حسن سلیمانی :

آثار ثبت ملی گلیم هرسین می بایست در معیشت مردم دیده شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308988|10:29 - 1398/06/30
نسخه چاپی
 آثار ثبت ملی گلیم هرسین می بایست در معیشت مردم دیده شود
نماینده مردم شهرستان های شرق استان در مجلس گفت:انجام پروژه های عمرانی نباید قائم به مدیران باشد و نباید با جابجایی مدیران کل پروژههای عمرانی شهرستان ها متوقف شود.

به گزارشامروله،  چهارمین جلسه  شورای هماهنگی توسعه شهرستان هرسین با حضور جمعی ازمسئولین استانی و شهرستانی در فرمانداری هرسین برگزار شد.

 

در این جلسه حسن سلیمانی نماینده مردم شهرستانهای شرق استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه جفا به نظام است که خدمت گذاری های نظام نادیده و گفته نشود عنوان کرد : انجام پروژه های عمرانی نباید قائم به مدیران باشد و نباید با جابجایی مدیران کل پروژههای عمرانی شهرستان ها متوقف شود.

 

وی با بیان اینکه مشکلات حوزه انتخابیه را به وزرای مربوطه اطلاع رسانی نموده ام تصریح کرد :  فعالیت‌های های وزارت خانه ها و ادارات در مناسبت های مختلف همانند هفته دولت و 22 بهمن نمود پیدا می‌کند ، اگر پروژه ای افتتاح شود یعنی خدمتی صورت گرفته است.

 

سلیمانی خاطر نشان کرد :  مدیران کل استانی میزان عدم برخورداری در حوزه کاری خود را محاسبه کنند و در توسعه شهرستان هرسین باید عملکردشان معلوم باشد.

 

وی بیان کرد : اقدامات توسعه ای در شهرستان هرسین نباید فقط صرف بیان باشد و ادارات کل باید ضمن عمل به تعهدات خود گزارشات را به شورای هماهنگی توسعه این شهرستان اعلام نمایند و اگر عملی در توانشان نیست اطلاع رسانی نمایند و جایگاهشان را برای رفع ایراد پروژه ها مشخص نمایند .

 

ماینده مردم شریف شهرستان هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت : مدیران در جریان تحریم های ظالمانه و تقلیل درآمدهای نفتی و اعتبارات هستند ، اگر حرفی بزنند و قولی بدهند و عملی نشود نگرانی بیشتری برای مردم ایجاد خواهد شد و با توجه به پیوست های بودجه ای درباره پروژه ها اظهار نظر نمایند و پروژه هایی را که قابلیت تحقق دارند اعلام نمایند.

 

وی یاداور شد : اداره کل راه و شهرسازی به تعهدات خود در راستای توسعه ، آسفالت و روکش راههای روستایی و بزرگراهی عمل کند.

 

سلیمانی با بیان اینکه پتروشیمی ها بر اساس موافقت نامه ها نباید از راههای روستایی استفاده کنند و با رعایت قوانین حمل بار راههای روستایی را تخریب نکنند گفت : اقتصاد مقاومتی قابلیت‌های مدیریتی مدیران را مشخص میکند و فرصت تاریخی است برای اثبات قابلیت های مدیریتی مسئولین.

 

وی با اشاره به اینکه  در واگذاری معادن شهرستان هرسین باید به شرایط بین نسلی نگاه شود گفت ک نگران مناظر و مرآی طبیعی شهرستان هرسین هستم و صرف نظر از نابودی راههای روستایی ، اراضی کشاورزی در معرض خطر هستند.

 

سلیمانی در پایان تشریح کرد:  معادن باید در جایی ایجاد شود که میراث طبیعی هرسین به هم نخورد و اگر مقدور نیست پالایش های لازم برای بازسازی های بعدی صورت گیرد.