مسئول گروه جهادی وصال شهرستان صحنه:

آتش به‌اختیار گروه‌ جهادی وصال ‌صحنه؛ ورود به محرومیت‌زدایی در مناطق زلزله‌زده

سرویس: شهرستانکد خبر: 308887|09:34 - 1398/06/21
نسخه چاپی
 آتش به‌اختیار گروه‌ جهادی وصال ‌صحنه؛ ورود به محرومیت‌زدایی در مناطق زلزله‌زده
پایگاه خبری امروله : مسئول گروه جهادی وصال شهرستان صحنه گفت: این گروه جهادی با ۵۰ نفر عضو فعال از مهندسان کشاورزی، اکیپ پزشکی و مهندسی عمران با هدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم روستایی و شهری شهرستان صحنه فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارشامروله، مرتضی کریمی با اشاره به اینکه این گروه جهادی با 50 نفر عضو فعال از مهندسان کشاورزی، اکیپ پزشکی و مهندسی عمران با هدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم روستایی و شهری شهرستان صحنه فعالیت خود را آغاز کرده است اظهار داشت: با گذشت بیش از 100 روز از تأسیس این گروه جهادی زلزله سرپل‌ذهاب رخ داد و ما به‌عنوان گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کردیم و نخستین کار ما پخت غذای گرم در مناطق زلزله‌زده بود.

 

مرتضی کریمی با ابراز اینکه به‌منظور خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده در دو روستای ثلاث‌باباجانی به‌مدت 12 روز مستقر شدیم عنوان کرد: اکنون نیروهای جهادی مشغول خدمات عمرانی در منطقه زلزله‌زده هستند و در این دو سالی که از وقوع زلزله گذشته ما تقریباً هفت خانه نیازمند را تأسیس کردیم و ده چشمه سرویس بهداشتی و حمام در مناطق محروم روستایی شهرستان صحنه احداث کردیم.

 

وی با اعلام اینکه 72 کامیون از پوشاک، لوازم گرمایشی، سرمایشی و سایر مواد از سطح شهرستان تهیه و بین مناطق زلزله‌زده توزیع کردیم اضافه کرد: در سیل لرستان هم نخستین گروه جهادی بودیم که آشپزخانه‌ای را در شهرستان فیروزآباد با همکاری آستان قدس رضوی مستقر کردیم.

 

مسئول گروه جهادی وصال شهرستان صحنه با ابراز اینکه روزانه 3500 پرس غذای گرم بین مردم شهرستانهای خرم‌آباد، پلدختر و 103 روستای بیربگ به‌مدت روز 10 روز توزیع کردیم عنوان کرد: علاوه بر پخت غذا یک جیره خشک 48ساعته را با همکاری لشکر 29 سپاه کرمانشاه در اختیار مردم سیل‌زده روستاهای اطراف قرار دادیم.

 

مسئول گروه جهادی وصال شهرستان صحنه افزود: اعتقاد دارم که کار مردم را باید مردم انجام دهند زیرا دستگاه‌های دولتی گرفتار کارهای اداری هستند و چابکی لازم را برای خدمت‌رسانی در حوادث ندارند اما وقتی مردم پای کار هستند به طور مثال در اربعین مردم به خدمت‌رسانی به زوار می‌پردازند و صد در صد در بحران‌ها هم مردم می‌توانند کنار مردم باشند.

 

وی با اشاره به اینکه هنوز خیلی از افراد در سرپل‌ذهاب در کانکس به سر می‌برند ولی در روزهای نخست زلزله کانکسی برای استقرار مردم وجود نداشت گفت: مدیریت بحران کانکسی نداشت که در اختیار مردم قرار دهد اما مردم سراسر کشور همیاری کردند و با تهیه کانکس به مردم زلزله‌زده کمک کردند تا سرپناهی داشته باشند.

 

کریمی با بیان اینکه 72 ساعت پس از وقوع حادثه ساعات طلایی است اظهار کرد: در آن ساعات نخست افراد حادثه دیده از لحاظ روحی و روانی به دلیل از دست رفتن خانواده و سرمایه در شرایط مناسبی به سر نمی‌برد و توان درک بحران را ندارد و باید ما در کنار این افراد باشیم تا به آنها کمک کنیم و وضعیت آنها سر و سامان پیدا کند.