مدیرکل سابق دادگستری کرمانشاه عنوان کرد:

بررسی بیش از یک میلیون پرونده طی ۵ سال گذشته در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308964|11:08 - 1398/06/27
نسخه چاپی
بررسی بیش از یک میلیون پرونده طی ۵ سال گذشته در کرمانشاه
مرصادنیوز: مدیرکل سابق دادگستری استان کرمانشاه گفت: یک میلیون و ۱۳۰ هزار پرونده قضایی در دادگاه ها و شورای حل اختلاف استان طی ۵ سال جاری بررسی شده است.

به گزارشامروله،  محمدرضا عدالتخواه صبح امروز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه که با حضور معاون اول رئیس قوه قضاییه برگزار شد، اشاره ای به عملکرد خود طی ۵ سال فعالیت در دادگستری استان کرمانشاه داشت و اظهار داشت: طی این ۵ سال یک میلیون و ۱۳۰ هزار پرونده قضایی در دادگاه ها و شورای حل اختلاف استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تعداد پرونده های بررسی شده در اجرای احکام را ۳۵۰ هزار مورد اعلام کرد و افزود: ۸۰۰ هزار پرونده نیز طی ۵ سال اخیر در دادسراهای استان کرمانشاه بررسی شده است.

مدیرکل سابق دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: ۴۱ هزار پرونده معوقه نیز در استان داشتیم و با تلاش و همراهی همه، استان به ۵ قسمت تقسیم شد و از ۴۱ هزار فقره معوقه تنها ۱۶ هزار فقره پرونده باقی مانده است.

عدالتخواه از کاهش ۷۰ درصدی پرونده های معوقه در استان طی مدت مذکور خبر داد و گفت: از سال ۹۳ تاکنون طرح مجازات جایگزین حبس اجرا شد و تاکنون ۴۰۰ هزار ساعت خدمات عمومی رایگان به جز جزای نقدی و حبس ارائه شده است.

برگزاری برنامه شعبه محور و قاضی محور برای قضات استان

این مسئول از برخورد با مفاسد اقتصادی و شرارت ها خبر داد و تصریح کرد: در پرونده های قتل های فجیع به سرعت برخورد شد و با تشکیل ستاد تالیف قلوب به جای خونبست و خون صلح با یک اسم روایی و قرآنی از سال ۹۳ تاکنون تعداد ۱۱۸ قتل فقره قتل عمدی به سازش کشیده شده است.

مدیرکل سابق دادگستری استان کرمانشاه ادمه داد: در سال ۹۷ حسب اعلام مرکز شورای حل اختلاف کشور، استان کرمانشاه با ۱۵ فقره سازش رتبه دوم کشوری را به دست آورده است.

این مسئول از برگزاری برنامه شعبه محور و قاضی محور برای قضات استان طی سالهای اخیر خبر داد و گفت: دو شعبه شورای مشورتی را در کنار شعب اجرای احکام طی مدت مذکور ایجاد کرده ایم.
عدالتخواه تصریح کرد: هر جایی که شعب اجرای احکام اعم از مدنی و کیفری به مشکل برخوردند، می توانند در این شورا مشکلات خود را حل کنند.

مدیرکل سابق دادگستری استان کرمانشاه باز خورد مردمی را ملاک ارزیابی عملکرد دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: اگر همه اقشار به ویژه اقشار ضعیف جامعه به دستگاه قضایی امید داشتند، این دستگاه موفق است.