مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه عنوان کرد

معامله بیش از ۳۸۰۰ میلیون سهم در بورس کرمانشاه از ابتدای سال‌جاری

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308780|10:36 - 1398/06/09
نسخه چاپی
معامله بیش از ۳۸۰۰ میلیون سهم در بورس کرمانشاه از ابتدای سال‌جاری
مرصادنیوز: مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه از معامله بیش از ۳۸۰۰ میلیون سهم در بورس این استان خبر داد.

به گزارشامروله، زهرا دفتری در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: بورس منطقه ای کرمانشاه در تاریخ آبان سال ۸۴ به عنوان نوزدهمین تالار منطقه‌ای با هدف فرهنگ سازی و گسترش سطح آگاهی مردم در مورد بازار سرمایه افتتاح شد.

وی افزود: در ابتدای فعالیت بورس منطقه ای کرمانشاه با وجود داشتن ۹۰ کد معاملاتی فقط با یک کارگزاری شروع به فعالیت کرد.

مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به توسعه بازار و گسترش فیزیکی محسوس آن در سراسر کشور تعداد شرکت های کارگزاری فعال افزایش یافته و ۲۶ شرکت کارگزاری مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۶ شرکت کارگزاری به صورت آفلاین فعالیت دارند.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به دیدگاه بورس و اوراق بهادار مبنی بر گسترش شبکه کارگزاران در مناطق مختلف شهر اقداماتی در راستای ایجاد تالارهای اختصاصی صورت گرفت.

دفتری گفت: با توجه به قطب بودن کرمانشاه در غرب کشور، تالارهای اختصاصی و شعب فعال در شهرهای سنندج، ایلام و پاوه نیز تحت نظارت بورس منطقه ای کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تا پایان مرداد امسال ۳ هزار و ۸۵۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۳ هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.

مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه بیان کرد: از میزان ارزش معاملات، ۵۰ درصد مربوط به خرید و ۵۰ درصد دیگر مربوط به فروش بوده است.

این مسئول تصریح کرد: این میزان معامله در مقایسه با سال قبل از لحاظ حجم ۱۶۵ درصد و از نظر ارزش ۱۸۶ درصد رشد یافته است.

وی افزود: تعداد ۱۰ مورد بازرسی و بازدید از شرکت های کارگزاری بورس منطقه ای کرمانشاه و شهرستان ها به عمل آمده است.

دفتری گفت: در خصوص اقدامات مربوط به فرهنگ سازی از ابتدای راه اندازی بازار بورس منطقه ای تاکنون فعالیت هایی در راستای فرهنگ سازی و گسترش فرهنگ سهامداری و آشنا کردن اقشار مختلف مردم استان با بورس و سازوکار و معاملات و سرمایه گذاری در بورس، خرید و فروش سهام و حق تقدم انجام شده است.

وی همچنین از برگزاری دوره های آموزش مقدماتی بورس برای عموم مردم، دعوت از سازمان‌ها و نهادهای مختلف، فراهم کردن امکان بازدید مدیران و کارکنان بورس، برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بورس برای دانشجویان و دانش آموزان و معلمان استان، ارائه کتاب‌های آموزشی و سی دی های آموزشی، برگزاری سمینار و همایش خبر داد.

مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: در کلاس‌های آموزشی ۱۴۹ نفر از مردم و نیز از کارکنان جهاد دانشگاهی حضور یافتند و در کارگاه های اموزشی نیز ۳۱ دانشجو رشته کامپیوتر شرکت کردند.

وی همچنین از بازدید ۱۴ نفر از هنرآموزان هنرستان فنی و حرفه ای جابری کرمانشاه از تالار بورس خبر داد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد