کشاورزان همچنان چشم‌انتظار تحقق وعده‌ها هستند؛

چرتکه دولت برای پرداخت خسارت به کشاورزان سیل‌زده!

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308671|10:21 - 1398/05/30
نسخه چاپی
چرتکه دولت برای پرداخت خسارت به کشاورزان سیل‌زده!
مرصادنیوز: دولت تنها یک پنجم خسارت سیل را برای کشاورزان کرمانشاهی در نظر گرفته و هنوز بعد از 5 ماه این مبلغ را هم کامل پرداخت نکرده است.

به گزارشامروله، سیل بهاری امسال 480 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان کرمانشاه وارد کرد و 90 هزار هکتار از اراضی زراعی و 2850 هکتار از باغات استان دچار خسارت شدند.

بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی استان همچنین 19 واحد پرورش ماهی و 2000 واحد دامداری سنتی در چند روز وقوع سیل در سطح استان آسیب دیدند.

حالا بعد از گذشت 5 ماه از سیل که نوبت به پرداخت خسارت کشاورزان رسیده دولت تنها یک پنجم این خسارت‌ها را متقبل شده است!

این در حالی است که در سال زراعی گذشته، کشاورزان با قرض کردن و وام گرفتن و با کمترین حمایتی اقدام به خرید بذر و کود و سم آن هم به طور نسیه و با قیمت گزاف کردند تا زمین‌های خود را کشت کنند و اکنون با بدهی روبرو شده و بدهی‌های سال قبل هم به آن اضافه شده است.

کشاورزان همچنان به قول‌های مسئولین در خصوص پرداخت غرامت سیل، امیدوارند و چشم انتظار هستند.

نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد کل خسارت وارده به بخش های مختلف حوزه کشاورزی و دامداری استان را حدود۴۸۰میلیارد تومان عنوان کرد.

وی با اشاره به مصوبات هیئت دولت برای پرداخت خسارت به این دسته از سیل زدگان تصریح کرد: به این منظور حدود۹۰میلیارد و۳۰۰میلیون تومان اعتبار بلاعوض تعیین شده است.

حاتمی همچنین از تصویب حدود۸۲میلیارد و۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت با ضمانت زنجیره ای برای جبران بخشی از خسارت مذکور خبر داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه کرمانشاه از ارزیابی و رصد بیش از۱۹۳۰۰نفر از متقاضیان دریافت خسارت سیل تاکنون خبر داد و گفت:طی این مدت حدود۸میلیارد تومان خسارت در قالب تسهیلات به این افراد پرداخت شده است.

وی افزود: کار تخصیص۵۰درصد اعتبارات بلاعوض تعیین شده نیز انجام شده است و به زودی و با تکمیل سامانه پرداخت خسارات هر دو بخش تسهیلات و بلاعوض آغاز خواهد شد و سعی می کنیم در مدت زمان کوتاهی این پرداخت ها صورت گیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد