رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه :

محصول آلبالوی شهرستان صحنه موفق به دریافت نشان استاندارد شد

سرویس: شهرستانکد خبر: 309237|18:14 - 1398/07/20
نسخه چاپی
 محصول آلبالوی شهرستان صحنه موفق به دریافت نشان استاندارد شد
پایگاه خبری امروله : رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اعطای نشان استاندارد به تولیدکنندگان محصولات سالم در این استان خبر داد.

به گزارشامروله، عیسی آذرگر در جمع خبرنگاران گفت: سامانه صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی اردیبهشت امسال با دستور وزیر جهاد کشاورزی رونمایی شد.


وی افزود: با همکاری مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل استاندارد استان، ۵ محصول سیب درختی و آلبالوی شهرستان صحنه، زیتون شهرستان دالاهو، تخمه آفتابگردان شهرستان سنقر و انار شهرستان پاوه در این سامانه ثبت شده است.


آذرگر با بیان اینکه تاکنون محصول آلبالوی شهرستان صحنه موفق به دریافت نشان استاندارد شده است، خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته سایر محصولات نیز بزودی دارای این نشان می‌شوند.


رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای جهاد کشاورزی استان یادآور شد: برای محصولاتی نظیر گوجه فرنگی و زعفران شهرستان کرمانشاه و گیاهان دارویی شهرستان هرسین هم اعطای نشان استاندارد با طی کردن مراحل مذکور در دست اقدام است.


آذر گر گفت: گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی بعنوان مجری این سامانه در استان، تاکنون تعداد ۴۸ نفر از کارشناسان ارشد عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که واجد شرایط بوده اند را آموزش داده است.


وی افزود: این کارشناسان با عنوان مدیر کنترل کیفی پس از گذراندن دوره آموزشی ۳ روزه و با دریافت گواهینامه معتبر از مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آماده نظارت بر سامانه و تسهیل در فرآیند اعطای نشان استاندارد محصول سالم به متقاضیان هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد