جهادگرانی که 2 سال در مناطق زلزله‌زده خدمت می‌کنند؛

«خشت‌های مهربانی»؛ روایتی از خدمت در قلب محرومیت

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308483|10:36 - 1398/05/10
نسخه چاپی
«خشت‌های مهربانی»؛ روایتی از خدمت در قلب محرومیت
مرصادنیوز: جهادگران گروه جهادی خشت های مهربانی حدود دو سال است در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارشامروله، گروه جهادی «خشت های مهربانی» یکی از گروه های جهادی استان کرمانشاه است که حدود سه سال است در مناطق محروم استان به فعالیت می پردازد.

ساخت مسکن برای نیازمندان و مسجد و خانه عالم در مناطق محروم از جمله فعالیت های این گروه جهادی است که هم اکنون وارد فاز اشتغال شده و به ایجاد اشتغال پایدار برای محرومان و نیازمندان می پردازد.

بهزاد شهبازی، عهده‌دار سرپرستی این گروه است و ریشه کن کردن محرومیت را هدف اصلی گروه جهادی خشت های مهربانی می داند.

وی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، در خصوص فعالیت های این گروه جهادی، مدت فعالیت و اهدافی که دنبال می کند، گفت: ۳ سال است که فعالیت های گروه جهادی ما در استان کرمانشاه با هدف کمک به محرومین، محرومیت زدایی و ریشه کن کردن محرومیت آغاز شده است.

ارائه خدمات عمرانی به محرومین و نیازمندان /ورود به عرصه اشتغالزایی

مسئول گروه جهادی خشت های مهربانی در خصوص فعالیت های این گروه جهادی افزود: عمده فعالیت های ما در ابتدای کار ارائه خدمات عمرانی به محرومین در حاشیه شهر کرمانشاه بود اما به مرور فعالیت های ما گسترده شد و اکنون به مباحث اشتغالزایی و کمک به ایتام نیازمند رسیده است.

شهبازی، ساخت مسجد، ساخت خانه عالم، ساخت منزل مسکونی برای ایتام و نیازمندان و ساخت مدرسه در پی سیل لرستان و خوزستان را از جمله اقدامات این گروه جهادی برشمرد.

قریب ۲ سال است که در مناطق زلزله زده حضور داریم و خدمات رسانی می کنیم

وی با بیان اینکه فعالیت های ما از ۳ سال پیش آغاز شده و تا امروز  ادامه دارد، خاطرنشان کرد: بحث زلزله کرمانشاه، مقداری فعالیت های ما را تحت الشعاع خودش قرار داد و قریب به ۲ سال است که ما در مناطق زلزله زده حضور داریم.

مسئول گروه جهادی خشت های مهربانی عمده فعالیت این گروه جهادی در منطقه زلزله زده را شامل پروزه های تکمیل سرپناه نیازمندان و کمک به اشتغال پایدار خانواده های محروم این مناطق به ویژه ایتام و نیازمندان عنوان کرد.

گروه جهادی خشت های مهربانی کاملا کرمانشاهی است اما خیرین از سایر استان ها هستند

وی در خصوص ماهیت گروه جهادی مذکور و خیران آن گفت: تیم ما کاملا کرمانشاهی است اما با توجه به اینکه امروزه مرزها قدری جابجا شده، عمده خیرین ما از سایر استان های کشور به ویژه تهران، اصفهان، مشهد و شهرهای شمالی کشور هستند.

مسئول گروه جهادی خشت های مهربانی در خصوص پروژه های اجرا شده توسط این گروه جهادی نیز افزود: تا به امروز ما ۲۲ پروژه را یا اجرا کردیم یا برای جامعه هدف و محرومان خریداری کرده ایم.

اجرای ۲۴ پروژه محرومیت زدایی در نقاط مختلف استان کرمانشاه

وی از ساخت یک مسجد و یک خانه عالم علاوه بر ۲۲ پروژه مذکور که برای ایتام و نیازمندان اجرا و خریداری شده است، خبر داد و گفت: مجموعا ۲۴ پروژه در حال اجرا در استان کرمانشاه داریم.

شهبازی تصریح کرد: عمده این پروژه ها در مناطق مختلف استان چون ثلاث باباجانی، روستاهای بین ثلاث باباجانی و سرپلذهاب، کوه های دالاهو، شهرستان سرپلذهاب، منطقه سراب ذهاب که یک منطقه اهل سنت نشین و منطقه سرفیروزآباد کرمانشاه واقع شده است.

مسئول گروه جهادی خشت های مهربانی ادامه داد: مسجد مذکور در شهرستان سرپلذهاب و خانه عالم نیز در شهر کرمانشاه واقع شده اند.

ایجاد مسکن بدون اشتغال برای سرپرست خانوار راه به جایی نمی برد

وی با بیان اینکه ساخت خانه بدون اشتغال پایدار سرپرست خانوار راه به جایی نمی برد، گفت: به همین دلیل ما سعی می کنیم برای نیازمندانی که برای آنها خانه می سازیم، اشتغال پایداری را هم به وجود آوریم.

شهبازی تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه هدف ما عمدتا روستاها است و اشتغال در حوزه دام و طیور خوب جواب می دهد، سعی کرده ایم برای خانواده هایی که خانه ساخته ایم، تعدادی دام و طیور خریداری و برای چندین خانواده ایجاد اشتغال کنیم.

خریداری دام و طیور برای ایجاد اشتغال خانواده های محروم

وی از خریداری ۳ راس گاو، ۷۵ راس گوسفند و بز، یک گله ۶۵ تایی بوقلمون، ۸۰ عدد مرغ برای این خانواده ها خبر داد و گفت: بحث اشتغال را از ۶ ماه گذشته ورود کرده ایم و موارد مذکور عمده فعالیت های ما در این زمینه است.

شهبازی به فعالیت های این گروه جهادی در مناطق سیل زده لرستان نیز اشاره کرد و  افزود: گروه جهادی ما اولین تیم از استان کرمانشاه بود که در مناطق سیل زده لرستان حاضر شد و در منطقه پل دختر مستقر شدیم و هنوز هم در این مناطق حضور داریم و به مردم کمک می کنیم.

اجاره منزل مسکونی برای خانواده ها و ایتام نیازمند

مسئول گروه جهادی خشت های مهربانی ادامه داد: سعی داریم ۲ خانه ایتام را نیز در این منطقه تکمیل کنیم و به ساخت یک مدرسه ابتدایی چند کلاسه در پلدختر کمک کنیم.

وی از کمک به اجاره بهای نیازمندان نیز به عنوان دیگر فعالیت این گروه جهادی اشاره کرد و گفت: امسال که اجاره بها افزایش یافت و ایتام تحت پوشش ما نیز با مشکل اجاره مسکن مواجه شدند، موفق به اجاره ۶ خانه مسکونی برای این افراد با پرداخت مبلغ رهن برای آنها شدیم.

اعتبارات هزینه شده برای طرح های محرومیت زدایی از کمک های مردمی و خیران است

شهبازی در خصوص اعتبارات هزینه شده برای اقدامات فوق افزود: این اعتبارات عمدتا توسط خیرین تامین می شود و ما کمک های مردمی از کمترین مبالغ و ۱۰۰۰ تومان  تا ۱۰۰ میلیون تومان و ۲۰۰ میلیون تومان هم داشته ایم.

مسئول گروه جهادی خشت های مهربانی از افتتاح ۵ پروژه در دست ساخت در استان طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: ۲ پروژه از این پروژه ها در شهرستان سرپلذهاب، یک پروژه در کرمانشاه و ۲ پروژه نیز در منطقه سرفیروز آباد قرار دارد که همگی این پروژه ها در قالب ۲۴ پروژه مذکور است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد