نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس:

مردم در شرایط کنونی توان بازپراخت تسهیلات بازسازی را ندارند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 308991|11:48 - 1398/06/30
نسخه چاپی
مردم در شرایط کنونی توان بازپراخت تسهیلات بازسازی را ندارند
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مناطق زلزله‌زده استان در شرایط کنونی توان بازپراخت تسهیلات بازسازی را ندارند.

به گزارشامروله، 

 فرهاد تجری در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاداظهارداشت : تورم و گرانی حاصل از تحریم های ظالمانه آمریکا موجب فشار بر زلزله زدگان  در بازسازی واحدهای مسکونی شد.

وی افزود: تسهیلات کم سود وبلاعوض پرداختی دولت به مردم برای تکمیل ساخت وساز منازل کفایت نمی کرد و مردم از سرمایه خود نیز دراین راه هزینه کردند.

نماینده مردمقصرشیرین،سرپل ذهابو گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:زلزله زدگان مجبور به استفاده از سرمایه وداشته های خود  برای بازسازی شده وامروز متحمل فشار مالی بسیاری هستند که توان بازپرداخت تسهیلات بازسازی را از آنها  سلب کرده است.

این مسئول به پابان امهال دوساله تسهیلات دریافتی قبل اززلزله اشاره کرد و گفت : امهال وامهای دریافتی قبل از زلزله مردم این مناطق نیز در آبانماه امسال به پایان می رسد واین درحالی است که هنوز بازسازی بسیاری از واحدهای مسکونی به پایان نرسیده و مردم هرآنچه که داشته اند را باتوجه به تورم وگرانی بازار صرف بازسازی کرده اند ولذا توان بازپرداخت تسهیلات راندارند.

تجری افزود: امهال یکساله تسهیلات بازسازی و همچنین تمدید یکساله وامهای دریافتی قبل از وقوع زلزله یکی از مطالبات مهم مردم زلزله زده بود که در جلسه با معاون اول رئیس جمهور ، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس دفتر رئیس جمهور مطرح و موافقت های اولیه برای آن اخذ شده است.

وی گفت: امهال یکساله وام و تسهیلات زلزله زدگان موجب می شود که مردم با فراغ بال به بازسازی واحدهای مسکونی خود بپردازند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد