در گفتگو با مرصاد مطرح شد

آمادگی اوقاف برای اعزام مبلغ به موکب‌های اربعین

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308921|11:04 - 1398/06/24
نسخه چاپی
آمادگی اوقاف برای اعزام مبلغ به موکب‌های اربعین
مرصادنیوز: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: اوقاف برای اعزام مبلغ به موکب‌های اربعین آمادگی دارد.

به گزارشامروله، حجت الاسلام مهدی توسلی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد  از برپایی موکب امام خامنه ای در مسیر زائران عتبات عالیات توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: در صورتی که استانداری مکانی را در اختیار ما قرار دهند در شهرستان های مسیر عتبات عالیات از جمله قصرشیرین و سرپلذهاب و یا مرز خسروی اقدام به برپایی موکب خواهیم کرد.

وی در خصوص خدمات موکب های اوقاف طی این ایام گفت: در این موکب ها هم حضور مبلغین را خواهیم داشت و هم خدمات فرهنگی و تغذیه ای به زائران ارائه خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برپایی موکب هایی در سایر نقاط استان نیز به این منظور خبر داد و تصریح کرد: به احتمال زیاد یک موکب در امامزاده باقر بیستون و یک موکب نیز در چالابه و پس از پلیس راه بیستون خواهیم داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: یک موکب نیز بنا بر تصمیم استانداری در قصرشیرین یا خسروی خواهیم داشت و احتمالا موکبی نیز در خاک عراق برپا می‌شود.

حضور ۱۰ مبلغ در موکب‌ اوقاف

حجت الاسلام توسلی در خصوص تعداد مبلغان حاضر در موکب های مذکور نیز گفت: در موکب های اوقاف حداقل ۱۰ مبلغ را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: چنانچه موکب های دیگر نیز تقاضای مبلغ داشته باشند، مبلغانی را نیز در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پاسخ به اینکه آیا مبلغان اعزامی همه از استان کرمانشاه هستند، گفت: از استان های دیگر نیز اعزام مبلغ خواهیم داشت و برای مثال اگر موکب هایی در خاک عراق مستقر شود، نیاز به مبلغ عرب زبان هم وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه استان های شمال غربی برای سفر به عتبات عالیات از استان کرمانشاه عبور می کنند باید مبلغ آذری زبان هم در موکب ها داشته باشیم.

حجت الاسلام توسلی در خصوص اینکه موکب های اوقاف و امور خیریه چند وعده غذایی در روز به زائران ارائه می کنند، گفت: تعداد هنوز مشخص نشده اما ما هر سه وعده صبحانه، نهار و شام را از محل نیات واقفین در دستور داریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد