مراقب دلارهای تقلبی باشید؛

دلالان ارز میدان آزادی کرمانشاه در کمین زوار سرگردان

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308950|09:54 - 1398/06/26
نسخه چاپی
دلالان ارز میدان آزادی کرمانشاه در کمین زوار سرگردان
مرصادنیوز: در حالی که شرایط برای تردد زوار از مرز خسروی روز به روز بهتر و مناسب‌تر می شود، اما این نباید باعث شود که زوار از دلالان ارز غافل شوند.

به گزارشامروله، از شهرهای شمال غربی آمده بود و قصد داشت از مرز خسروی راهی کربلا شود؛ کرمانشاه را زیاد نمی‌شناخت و فقط سالهای قبل برای رفتن به مرز مهران از اینجا عبور کرده بود، دنبال جایی می‌گشت که بتوانند دینار یا دلار پیدا کند.

آدرس را پرسید و رفت به کوچه‌ای حوالی میدان آزادی که کرمانشاهی‌ها خوب آنجا را بلدند؛ یک چهارراه بالاتر بود من هم دنبالش رفتم که ببینم چقدر زمان می‌برد تهیه ارز برای این زائر.

آنجا به راحتی انواع ارز معامله می‌‌شد و هیچ مزاحمتی هم برایشان ایجاد نمی‌شد.

به یکی از این دلال‌ها گفتم اینجا کسی با شما کاری ندارد، پرسید خریداری، جواب دادم بله زائرم مقداری دلار برای خرج سفرم می‌خواهم.

کمی خیالش راحت شد و گفت هر از چند گاهی سر و کله مامورها پیدا می‌شود ما هم کاسه و کوزه مان را جمع می‌کنیم؛ قیافه مشتری را خوب می‌شناسیم همین که بفهمیم مامور است با او معامله نمی‌کنیم.

و این عاقبت طرح‌های مقطعی است که دست‌اندرکاران حوزه مبارزه با قاچاق ارز در کرمانشاه انجام می‌دهند و خلافکاران روز به روز حرفه‌ای تر می‌شوند!

انگار نه انگار چند صباحی دیگر مهمانان زیادی به این استان می‌آیند تا از اینجا راهی سفر معنوی عتبات برای اربعین شوند.

جولان دلالان ارزدر بازار کرمانشاه روز به روز بیشتر می‌شود و برخوردهای چندان کارسازی با آنها نمی‌شود و کاملا راحت مشغول خالی کردن جیب زوار هستند.

تقاضای ارز به ویژه دینار و دلار طی روز و هفته‌های آتی در استان به شدت زیاد می‌شود و این افزایش تقاضا قطعا باعث می‌شود افراد بیشتری به سمت دلالی ارز رو بیاورند که باید برای آن چاره‌ای اساسی اندیشید.

اما زواری که مسافر هستند باید بیشتر مراقب باشند چون حتی ممکن است دلارهای تقلبی را به آنها غالب کنند و در آن سوی مرز به مشکل برخورد کنند.

ا

طرح برخورد با مخلان بازار ارز در آستانه اربعین اجرا می‌شود

داریوش جودکی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با توجه به قرارگیری در آستانه اربعین به طور جدی درصدد اجرای طرح برخورد با مخلان بازار ارز هستیم.

وی بیان کرد: البته از مدتها قبل بر بازار خرید و فروش ارز نظارت ها آغاز شده و در این ایام منتهی به اربعین شدت بیشتری یافته است.

جودکی خاطرنشان کرد: نظارت های مذکور با همکاری تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی به ویژه پلیس آگاهی در دست اجرا است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه این نظارت ها بیشتر در منطقه بالاتر از خیابان آزادی موسوم به کوچه لک ها انجام می شود، افزود: در این ایام با توجه به بازگشایی مرز خسروی، تردد زوار افزایش خواهد یافت.

این مسئول گفت: به دنبال انجام بازرسی های مربوطه چهار مورد پرونده مربوط به دینار و دلار برای دلالان تشکیل شده اما حجم جرائم آنها زیاد نیست.

جودکی خاطرنشان کرد: با افرادی که دلار را از مجاری غیرقانونی خریدار و فروش کنند به شدت برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق مراجعه به تعزیرات حکومتی، پلیس آگاهی و نیروی انتظامی اطلاع رسانی کنند.