یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل مطرح کرد

مذاکره با آمریکا یعنی پالس دادن به دشمن برای تاثیرگذاری تحریم‌ها

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308976|10:20 - 1398/06/28
نسخه چاپی
مذاکره با آمریکا یعنی پالس دادن به دشمن برای تاثیرگذاری تحریم‌ها
مرصادنیوز: یک تحلیل گر مسائل بین‌الملل گفت: مذاکره با آمریکا به معنای پالس دادن به دشمن برای تاثیرگذاری تحریم‌هاست.

به گزارشامروله، محمدرضا مرندی در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاد، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها اظهار داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند این اقدام آمریکا چند نکته دارد یکی اینکه حماقت است، اگر بخواهیم بعد این همه سرخوردگی و بدعهدی آمریکا باز به مذاکره با آنها امید ببندیم و فکر کنیم مشکلی از این طریق حل شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشکلی هم قرار بود رفع شود سر این مسئله برجام حل می شد که نشد و البته وضعیت بدتر از قبل هم شد.

این کارشناس مسائل سیاسی  گفت: هیچ امیدی به نتیجه بخش بودن مذاکره با آمریکا نیست نه تنها امید نیست، بلکه زمینه ورود فشار به کشور را باز می کند و آنها زمانی که متوجه شوند از طریق فشار حداکثری می‌توانند ایران را وادار به آمدن پشت میز مذاکره کنند یعنی از ما نقطه ضعف گرفته‌اند و در فرصتهای بعدی این کار را تکرار خواهند کرد.

وی افزود: در نتیجه آمریکایی ها برای پذیرش خواسته هایشان از سوی ایران به فشار حداکثری روی می‌آوردند.

مرندی با بیان اینکه در این صورت مشکلات متعددی ایجاد می شود، گفت: اگر در مراحل بعدی کوتاه نیاییم آمریکایی‌ها فرصت طولانی‌تری را تجربه می‌کنند و ممکن است چند سالی به ما فشار وارد کنند تا ببینند ما کوتاه می آییم یا نه که کوتاه آمدن ما در این مقطع به آنها نشان می‌دهد که روی فشارشان بر کشور باید اصرار کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: با توجه به اینکه در عرصه بین‌المللی و فضای جهانی تا به حال توانستیم اثبات کنیم که این تحریمها اثری نگذاشته و ما از موضع خود کوتاه نخواهیم آمد اما زمانی که ما  مجددا اقدام به مذاکره کنیم این نوعی شکست تلقی می شود.

مرندی بیان کرد: در آن صورت افکار عمومی و سیاستمداران دنیا به این نتیجه می رسند بالاخره ایران با وجود پافشاری‌ها و شعارهایی که می داد مجبور به پذیرش مذاکره شد در نتیجه این ها نکات منفی است که وجود دارد.

وی با تاکید بر حکیمانه بودن سخنان مقام معظم رهبری افزود: امیدواریم مسئولان نظام همان گونه که معظم له فرمودند سر این موضع حکیمانه بایستند و نخواهند امتیازی موقت بگیرند تا در انتخابات مجلس از آن استفاده کنند یا فکر کنند از طریق این مذاکرات می توانند خاطره خوشی از خود باقی گذارند زیرا برجام تاکنون هیچ دستاوردی جز نارضایتی مردم در پی تو خالی بودن وعده وعیدهای طرف مقابل نداشته است بنابراین مذاکره مجدد سبب نارضایتی بیشتر مردم و خراب تر شدن کارنامه دولتمردان می شود.