پیشنهاد عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس:

مجلس آماده تدوین قوانین برخورد با قاچاق کالا در فضای مجازی است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308470|10:40 - 1398/05/09
نسخه چاپی
مجلس آماده تدوین قوانین برخورد با قاچاق کالا در فضای مجازی است
مرصادنیوز: عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر برخورد جدی‌تر با قاچاق کالا در فضای مجازی توسط نهادهای ذی‌ربط گفت: مجلس هم آماده رفع خلاءهای قانونی در این زمینه است.

به گزارشامروله، حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: قاچاق کالا در همه عرصه های جامعه دارای گردش مالی بسیار بالایی است و هجمه های زیادی به اقتصاد وارد کرده است.

وی افزود: قاچاق کالا به طور ویژه اشتغال را دچار چالش و بحران های جدی کرده به گونه‌ای که در حوزه قاچاق پوشاک حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان و در حوزه سیگار حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان گردش مالی وجود دارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: مردم نباید اجناس قاچاق را خریداری کنند، بلکه وجوهات صرف شده در این حوزه باید به سمت حوزه تولید وارد شود تا شاهد رونق تولید باشیم.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان اینکه وارد شدن این وجوه به بخش تولید سبب ایجاد اشتغال و افزایش گردش مالی این بخش خواهد شد، گفت: استان کرمانشاه بیکار ترین استان کشور است که اگر هزینه های صرف شده در بخش قاچاق کالا به تولید آن اختصاص یابد شاهد ایجاد اشتغال پایدار در استان خواهیم بود.

وی افزود: بخش عمده ای از گردش مالی حاصل از کالای قاچاق به خارج از کشور و بخش دیگر نیز به جیب دلالان می رود برهمین مبنا باید از خرید کالاهای قاچاق خودداری کرد.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: نهادهای نظارتی نیز باید برخورد با کالای قاچاق را جدی بگیرند و موارد آن در شعبات ویژه ای که در قوه قضاییه در نظر گرفته شده خارج از نوبت رسیدگی شود همچنین این شعبات باید در تمام کشور راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: همچنین اگر خلاهای قانونی در زمینه برخورد با قاچاق کالا وجود دارند مجلس هم آماده است تا قوانین متناسب با روز که بازدارندگی بالایی داشته باشد را تدوین کند.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس عنوان کرد: در فضای مجازی نیز پلیس فتا و وزارت اطلاعات و ارتباطات باید موارد را رصد کنند و با قاچاق کالا در فضای مجازی از طریق فیلترینگ مقابله کنند که البته به راحتی قابل انجام و پیگیری است.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطر نشان کرد: در این راستا بخشی از وظیفه بر عهده وزارت اقتصاد، بخشی با وزارت صمت و بخشی بر عهده وزارت ارتباطات است که باید به صورت جدی‌تری با این موارد برخورد کنند و دست به دست هم دهند تا شاهد ترویج قاچاق کالا در فضای مجازی نباشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد