشته باشند و نگاهشان را به مقوله آب تغییر دهند تا در این حوزه دچار مشکل نشویم.

مدیرعامل شرکت آبفا شهری استان کرمانشاه سرانه کنونی مصرف آب در استان را ۲۵۰ تا ۲۶۰ لیتر در شبانه روز عنوان کرد و افزود: سرانه مصرف در استان نسبت به میانگین کشوری بسیار بالا است و با میانگین کشوری فاصله معنا داری داریم.

این مسئول افزود: مصرف بالای آب در استان فشار زیادی را به شبکه، ایستگاه های پمپاژ، خط انتقال، مخازن و شبکه های توزیع وارد می کند که می طلبد برای کاهش این فشار مردم در مدیریت مصرف با ما همکاری کنند.

 تخت‌شاهی تاکید کرد: با توجه به اینکه میزان مصرف افزایش یافته و مخازن موجود با این حجم از مصرف جوابگو نیست، اگر مشترکان الگوی مصرف را رعایت نکنند ناچاریم در برخی مناطق مصرف آب را نوبت بندی کنیم و برنامه زمانبندی برای مصرف داشته باشیم.

وی عدم وجود رینگ(خط لوله انتقال آب) بین مخازن را از جمله دلایل کمبود آب در برخی نقاط در زمان پیک مصرف عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه هنوز خطوط بین مخازن اجرا نشده است امکان اینکه آب را از مخزنی به مخزن دیگری منتقل کنیم و پیک مصرف بالا در برخی شهرک ها را مدیریت کنیم، وجود ندارد.