گزارش خبری

همایش استانی پیشگیری از حوادث ترافیکی در شهرستان صحنه برگزار شد

سرویس: شهرستانکد خبر: 309107|08:42 - 1398/07/09
نسخه چاپی
 همایش استانی پیشگیری از حوادث ترافیکی در شهرستان صحنه برگزار شد
پایگاه خبری امروله : همایش استانی پیشگیری از حوادث ترافیکی به مناسبت تردد زائرین و بازگشایی مرز خسروی در محل سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه برگزار شد.

به گزارشامروله،  همایش استانی پیشگیری از حوادث ترافیکی به مناسبت تردد زائرین و بازگشایی مرز خسروی در محل سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه برگزار شد.

 

در این جلسه علیرضا حیدری فرماندار شهرستان صحنه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی، در خصوص مفهوم جامعه ایمن و لزوم همکاری بین بخشی در جهت ایجاد ایمنی در حوزه های مختلف جامعه از جمله حوزه جاده ها و ترافیک، توضیحاتی را بیان نموده و برقراری این مهم را مستلزم تامل و اندیشه و ارتقاء فرهنگ عمومی و آموزش اقشار مختلف جامعه دانست.

 

در ادامه دکتر ابراهیم شکیبا معاونت امور بهداشتی استان، درخصوص اهمیت پیشگیری از حوادث و نقش آن بر شاخص های سلامت مطالبی را عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه تلفات جاده ای در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است، عوامل متعددی از جمله فرسوده شدن اتومبیل ها، غیرایمن بودن جاده ها، استفاده از داروهای روان گردان و ... را در بروز حوادث جاده ای دخیل دانست و افزود : با توجه به اینکه در حدود ۵% تولید ناخالص ملی صرف حوادث و تلفات جاده ای شده و  هزینه ای بالغ بر بیست هزار میلیارد تومان برای کشور داشته است، برنامه ریزی در جهت پیشگیری ازحوادث ترافیکی را ضروری دانست.

 

 

در ادامه سرهنگ حیدری ریاست پلیس راه های استان، درخصوص مراقبت و کنترل مسیرهای عبور زائرین در ایام اربعین مطالبی را عنوان کرد.

 

وی با بیان آمار تلفات و مصدومان ترافیکی به تفکیک سال، شهرستان های استان و جنسیت، تنطیم یک برنامه اجرائی برای کل استان را ضروری دانست و گفت: تعداد تلفات سال های اخیر را می توان به عواملی همچون وجود جاذبه های طبیعی استان، سفرهای درمانی از استان های مجاور به استان کرمانشاه، تردد جهت ورود و خروج کالا به کشور و ورود تانکرهای حمل سوخت از مبدا کشور عراق به استان نسبت داد و باتوجه به فرارسیدن ایام اربعین حسینی این ترددها افزایش یافته و نیازمند توجه جدی تمامی دستگاه های ذیربط و تشکیل مداوم کمیسیون ایمنی راه ها در استانداری دانست.

 

در ادامه کرمی ریاست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، درخصوص اهمیت مراقبت، تعمیر و نگهداری جاده های استان مطالبی را عنوان کرد و گفت: راهداری و حمل و نقل جاده ای نیازمند برنامه ریزی های درازمدت، تامین اعتبارات و همکاری بین بخشی ۳۲ ارگان متولی ترافیک جاده ای است. بدیهی است که اگر یک ارگان در انجام وظیفه خود کوتاهی کند این زنجیره قطع خواهد شد.

 

مهندس کرمی بر لزوم فرهنگسازی جاده ای تاکید کرد و این مهم را مستلزم فراهم نمودن زیرساخت های لازم و هماهنگی سیستم های نظارتی، اطلاعاتی، خدماتی و ... دانست. وی طرح جامع راه را استاندارد دانست و وجود نقاط حادثه خیز را به دلیل عدم رعایت طرح جامع استاندار راه ها عنوان کرد.

 

در ادامه دکتر مدرسی ریاست فوریت های پزشکی استان، به بیان اقدامات انجام شده و برنامه ریزی های صورت گرفته جهت اربعین حسینی پرداخت که اهمّ آن ها به شرح ذیل است:

 

- درنظر گرفتن ۲۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان های استان جهت پذیرش مصدومین و بیماران 

- افزودن یک بالگرد به اورژانس هوایی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان قصر شیرین

- استقرار و برپایی دو بیمارستان صحرایی در مرز خسروی

- اسقرار ۲۰ دستگاه آمبولانس در پایانه خسروی

- استقرار پزشکان و پرستاران در پایانه خسروی و پس از آن

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال بطور موثرتری خدمت رسانی به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین صورت پذیرد.

 


۷
۶
۵
۴
۳
۲
۱

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد