در گفتگو با مرصاد مطرح شد

استقرار امکانات درمانی برای زوار اربعین در مسیر مرز خسروی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308853|10:33 - 1398/06/17
نسخه چاپی
استقرار امکانات درمانی برای زوار اربعین در مسیر مرز خسروی
مرصادنیوز: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از استقرار امکانات درمانی برای زوار اربعین در مسیر مرز خسروی خبر داد.

به گزارشامروله، ابراهیم شکیبا در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: در راستای خدمات رسانی به زواری که در اربعین از مرزخسریتردد خواهند کرد حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بسیج تمام امکانات شامل نیروی انسانی وتجهیراتبرنامه‌های عملیاتی مدونی را با رعایت زمان بندی تردد زوار اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این معاونت در چهار حوزه فعالیت می‌کند، عنوان کرد: آمادگی ارائه خدمات بهداشتی - درمانی از مسیرهای ورودی استان شامل مسیرهای کنگاور، کامیاران، خرم آباد وسنقربه زوار اربعین وجود دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمام مراکز بهداشتی و درمانی در طول ترد زوار با حضور نیروهای پزشک و پرستار به صورت شبانه روزی فعال هستند.

شکیبا با بیان اینکه در محور کامیاران خدمات بهداشتی-درمانی به صورت شبانه روزی ارائه خواهد شد، گفت: بیشترین خدمات به زوار اربعین در شهرستان قصرشیرین ارائه خواهد شد.

وی افزود: دو مرکز بهداشتی -درمانی در مرز خسروی و یک مرکز سیار نیز درون پایانه خسروی ایجاد می‌شود همچنین دو پایگاه قرنطینه مرزی با حضور پزشک و کادر درمانی در منطقه خسروی دایر خواهد شد.

این مسئول از استقرار ۵ دستگاه موبایل کلینیک دندان پزشکی سیار خبر داد و گفت: در شهرستان قصرشیرین و پایانه مرزی خدمات دندان پزشکی اورژانسی به زوار اربعین ارائه می‌شود.

شکیبا بیان کرد: در حوزه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها نیز کارشناسان مربوطه در ۶۲گیتورود و خروج که برای زوار پیش بینی شده مستقر می‌شوند ومراقبتهایپیشگیرانه به منظور شیوع بیماری‌های واگیر و جلوگیری از احتمال انتقال بیماری‌ها از فردی به فردی دیگر انجام می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: افرادی که مشکوک به بیماری باشند با دستگاه و تجهیزات تب سنج لیزری به راحتی در کمترین زمان ممکن قابل شناسایی هستند و در ادامه برای بررسی بیشتر به پزشک ارجاع داده می‌شوند.

وی عنوان کرد: ممکن است تعدادی از زوار مبتلا به بیماری‌های عفونی شوند بر همین مبنا در تمام طول مسیر پیاده روی اربعین در مرز خسروی و قصرشیرین اکیپ‌های بهداشت محیط با تجهیزات مستقر می‌شوند و بر بهداشت آب آشامیدنی، دفن فاضلاب، جمعآوریزباله، بهداشتموکب‌هاو مکان‌های توزیع نذورات نظارت می‌کنند.

شکیبا از راه اندازی آزمایشگاه موقت آب در مرز خسروی خبر داد و گفت: همچنین در پایانه خسروی آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری‌ها راه اندازی می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در حوزه گروه سلامت خانواده هم خدمات بهداشتی- درمانی راه اندازی و به گروه‌های هدف شامل مادران و کودکان با استقرار تیم‌های مامایی ارائه خدمت می‌شود.

شکیبا با تاکید بر اینکه تمامی تدابیر لازم برای خدمات رسانی به جمعیت یک تا ۱.۵ میلیون نفری اندیشیده شده است، گفت: همچنین برای ایام تردد زوار اربعین، دارو به اندازه کافی پیش بینی و دپو شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد