رییس کمیته امداد شهرستان صحنه:

2200 خانوار تحت پوشش داریم/ رشد 5 برابری "حامیان" ایتام

سرویس: شهرستانکد خبر: 308478|08:08 - 1398/05/10
نسخه چاپی
2200 خانوار تحت پوشش داریم/ رشد 5 برابری "حامیان" ایتام
پایگاه خبری امروله : رییس اداره کمیته امداد شهرستان صحنه از رشد پنج برابری حامیان ایتام این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارشامروله، در حاشیه بازدید خبرنگاران از برنامه ها و پروژه های کمیته امداد شهرستان صحنه در جمع خبرنگاران، جمعیت مددجویان تحت پوشش این شهرستان را 2200 خانوار اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 1944 خانوار معیشت بگیر هستند.
 


وی افزود: سال گذشته بیش از 4.6 میلیارد تومان کمک معیشت به این تعداد خانوار پرداخت شد و در چهار ماهه امسال نیز پرداختی کمک معیشت مددجویان شهرستان 1.5 میلیارد تومان بوده است.



وی تعداد دانش آموزان تحت پوشش شهرستان را 350 نفر اعلام و تصریح کرد: سال گذشته بیش از 100 میلیون تومان صرف کمک هزینه تحصیل و خرید لوازم التحریر برای این دانش آموزان شد.



رحیمی همچنین جمعیت دانشجویان تحت پوشش امداد این شهرستان را 54 نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته برای این تعداد دانشجو نیز بیش از یازده میلیون تومان در قالب شهریه و کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است.



رییس اداره کمیته امداد شهرستان صحنه با اشاره به مشکلات بسیار مددجویان در حوزه تامین مسکن، گفت: سال گذشته بیش از 119 میلیون تومان به 174 خانوار مددجو کمک هزینه اجاره مسکن پرداخت شد و امسال نیز تاکنون 98 مورد پرداختی به مبلغ 14 میلیون تومان داشته ایم.



رحیمی از تامین 85 مورد جهیزیه برای نوعروسان و هدیه ازدواج برای پسران خانوارهای تحت پوشش این شهرستان به مبلغ 214 میلیون تومان در سال گذشته خبر داد وافزود: امسال نیز این تعداد 26 مورد به مبلغ 71 میلیون تومان بوده است.



این مسئول با اشاره به وجود 1672 بیمه شده امداد در استان، گفت: سال گذشته بیش از 171 میلیون تومان صرف هزینه درمانی این بیمه شدگان شد و امسال نیز تاکنون 32 میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.



وی با بیان اینکه 42 بیمار خاص و صعب العلاج شهرستان تحت حمایت های امداد هستند، گفت: برای این تعداد بیمار نیز سال گذشته 62 میلیون تومان و چهار ماهه امسال نیز هفت میلیون تومان هزینه شده است.



رحیمی در ادامه به تشریح کمک های جمع آوری شده در شهرستان صحنه پرداخت و با اشاره به وجود 5119 صندوق صدقات در این شهرستان گفت: سال گذشته از این تعداد صندوق 214 میلیون تومان صدقه جمع آوری شد و رقم صدقات جمع آوری شده شهرستان در  چهار ماهه امسال نیز 80 میلیون تومان است.



وی رقم جمع آوری کمک های مردمی در جشن رمضان سال گذشته این شهرستان را نیز 98 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: این رقم در جشن رمضان امسال به بیش از 286 میلیون تومان رسید که رشد حدود سه برابری داشته است.



وی رقم زکات جمع آوری شده شهرستان در سال گذشته را نیز 769 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: در چهار ماهه امسال نیز 634 میلیون تومان زکات در سطح شهرستان جمع آوری شده است.



وی در ادامه با اشاره به وجود 132 یتیم در این شهرستان، از رشد حدود پنج برابری حامیان این ایتام خبر داد وافزود: سال گذشته 132 حامی داشتیم که با توجه به فعالیت های گسترده برای شناسایی خیرین و جذب آنها امسال تعداد حامیان ایتام شهرستان به 573 نفر رسیده است.



رحیمی تصریح کرد: در چهار ماهه امسال بیش از 177 میلیون تومان از سوی حامیان به حساب ایتام واریز شده است و این مبلغ واریزی مستقیما به حساب خود یتیم بوده و شناسه واریز آن نیز مشخص است.
 


رییس اداره کمیته امداد شهرستان صحنه تعداد افراد تحت پوشش طرح محسنین این شهرستان را نیز 115 اعلام و تصریح کرد: این تعداد نیز توسط 293 حامی حمایت میشوند.
 


این مسئول در ادامه گریزی هم به طرح های اشتغالزایی امداد در سطح شهرستان داشت و افزود: سال گذشته 170 طرح با صرف اعتبار 3.8 میلیارد تومان حمایت شدند و امسال نیز حمایت از 40 طرح با صرف اعتبار یک میلیارد تومان در حال انجام است.



وی افزود: در کنار بحث حمایت های مالی و تسهیلاتی، بحث آموزش و مهارت آموزی در حوزه اشتغال نیز در دستور کار قرار دارد و سال گذشته 320 نفر با صرف هزینه 47 میلیون تومان آموزش داده شدند.
 


رحیمی با اشاره به پرداخت تسهیلات گره گشایی به مددجویان، گفت: سال گذشته 230 فقره تسهیلات گره گشایی به مبلغ 483 میلیون تومان پرداخت شد و چهار ماهه امسال نیز 41 فقره به مبلغ 130 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.



وی افزود: پرداخت این تسهیلات به غیرمددجویان هم صورت میگیرد که در همین راستا سال گذشته 21 فقره به مبلغ 60 میلیون تومان و امسال نیز 10 مورد تسهیلات گره گشایی به مبلغ 41 میلیون تومان به غیر مددجویان داشته ایم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد