بلاتکلیفی شهر بی‌شهردار

لابی قوی افراد رد صلاحیت‌شده برای تصدی کرسی شهردار شروینه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308575|11:24 - 1398/05/19
نسخه چاپی
لابی قوی افراد رد صلاحیت‌شده برای تصدی کرسی شهردار شروینه
مرصادنیوز: برخی از گزینه‌های رد صلاحیت شده برای شهر مرزی شروینه با لابی قوی خود سعی دارند تا کرسی شهرداری این شهر را تصاحب کنند.

به گزارشامروله، و به نقل ازهزار ماسوله، شروینه شهری تازه تاسیس از توابع شهرستان مرزی جوانرود است که جمعیتی تقریبا کمتر از یک هزار نفر دارد.

یک سالی می‌شود که این شهر کوچک مرزی شهردار ندارد و گزینه های مختلف مطرح شده هم ظاهرا به خاطر لابی برخی افراد و گماردن افراد سفارشی برای این پست رد می‌شوند.

گزینه مورد حمایت برخی از خواص شهرستان برای تصدی پست شهردار توسط استانداری در خردادماه رد صلاحیت شده و اما هنوز با اعمال فشار بر روی اعضای شورا و اعمال نفوذ از سمت ارگانهای خاص بر استانداری سعی بر تایید گزینه رد صلاحیت شده را دارند.

رستگار یوسفی، فرماندار شهرستان جوانرود در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله در خصوص انتخاب شهردار شهر شروینه اظهار داشت: در ابتدا شورای شهر شروینه فردی را به عنوان شهردار معرفی کردند که با توجه به شرایط موجود نامه رد صلاحیت آن فرد اعلام شد.

وی افزود: تعیین صلاحیت انتخاب شهردار توسط استانداری است و شخصی هم به اسم اسماعیل نظری توسط شورای شهر شروینه معرفی شده است که مراحل تایید صلاحیت و گزینش وی در حال انجام است و استعلام وی نیز از وزارت کشور اعلام شده است که آن شرایط مورد نیاز را داراست.

این در حالی است که نامه استعلام این فرد توسط استانداری در خرداد ماه اعلام شده است.

فرماندار جوانرود گفت: چند گزینه برای تصدی شهرداری این شهر معرفی شده است که وی نیز به عنوان یک گزینه پیشنهادی اعضای شورا بوده است که قبل از این آقای حبیبی را معرفی کردند که با پیگیری های دو سه ماهه، انجام نشد و اکنون شرایط و ضوابط انتخاب شهردار نیاز به برخی استعلامات بود و جواب آن نیز آمده و اکنون مراحل خود را طی می کند.

وی تصریح کرد: ما تنها بر اساس مصوبه شورا یا کمیته تطبیق – که تنها فرماندار نیست - اعلام می کنیم که دارای مغایرت است و یا نیست و شرایط و ضوابط و تایید و یا رد گزینه ها به دست استانداری خواهد بود؛ قانون هم براساس شرایط موجود و چهارچوب خاص خود اقدام به تایید و رد گزینه پیشنهادی خواهد کرد.

یوسفی افزود: رد صلاحیت این گزینه پیشنهادی هم با قانون است و ابلاغیه صورت خواهد گرفت اما اگر رد صلاحیت شده باشد، اکنون پس چه لزومی بر طی کردن مراحل وی در استانداری است و اگر رد صلاحیت شود هم نفر بعدی معرفی خواهد شد.

وی در پایان گفت: هفته آینده هم تایید و یا رد صلاحیت ایشان هم مشخص خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد