عضو تیم ملی پیوند اعضا:

حسرت طلای پرتاب نیزه رقابت‌های جهانی "نیوکاسل" بر دلم ماند/ برای ادامه راه مردم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 308886|09:26 - 1398/06/21
نسخه چاپی
حسرت طلای پرتاب نیزه رقابت‌های جهانی "نیوکاسل" بر دلم ماند/ برای ادامه راه مردم
پایگاه خبری امروله : عضو تیم ملی دوومیدانی پیوند اعضا گفت: چون نیزه برای تمرین نداشتم، نتوانستم در این ماده پرتابی برای حضور در رقابت جهانی نیوکاسل انگلیس تمرین چندانی داشته باشم و در نهایت نقره گرفتم، درحالی که می توانستم طلا بگیرم.

به گزارشامروله،علی حیدری پور در گفت و گویی به 14 سال حضورش در تیم ملی دوومیدانی پیوند اعضا کشورمان اشاره کرد و گفت: از سال 2007 که به عضویت تیم ملی درآمده ام تاکنون 15 مدال جهانی را در چهار رشته پرتاب وزنه، دیسک، نیزه و توپ کسب کرده ام. 

 
وی تصریح کرد: از این تعداد چهار مدال مربوط به بیست و دومین دوره رقابت های جهانی پیوند اعضا در نیوکاسل انگلیس است که طی روزهای 23 مرداد تا دوم شهریور امسال برگزار شد. 
 
این ورزشکار کرمانشاهی بابیان اینکه کمبود تجهیزات برای تمرین باعث شد تا در رشته پرتاب وزنه این مسابقات به مدال طلا نرسم، گفت: زمانی که ورزش را شروع کردم با خانواده ام در تهران ساکن بودیم، برای همین به دلیل زیرساخت های خوبی که در آنجا بود توانستم سریع رشد کنم و در مسابقات مختلف برون مرزی مدال آوری داشته باشم، اما چند مدت پیش به زادگاهم شهرستان صحنه برگشتم و برای ادامه تمرینات ورزشی با مشکلاتی روبرو شدم. 
 
وی افزود: متاسفانه در شهر صحنه هیچ زیرساخت خاصی برای تمرین نبود، لذا از طریق اداره تربیت بدنی شهرستان پیگیر احداث یک دایره پرتابی شدم، اما بروکراسی های شدید ادارای به منظور اختصاص بودجه برای این زیرساخت باعث شد تا از پیگیری هایم صرفنظر کنم و با هزینه شخصی به این کار اقدام کنم. 
 
حیدری پور تصریح کرد: تجهیزاتی مانند توپ، وزنه و دیسک را نیز با هزینه شخصی خریداری کردم، اما موفق به خرید نیزه نشدم، برای همین از هیات استان درخواست کردم تا پیش از اعزام به مسابقات نیوکاسل برایم نیزه تهیه کند. 
 
وی افزود: باتوجه به اینکه هیات استان فاقد چنین امکاناتی است، برای همین با دیگر هیات هایی که این تجهیزات را دارند رایزنی کرد تا بصورت امانت از آنها نیزه بگیریم، اما متاسفانه هیچ کدام از هیات ها همکاری نکردند و این مسئله باعث شد تا تمرین خاصی در رشته پرتاب نیزه نداشته باشم و در مسابقات نیوکاسل به جای طلا، مدال نقره بگیرم. 
 
قهرمان جهان در رشته های پرتابی دوومیدانی پیوند اعضا تاکید کرد: من به اسم کرمانشاه به این مسابقات رفتم و می خواستم برای استان و کشورم افتخار آفرینی کنم، اما این همراهی نکردن هیات ها باعث شد تا یک مدال طلا را از دست بدهم و حسرت آن بر دلم بماند. 
 
وی بابیان اینکه بی توجهی و بها ندادن ها دلسردی اش را برای ادامه راه بدنبال داشته، عنوان کرد: تبعیض هایی که بین ورزشکارانی همانند من و سایر ورزشکاران وجود دارد، عاملی شده تا برای ادامه این راه مردد بمانم و شاید برای مسابقات جهانی 2021 آمریکا دیگر شرکت نکنم. البته در مسابقاتی که تا رسیدن به مسابقات جهانی هست، باتوجه به آمادگی بدنی که دارم حضور پیدا می کنم.  
 
عضو تیم ملی دوومیدانی پیوند اعضا ادامه داد: فدراسیون هم دیگر مانند سالهای گذشته از نظر مالی حمایت چندانی ندارد و تعداد اردوها را نیز کم کرده اند که این مسائل هم مزید بر سایر مشکلات شده است. 
 
در بیست و دومین دوره مسابقات جهانی پیوند اعضا که 23 مرداد تا دوم شهریور در شهر نیوکاسل انگلیس برگزار شد، کاروان ورزشی ایران با 54 ورزشکار برای اولین بار در جایگاه سومی این رقابت ها ایستاد.
 
 
ایسنا