روحانی در مراسم رونمایی از «باور۳۷۳»:

«باور۳۷۳» از «اس۳۰۰» قوی‌تر است/آمریکا همه ننگ‌ها را به جان خرید

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 308684|11:40 - 1398/05/31
نسخه چاپی
«باور۳۷۳» از «اس۳۰۰» قوی‌تر است/آمریکا همه ننگ‌ها را به جان خرید
رئیس جمهور گفت: سامانه دفاعی و بومی «باور ۳۷۳» که امروز رونمایی شد، سامانه ای است که از سامانه اس ۳۰۰ قوی تر و به اس ۴۰۰ بسیار نزدیک است.

به گزارشامروله، حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم رونمایی از سامانه موشکی ۳۷۳ به مناسبت روز صنعت دفاعی اظهار داشت: این سامانه که امروز رونمایی شد، سامانه ای است که از سامانه دفاعی اس ۳۰۰ قوی تر و به سامانه دفاعی اس ۴۰۰ بسیار نزدیک است و این کار بسیار ارزشمند و هدیه بسیار بزرگی از سوی نیروهای مسلح و وزارت دفاع ما برای مردم عزیز ما بوده است. 

وی گفت: آمریکا از سال ۹۶ توطئه جدیدی را علیه ایران آغاز کرد، در ابتدا برنامه ریزی های جنگ روانی و سیاسی بود و سپس جنگ اقتصادی. علامت هایی هم آنها در سال های ۹۶ و ۹۷ دریافت کردند که شاید مشوق آنها بود اما ما همواره طبق آنچه در قرآن آمده است، هیچ گاه در برابر توطئه های دشمنان خود نه غمناک شدیم و نه دل ما گرفته شد، همیشه با روحیه لازم در برابر آن توطئه ها ایستادیم. در سال ۹۶ توسط عوامل خود موفق شدند اغتشاشاتی را در تهران و برخی شهرها راه بیاندازند. 

رئیس جمهور بیان کرد: تصور آنها این بود که اغتشاش چند ماهه ای را در ایران کلید زدند، اما با تدبیر همه مسئولین، اقدامات نیروهای امنیتی و انتظامی این حرکت ظرف ۵ روز در هم پیچیده شد و این موفقیت بزرگی برای ما بود. 

وی تصریح کرد: در سال ۹۷ فشار اقتصادی را با خروج از برجام کلید زدند و این به معنای عهد شکنی و پیمان شکنی، زیر پا گذاشتن قانون بین المللی و تروریسم اقتصادی است و امریکا به خیال اینکه می تواند ایران را در اثر این خروج و تحریم در فشار قرار دهد، همه ننگ ها را به جان خرید. این امر بسیار عجیبی است که کشوری ننگ تاریخ را برای خود بخرد در برابر هدفی که فکر می کرد به راحتی به دست می آورد ولی هدف دست نیافتنی است.

ادامه دارد ...