امروله گزارش می دهد

حذف زمین 3هزار متری کتابخانه مرکزی صحنه و تبدیل آن به پارک کودک

سرویس: شهرستانکد خبر: 308869|09:10 - 1398/06/20
نسخه چاپی
حذف زمین 3هزار متری کتابخانه مرکزی صحنه و تبدیل آن به پارک کودک
پایگاه خبری امروله : امروزه نقش زیربنایی فرهنگ در همه تحولات اجتماعی، اقتصادی، و سیاسی برای‌ دولت‌ها تعریف شده است. از این رو، در برنامه‌ریزی‌ها بخش ویژه ای برای فرهنگ در نظر گرفته می‌شود.

به گزارشامروله، امروزه نقش زیربنایی فرهنگ در همه تحولات اجتماعی، اقتصادی، و سیاسی برای‌ دولت‌ها تعریف شده است. از این رو، در برنامه‌ریزی‌ها بخش  ویژه ای برای فرهنگ در نظر گرفته می‌شود.

 

مهم ترین نهادی که در هر کشور موظف است به نیازهای فرهنگی و اطلاعاتی همه اقشار جامعه بدون در نظر گرفتن سن، جنس، مذهب، شغل، میزان تحصیلات، و دیگر خصوصیات و توانایی های فردی پاسخ دهد، کتابخانه عمومی است.

 

 

نقش کتابخانه های عمومی را به عنوان یک نهاد فرهنگی در توسعه این بخش نمی توان نادیده گرفت. بیانیه یونسکو درباره کتابخانه های عمومی بیان می کند که "کتابخانه عمومی دروازه ای به سوی دانش که شرایط اساسی را برای یادگیری مداوم، تصمیم گیری مستقل، و توسعه  فرهنگی افراد و گروه های اجتماعی فراهم می آورد".

 

شهرستان صحنه با داشتن دو کتابخانه در سطح شهر متاسفانه به دلیل قدیمی بودن مکان و نداشتن فضای کافی نتوانسته است نیازهای افراد مراجعه کننده  به این نهاد فرهنگی را به خوبی برآورده کند.

 

 

مسئله مهم تر این است که زمین ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان صحنه در حال تبدیل شدن به پارک و فضای سبز است و این یعنی عملا پروژه ساخت کتابخانه مرکزی از بین رفته است. این موضوع در حالی است که مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در سال 1394 در گفتگو با امروله اظهار داشت: ما درحال پیگیری تامین اعتبار برای ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان صحنه هستیم و با تخصیص اعتبار آن در کمترین زمان ممکن عملیات اجرایی ساخت آن را آغاز خواهیم کرد !!!!!!

 

علیرضا شایق تاکید داشت: زمین ساختمان جدید کتابخانه عمومی صحنه یکی از پروژه های شهرستانی است که خود فرمانداری صحنه در کمیته برنامه ریزی هرساله باید مبلغی جهت ساخت آن تخصیص دهد.

 

 

زمین احداث کتابخانه مرکزی صحنه به پارک کودک تبدیل شده است

 

علی نیازی در گفتگو با امروله در خصوص این خبر عنوان کرد :در سال 1389 یک قطعه زمین در محل پارک کودک ، طی تفاهم نامه ای جهت ساخت کتابخانه مرکزی به متراژ 3 هزار متر مربع واگذار شدکه به خاطر این امر فرهنگی از شهردار وقت آن زمان توسط نهاد کتابخانه های کشور مورد تقدیر قرار گرفت که متاسفانه زمین یاد شده اکنون به عنوان پارک کودک در حال بهره برداری است.

 

وی ادامه داد : در حال حاضر زمینی به متراژ 1250 متر در فاز دوم شهرک امام رضا(ع) با کاربری فرهنگی در نظر گرفته شده است و انتظار ما این میباشد که در اختیار کتابخانه های عمومی قرار گیرد.

 

نیازی خاطر نشان کرد : حضور فعال کتابخانه های عمومی دربرنامه های فرهنگی ، هنری و اجتماعی شهر و روستا توسط مقامات محلی ، منطقه ای و ملی مورد تقدیر قرار گرفته است.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان صحنه گفت : با توجه به اهمیت کتابخوانی ، واگذاری زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی یک مطالبه فرهنگی به شمار می رود.