گزارش

زباله هایی که قامت نارنجی پوشان را خم می کند/ جوی های صحنه به آشغال دانی تبدیل نکنیم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 308668|08:10 - 1398/05/30
نسخه چاپی
زباله هایی که قامت نارنجی پوشان را خم می کند/ جوی های صحنه به آشغال دانی تبدیل نکنیم
پایگاه خبری امروله : رها شدن زباله در جوی‌آب و گرفتگی نهر ها در شهر صحنه یکی از مشکلاتی است که برخی از اهالی محله های صحنه با آن رو به رو هستند.

به گزارشامروله،  انواع بطری‌های نوشابه و آب معدنی، ظرف‌های غذا، لیوان‌ها، پاکت‌های آبمیوه، ضروف یک‌بار مصرف‌ و ... اشیای جورواجور و عجیب و غریبی هستند که هر روز در نهرهای شهر صحنه شاهد جولان آنها هستیم . این در حالی است که با کوچک‌ترین گرفتگی نهر ها آب به همراه زباله‌ها به‌خصوص ظروف یک‌بار مصرف در سطح خیابان ها رها می شود.

 

با اندکی دقت به راحتی می‌توان دریافت که شهروندان به خاطر وجود این زباله‌ها در معرض تهدید میکروب‌ها و آفات گوناگونی هستند. کسانی که به حقوق و امنیت بهداشت شهروندی بی‌توجه‌اند، عامل بسیاری از این ناهنجاری‌ها هستند؛ کسانی که بعد از استفاده محتویات ظروف یک‌بار مصرف (‌گاهی همراه با غذا) آن را به داخل نهرها می‌اندازند در حالی که مخزن‌های مخصوص زباله در چند قدمی آنها قرار دارد. این هم ناگفته نماند که درصد بالایی از این بی‌توجهی به مغازه‌داران مربوط می‌شود که خیلی راحت محتویات سطل زباله یا ظروف یک‌بار مصرف استفاده شده را داخل نهرها می‌ریزند.

 

رها شدن زباله در جوی‌آب و گرفتگی نهر ها در شهر صحنه یکی از مشکلاتی است که مردم با آن رو به رو هستند که در محله های از جمله مولوی، خیابان شهید رستمی و ... وجود دارد. شهرداری صحنه هم اعلام کرده است که نیمی از آبگرفتگی ها به‌دلیل رها کردن زباله در انهار و معابر سطح شهر است که از سوی گروهی از شهروندان رخ می‌دهد.

 

عکس

 

به برخی از مغازه دار ها باید اخطار کتبی داد

 

یک شهروند  در گفتگو با امروله اظهار داشت: متاسفانه برخی از مغازه داران بدون در نظر گرفتن حقوق دیگران اقدام به ریختن زباله به داخل جوی آب می کنند و انگار نمی دانند که جوی آب برای ریختن زباله درست نشده است.

 

محمد امیری در ادامه با بیان اینکه به برخی از مغازه دار ها باید اخطار کتبی داد تصریح کرد: با وجود اینکه شهرداری به صورت دوره ای سطل های زباله بیشتری در خیابان ها و کوچه ها قرار می دهد ولی برخی ها هنوز عادت نکرده اند که زباله خود را به داخل آن بیاندازند و اکثرا  می بینم که داخل سطل زباله خالی ولی کنار آن پر از آشغال است.

 

وی خاطر نشان کرد: همه ما باید به فکر بهداشت محیط اطرافمان باشیم تا سالم زندگی کنیم در غیر این صورت به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی بیماری های خطرناک زیادی دامن گیر افراد می شود.

 

ت

 

فرهنگ سازی از ناهنجاری های اجتماعی جلوگیر می کند

 

یک شهروند صحنه ای در گفتگو با امروله عنوان کرد: اگر موازین بهداشتی توسط مردم رعایت نشود تبعات جبران ناپذیری در جامعه ایجاد می شود.

 

علی مرادی در ادامه گفت: افزایش حیوانات موزی و بیماری زا ازجمله موش می تواند سلامت افراد یک منطقه را با چالش جدی رو به رو کند.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی عامل بازدارنده ای قوی برای جلوگیری از بروز ناهنجاری اجتماعی است، خاطر نشان کرد: باید در هر منطقه متناسب با شغل افراد و مغازه آنها سطل های زباله با گنجایش خاص تعبیه شود تا دیگر شاهد بروز این گونه مشکلات نباشیم.

 

شهردار صحنه

 

تمام مکان های سطح شهر دارای سطل زباله مناسب هستند

 

کامران محمدی نژاد در گفتگو با امروله اظهار داشت: شهروندان صحنه ای و بخصوص مغازه دار های سطح شهر باید متوجه باشند که زباله های خود را در جوی آب رها نکنند چون با این عمل خسارات زیادی به سایر افراد وارد می شود.

 

وی ادامه داد: زمانی که تعداد انبوهی از زباله به ویژه انواع پلاستیک و نایلون وارد کانال های باریک می شود، مسیر عبور آب را مسدود می کند.

 

محمدی نژاد خاطر نشان کرد: برای دور ریختن زباله ها، جوی آب مکان مناسبی نیست و برای این کار در سرتاسر شهر صحنه سطل های کوچک و بزرگ زباله در نظر گرفته شده است.

 

شهردار صحنه در پایان گفت: هر شهروند به هنگام ریختن زباله ها بر روی زمین یا درون جوی ها باید به این نکته توجه کند که هر زباله علاوه بر کثیف شدن و خدشه دار کردن چهره شهر باعث خم شدن قامت یک فرد می شود.