آخرین تحولات مرز خسروی؛

حال و هوای مرز خسروی؛ ۹ روز مانده به اربعین /ترافیک هوایی و زمینی در مرزهای غربی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 309216|12:06 - 1398/07/18
نسخه چاپی
حال و هوای مرز خسروی؛ ۹ روز مانده به اربعین /ترافیک هوایی و زمینی در مرزهای غربی
مرصادنیوز: با نزدیک شدن به ایام اربعین مرز خسروی پذیرای خیل عاشقان و دوست‌داران اهل بیت است که از نقاط مختلف خود را به این مرز رسانده‌اند.

به گزارشامروله،  این روزها زائران اربعین حال و هوایی دیگر به مرز خسروی داده اند، مسیرهای منتهی به این مرز پرتردد است و صف گیت ها برای خروج از کشور شلوغ؛ زائرسراها میزبان خیل مشتاقان زیارت اربعین و موکب ها پذیرای زوار؛ هر کسی برای خدمت از دیگری پیشی می گیرد و زائرانی که از خدمات ارائه شده راضی هستند.

طبق اعلام استاندار کرمانشاه طی روز گذشته ۱۰ هزار زائر از مرز خسروی خارج شدند.

با افزایش تردد زوار از این مرز و در پی توافق صورت گرفته با طرف عراقی، تمام زائرین اباعبدالله(ع) توسط اتوبوس‌های عراق و در صورت نیاز اتوبوس‌های ایرانی منتقل خواهند شد.

حسینیه سیدالشهدا(ع) چند کیلومتر مانده به مرز خسروی با همت سپاه برپا شده و با وجودی که تمام امکانات در این مکان برای استقرار ۵۰۰۰ زائر به کار گرفته شده است، شب گذشته با استقبال زوار مواجه و ظرفیت آن تکمیل شد که با تمهیدات اندیشیده شده زوار در فضای محیطی این حسینیه اسکان یافتند.

همچنین روز گذشته با حضور قائم مقام صدا و سیما قرارگاه رسانه ای اربعین در مرز خسروی به منظور پوشش مناسب رادیویی و تلویزیونی مراسم اربعین حسینی و نیز مخابره اخبار مربوط به این اجتماع بزرگ افتتاح شد.

جلسات مختلفی در این پایانه مرزی با حضور مسئولان مختلف کشوری به منظور بررسی روند خدمات رسانی به زوار برگزار می شود و بازدیدهای میدانی همچنان ادامه دارد.

افتتاح قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز خسروی

قرارگاه رسانه ای اربعین در مرز خسروی چهارشنبه با حضور قائم مقام سازمان صدا و سیما، استاندار کرمانشاه و جمعی دیگر از مسئولان استانی در مرز خسروی افتتاح شد.

برای راه اندازی قرارگاه اربعین در مرز خسروی ۸۰۰ ملیون تومان هزینه شده است.

برپایی ۱۳۷ پایگاه هلال احمر در مسیر تردد زوار در ۳ استان مرزی

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد ، علی اصغر پیوندی در مراسم افتتاح قرارگاه رسانه ای اربعین در مرز خسروی اظهار داشت: : بر اساس آنچه وظایف جمعیت هلال احمر بوده برنامه‌ریزی‌های مفصلی از قبل انجام شده است.

وی افزود: از دوازدهم مهرماه تا اول آبان نیروهای جمعیت هلال احمر مشغول ارائه خدمات به زوار هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ۱۳۷ پایگاه در سه استان مرزی ایلام، کرمانشاه و خوزستان به منظور ارائه خدمات به زوار اربعین برپا شده است.

پیوندی گفت: همچنین نیروهای هلال احمر از مناطق دور دست کشور به نقاط مرزی اعزام شده اند تا تردد زوار بدون هیچگونه مشکلی انجام شود.

این مسئول افزود: چهار فروند هلیکوپتر در مناطق چهارگانه و ۲۰۰ لجستیک آمبولانس و ترابری و مخابرات به همراه نیروهای نجاتگر و امدادگر مشغول ارائه خدمات به زوار هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: همچنین در داخل کشور عراق ۴۰ درصد توان تجهیزاتی خود را افزایش داده‌ایم به این امید که زوار از برکات این سفر معنوی بهره بیشتری ببرند.

خدمات‌رسانی بسیج جامعه زنان کرمانشاه به زوار اربعین

فرشته همتی در گفتگو با خبرنگار مرصاد با اشاره به خدمات‌رسانی بسیج جامعه زنان در بحث خدمت‌رسانی به زوار اظهار داشت: موکب سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در قصرشیرین از حدود سه تا چهار هفته پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در این مدت کارهای مهیا کردن موکب انجام شده ولی پذیرش زوار طی دو روز گذشته با باز شدن مرز خسروی صورت گرفت و در این مدت شاهد افزایش مراجعه زوار به این موکب بودیم.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: روز یکشنبه مراجعاتی به صورت انفرادی به موکب داشتیم که پذیرایی و اسکان شدند و روز دوشنبه نیز موکب با استقبال زوار روبرو شد و در دوشنبه شب حدود ۸۰۰ زائر از استانهای زنجان و قم را در این موکب اسکان دادیم.

این مسئول بیان داشت: همچنین جدای از بحث اسکان زوار در قسمت پشتیبانی نیز با کمک برادران شام و صبحانه برای زوار آماده و ارائه می‌شود و زوار بعد از اقامه نماز صبح و صرف صبحانه راهی مرز خسروی می‌شوند.

آمادگی اتوبوس‌های ایرانی برای انتقال زوار به عراق /امکان بازگشت از خسروی وجود دارد

جعفر همتی در گفتگو با خبرنگار مرصاد با اشاره به تردد زوار از مرز خسروی اظهار داشت: در پی توافق با طرف عراقی، تمام زائرین اباعبدالله(ع) توسط اتوبوس‌های عراق و در صورت نیاز اتوبوس‌های ایرانی به جدید الشط در نزدیکی بغداد منتقل خواهند شد.

وی افزود: آنجا پارکینگ بزرگی وجود دارد و خودروهای آماده انتقال زائرین به کربلا و نجف هستند.

  رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز خسروی عنوان کرد: همچنین در مسیر برگشت گاراژهایی در نجف و کربلا دایر است که زائرین را به جدیدالشط رسانده و سپس توسط اتوبوس به خسروی باز می گرداند.

امکان برقراری ۱۲ پرواز رفت و برگشت کرمانشاه به نجف وجود دارد

مجتبی بیاتی در گفتگو با خبرنگار مرصاد ، اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین پروازهای فوق العاده کرمانشاه-نجف و بالعکس از امروز هفدهم مهر تا چهارم آبان ماه برقرار شده است.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: فرودگاه کرمانشاه در صورت تقاضا روزانه ۱۲ پرواز رفت و برگشت را توسط یکی از شرکت‌های هواپیمایی در مسیر نجف برقرار می کند.

این مسئول با بیان اینکه ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه روز گذشته نخستین پرواز کرمانشاه- نجف انجام می شود، افزود: امروز چهار برنامه پروازی از فرودگاه اشرفی به نجف برنامه ریزی شده و از فردا مورخ هجدهم مهر در صورت تقاضا، امکان انجام ۶ پرواز مستقیم از کرمانشاه به نجف وجود دارد.

تردد بیش از ۷۰۲ هزار دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت:در روز گذشته ۷۰۲ هزار و ۷۵۳ دستگاهوسیله نقلیهدر سطح محورهای مواصلاتی استان تردد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: این ترددها شامل ۱۲۱ هزار و ۳۲۶ دستگاه ماشین سنگین و ۵۸۱ هزار و ۶۲۷  دستگاه ماشین سبک بوده است.

این مسئول با بیان اینکه پر تردد ترین مسیر  روز گذشته کرمانشاه-بیستون  و کم تردد ترین مسیر را گیلانغرب- سرپل ذهاب است، بیان داشت: طی روز گذشته در محور قصرشیرین-خسروی ۱۷ هزار و ۹۵۴ دستگاه خودرو تردد داشته است.

انجام۱۵۰۰ بازرسی از خدمات ارائه شده در مسیر زائران اربعین حسینی

به گزارش، شبکه اطلاع رسانی مرصاد، محمودرضا نیازی از انجام ۱۵۰۰ مورد بازرسی و ۲۰۰ مورد نمونه برداری از اقلام و خدمات مشمول استاندارد اجباری در در شهرستان‌های مسیر زائرین اربعین  خبر داد.

 مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: با توجه به افزایش حجم تردد، باطبع عرضه مواد خوراکی و آشامیدنی، و همچنین استفاده از جایگاه‌های عرضه بنزین، گازوئیل و گاز طبیعی CNG خودروهای گازسوز در این ایام افزایش چشمگیری خواهد داشت.

این مسئول بیان داشت: در این راستا ۱۵۰۰ مورد بازرسی از محل‌های عرضه محصولات مشمول استاندارد اجباری به منظور جلوگیری از عرضه محصولات غیر استاندارد و ۲۰۰ مورد نمونه برداری از محصولات خوراکی و آشامیدنی عرضه شده در مراکز صنفی استان موثر بر سلامت و ایمنی زوار با تاکید در شهرستان‌های مسیر زوار در حال انجام است.

۴۰ گیت در مرز خسروی برای تردد زائران فعال است

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد  ، سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: پس از بازگشایی مجدد مرز خسروی به روی زائران، در حال حاضر ۴۰ گیت برای تردد آنها فعال شده است.

وی افزود: این آمادگی وجود دارد که تعداد گیت های فعال برای تردد زائران چه آنهایی را که قصد تشرف دارند و چه آنهایی که در حال بازگشت هستند را به عدد ۵۸ برسانیم.

سردار جاویدان تصریح کرد: خوشبختانه زائران اربعین هم اکنون بدون هیچ مشکلی و با کمترین معطلی از طریق مرز خسروی راهی عتبات عالیات می شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد