حاشیه‌های سفر معاون حقوقی رییس جمهور به کرمانشاه

ترویج تفکر فمینیستی و نشستی پر ابهام در آستانه انتخابات کانون وکلا

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308832|11:20 - 1398/06/14
نسخه چاپی
ترویج تفکر فمینیستی و نشستی پر ابهام در آستانه انتخابات کانون وکلا
مرصادنیوز: سفر معاون حقوقی رییس جمهور به کرمانشاه با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارشامروله، معاون حقوقی رییس جمهور در سفر دو روزه خود به استان کرمانشاه روز گذشته مهمان استانداری کرمانشاه بود و به بررسی مسائل و دغدغه های حقوقی مدیران این استان پرداخت.

جنیدی در این جلسه جدای از مسائل حقوقی خواستار حضور بیشتر بانوان در پست های مدیریتی شد و بر لزوم فراهم کردن فرصتهای برابر برای آنها تاکید کرد.

این جلسه که می‌توانست با تبیین مشکلات اساسی حقوقی در این استان با حضور معاون رییس جمهور یک راهگشایی از آنها داشته باشد به جلسه ای برای دفاع تمام قد خانم معاون از ترویج تفکر غربی در بحث عدالت جنسیتی و منشور حقوق شهروندی تبدیل شد.

عدالت جنسیتی واژه ای پرطمطراق است که معمولا دستمایه دولت‌های سازندگی، اصلاحات و عدالت‌محور قرار گرفته و برگرفته از فرهنگ غربی است که امروزه خودشان هم دیگر آنرا قبول ندارند.

این اصطلاح خوش رنگ و لعاب برابری جنسیتی اصطلاحی فمینیستی، فردگرا و ضدخانواده است؛ هژمونی فمینیستی مفهومی از عدالت و جنسیت ایجاد کرده که اندیشه‌ورزان حقوق غربی هم آن را قبول ندارد.

اما سوالاتی که پیش می‌آید اولا اینکه آیا مشخصا باید احراز پست اجرایی توسط زنان یکی از راهکارهای تحقق عدالت و ایجاد فرصت های برابر باشد؟

چند وقت گذشته هم این صحبتها را از زبان خانم ابتکار شنیدیم و این تلاش‌های بی‌شائبه خانم های معاون ریاست جمهوری در حوزه ترویج تفکر غربی در حالی است که رهبر انقلاب در بیانیه اخیر خود با عنوان گام دوم انقلاب مقابله با ترویج سبک زندگی غربی را یکی از موضوعات مهم عنوان کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد که این موضوع در این نهاد حساس کاملا برعکس عمل می‌شود!

جدای از این برنامه یک نشست دیگری برای خانم معاون در نظر گرفته شده و وی قرار است دیداری با اعضای کانون وکلای این استان هم داشته باشد.

اما یک سوال مطرح می شود که دیدار معاون حقوقی رییس جمهور با وکلای غرب کشور در آستانه انتخابات کانون های وکلا در مهرماه چه معنایی دارد و آنها به دنبال چه هستند؟